NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRASY (NED)-4
NED’in 2004 ylında Irak içinABD Dışişleri Bakanlğından aldığı resmi para 30 milyon dolardır.Toplamda ise Irak’ın yeniden yapılandırılması için ayırdıkları bütçe toplamda 87 milyon dolardır.(s.32)Şimdi Amerika ve bağlı kuruluşları sizce bu milyon dolarları babasının hayrına mı vermiştir acaba? 2012 yılındayız ve Irak artık üç ana bölgeye ayrılmış gibi gözükmektedir.Kuzeyde ABD beslemesi kuzey Iral bölgesel kürt yönetimi,ortada sünniler ve güneyde şiiler.Ne kadar tehlikeli bir oluşum değil mi?Böl ,parçala, yut.İngilizlerin 18 ve 19.ncu yüzyıl sömürgeci zihniyetinin 21.nci yüzyıla yansımış hali.Müdahale ederken amaç ne kadar insani bakar mısınız?siz bitmişsiniz,bir adam size zulmediyor,size demokrasi getireceğiz,bizim vahşetimiz sonrasında (Ebu Gureyb’i,Guantanamo’yu hatırlayınız) sizler huzur bulacaksanız.Tek bir diktatör elinde bir bütün iken sizi üçe ayırıp,parçalayıp yutacağız.Bir iken üç olacaksınız,bereketleneceksiniz!akıllı olun bu sizler için nimettir! der gibi dalga geçme ve şeytani planlar devrededir.Aynı oyun bugün de Türkiye üzerinde oynanmaya çalışılmaktadır.Hem de dost ve müttefik ABD nin dışişleri kaynağı fonlarından Türk STK larına yaptığı nakdi yardımlar üzerinden.
ABD Dış işleri ile NED şu şekilde bir anlaşma yapmışlardır :
1- NED herhangi bir "proje" işine girişip para aktarmadan önce ABD Dışişlerine bilgi verecektir.
2-NED Yönetim Kurulu’nun onayına sunulan tüm "projeler"in bir kopyası ABD Dışişleri Bakanlığı "Siyasal İşler Yardımcılığı" na verilecektir.
Yani bu şu demektir.Örneğin ülkemizdeki bir STK kuruluşu "yerel yönetimlerin güçlendirilmesi" ile ilgili bir workshop (atölye) çalışması yapmak ister,yada buna benzer bir çalışma sonucunda TV belgeseli,kitap,rapor vs hazırlayacağım bunun için bana şu kadar para lazımdır deyip bir ön raporla NED’ e başvurur.NED bunu uygun bulursa ABD Dışişleri siyasal işler yardımcılığına iletir.Rapor ABD çıkarlarına uygun görülürse onaylanır ve para havale edilir.Bir konferans ya da sempozyum dahi düzenlenecek olsa,gel git paraları,konaklama paraları,konuşmacı paraları falan hep ABD tarafından ödenir.Ama görünürde falan Türk sivil toplum örgütü görünür.Bu oyunu bozmak gerekir.Bugün kü kürtçülük hareketlerinden tutun da,düşünce özgürlüğü adı altında saygın kurum ve kişileri yıpratma,global ekonomik uygulamalar,üniter yapının dezenformasyonu,özelleştirme,çok ulusçuluk çok hukukçuluk,polisin müdahalesinin toplumsal olaylarda çok geri kalması,özerk üniversite vs sayın sayabildiğiniz kadar hep son dönemde "yoğun demokratik yöntem" diye adlandırmak istediğim uygulamalara sebebiyet vermiş ve bu gömlek bize bol gelmiştir.Aynı şekilde sınırsız bir özgürlük anlayışının sınırlanması gerektiğine inanıyorum.Sanırım bizim ülkemiz için en uygun yöntem kendimize has olmak kaydıyla "katı demokrasi" olmalıdır.Yoksa işin cılkı çıkar ve Allah muhafaza bölünmemiz hız kazanır.Düşmanın istediği bu zaten.Bugün aymaz insanlar cumhurbaşkanı,başbaban,bakan ve Genelkurmay başkanımıza,askerimize fütursuzca dil uzatabilmektedir.Meclis çatısı altında bir terör örgütünü destekleyen siyasi grup açıkça teröre ve bölücü unsurlara çanak tutmaktadır.Bunu siz,hangi yöntemle ve nasıl önlyebilirsiniz bana bir söyleyebilir misiniz?
