- 645 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ZİHİNSEL SÖZGEÇ---------AFORİZMALAR
Bilinçli yaşam,amaçlar üzerine kurulu yaşamdır.
O ilkçağ tanrılarımızda yok şimdi.Büyüklüklerinden yüreklerimize damıtılmiyor kutsallıkları.Kötülüklere karşı betimsiz savaşları da yok şimdi.Enki’miz,Ea’mız,tanrımız Mardok,Mitra,Zerdüşt...Hepsi eski mezarlarda gömülü şimdi.O sırlarla dolu eski mezarlar.
Orkideler büyümüş şimdi üzerlerinde.Yüreklerimize kan damlıyor o eski mezarlardan ve geceler ölüyor yıldızların ağlayişinda;orkideler kanıyor,güller kanıyor,topraklarımız, kanıyor şimdi...Bizler kendi acımızda tutsağız zamanda.
Geçmişin olumsuzluklarına takılıb güncelde olanları unutmak,gelecekte korkunç bir felaketı yaşamaya adım atmaktır.
Alçak günüllülük insanın en önemli erdemlerindendir; mütevazilik ise onun ruhsal güzelliğidir.
Her zaman ana dalga,ardıl dalgaların ve yan dalgaların ne kadar etkili olduğunu gözden saklar.Ana dalga ne kadar büyük olursa olsun bir kere yıkar,asıl korkulması gereken ardıl dalgaların sürekliliğidir;yıkıcı tehlikenin hep var olmasıdır.Asıl en büyük yıkım budur.
Zorunluluğun bilincine varamayan insan ya onun kölesidir yada anarşistidir.Asla savaşçısı
değildir.
İnsanlaşmanın acısını çekmek en yüce erdemdir.Bunu eylemcisi olan insan zorun bilincine veran insandır.
Kendinden tanrısallaşmayı başlatma,kendi tanrısı olma savaşı bir özgürleşme savaşıdır.
Özgürlük;amacın uygulanabilir olmasında yatıyor.
Birey ne zaman toplumsal özgürleşmeye yüneldiyse o zaman özgürdür.
Hayal;insan yaşamının düşünsel yansısıdır,insan isteminin irededışılaşması,duyguların başka dünyalarda savrulmasıdır hayal...
İnsan için zaman anlamını yitirdiği noktada,yaşam yaşam olmaktan çıkmiştır.
Nefret; insanın tümüyle körleşmesidir.İnsanın kendi insanlığından uzaklaşmaya başladığı,
kendini yitirdiği andır.
Yaşam nedenlerin bir toplamı,tüm sebeblerin kendisi,sonuçların sonucudur.