Bugün NED resmi sitesini incelediğimiz zaman AFRİKA bölümünde 32,ASYA bölümünde 20,MERKEZİ VE DOĞU AVRUPA bölümünde 10,ÖN ASYA bölümünde 10,LATİN AMERİKA VE KARAYİPLER bölümünde 16,ORTADOĞU VE KUZEY AFRİKA bölümünde 17,ÇOKLU BÖLGELER adı altındaoluşan bölümlerde bulunandünyadaki 106 ülke/bölgeye NED kanalı ile para aktarmaktadır.Bu da şunu gösteriyor ki ABD Dünyanın jandarmalığını hala elinde tutuyor ve kontrolü de bu yardımlar sayesinde ve işbirlikçi hükümetlerle ve kendi elçilikleri kanalıyla devam ettiriyor.
İncelerken ÇİN bölümü dikkati çekti mesala.ABD Çin i,Çin çıkarlarına uygun olmayan şekilde dört parçaya bölünmüş haliyle ele almış mesala.1-Çin 2-Honkong 3-Tibet 4-Doğu Türkistan (Sincan).Burada ekonomik ve siyasi lişkiler ne kadar iyi olsada ABD kendi çıkarlarından asla taviz verememektedir görüşü ortaya çıkıyor.Kore de ABD çıkarları için savaşmamıza rağmen 74 Kıbrıs Harekatında ABD den yediğimiz amborguyu bu millet unutmasın lütfen.
Sonuç olarak : Çoğu sivil toplum kuruluşları bağımsız gibi gözükse de asla bağımsız değillerdir.ABD tarafından beslenmektedirler.ABD çıkarlarına uyun olan her bir projeye NED den ABD Dış işleri onayı ile para aktarılmaktadır.Türkiye deki ilgili STK nın falan otelde yaptığı falan sempozyumun raporu ABD Dışişlerinin masası üzerinde durmaktadır ve o sempozyomun onayı ABD den gelmektedir.ABD kaynaklarından beslenen STK (Sivil Toplum Kuruluşu) lara dikkat edin, hiç ABD aleyhinde olan organizasyonlarda bulunmazlar.Hep ABD lehine olan işlerin içinde bulnurlar.ABD Gittiği her ülkede onca işknceler yaparken sendeki "işkenceyi önleme" kuruluşlarına veya raporlarına para yağdırır.Bu tezatı sakın gözden kaçırmayın.STK lara,düşünce kuruluşlarına,uluslararası derneklere mali denetim sıkı bie şekilde yapılmalı ve ard niyetli girişimler engellenmelidir.En son İngiltere kaynaklı KHRP (Kurdish Human Rights Project) isimli sözde STK nın uzantısı olan
DIP (Democratic Progress Institute ) adlı PKK uzantılı kişilerin bazı yazarlarla ilgili GS ünüversitesinde yapmayı planladığı toplantının deşifre olması ile Cezayir lokantısında o gizli toplantıyı yaptıkları basına konu olmuş ve gündeme düşmüştü.(24 Nisan 2012,Yener Dönmez-habervaktim.com).Hükümetin söylediğim gibi ulusal çıkarlarımızı korumak için,kuruluşun içinde geçen"demokratik hak,özgürlük,çevre,adalet,insan hakları,kadın hakları,hayvan hakları,basın özgürlüğü,ifade özgürlüğü,eşitlik,özgürlük,bağımsızlık" gibi cilalı laflara kanmaması ve sürekli bir kontrol mekanizmasını işler halde tutması önemlidir.Zor bir dönemde devleti korumayı zorlaştırmak isteyenlere asla fırsat verilmemelidir.Sevgiyle kalınız.
Yaralanılan kaynaklar :
1-Sivil Örümceğin Ağında-Mustafa YILDIRIM-Toplumsal dönşm.Yay.5.baskı
2-www.ned.org (NED’in resmi sitesi)
(Talip KAZGI-5 Mayıs 2012 C.tesi)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.