- 1336 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ HACKER KARDEŞ
Önce selam eder gözlerinden öperim. Epey zamandır görüşemiyorduk.
Senin için herkes ayrı bir şey söylüyor. Kimi; iyi’dir diyor, kimi; kötü’dür.
Bugünlerde yine ortalığı yakıyormuşsun, internetin fişini çektiriyormuşsun..
Hakkında araştırma yaptım;
"Bilgisayar ve haberleşme teknolojileri konusunda bilgi sahibi olan bilgisayar programlama alanında standardın üzerinde beceriye sahip bulunan ve böylece ileri düzeyde yazılımlar geliştiren ve onları kullanabilen kişi" imişsin.
Bir de, türlerin varmış.
1.Hacktivist’ler: Kendilerine göre kötü veya yanlış olan toplumsal veya politik sorunları dile getirmek amacıyla belirli siteleri hack’leyerek mesajlarını yerleştirirlermiş.
2. Siyah Şapkalılar: Her türlü programı, siteyi veya bilgisayarı güvenlik açıklarından yararlanarak kırabilirlermiş. Bu en bilindik hacker’lar, sistemleri kullanılmaz hale getirir veya gizli bilgileri çalarlarmış. En zararlı hacker’lar siyah şapkalılarmış.
3. Beyaz Şapkalılar: Beyaz şapkalılar da her türlü programı, siteyi veya bilgisayarı güvenlik açıklarından yararlanarak kırabiliyorlarmış ancak kırdığı sistemin açıklarını sistem yöneticisine bildirerek, o açıkların kapatılması ve zararlı kişilerden korunmasını sağlıyorlarmış.
4. Gri Şapkalılar: Yasallık sınırında saldırı yapan, iyi veya kötü olabilen hacker’larmış.
5. Yazılım Korsanları: Bilgisayar programlarının kopya korumalarını kırarak, bu programları izinsiz olarak dağıtımına olanak sağlayıp para kazanırlarmış. Piyasaya korsan oyun ve program CD’lerini yazılım korsanları sağlarmış.
6. Phreaker’lar: Telefon ağları üzerinde çalışan, telefon sistemlerini hack’leyerek bedava görüşme yapmaya çalışan kişilermiş.
7. Script kiddie’ler: hacker’lığa özenen kişilermiş. Tam anlamıyla hacker değillermiş, hacker’lığa özenirlermiş. Script kiddieler genellikle kişilerin e-posta veya anında mesajlaşma şifrelerini çalarlarmış.
8.Lamer’ler: sorgulamadan, merak duymadan sadece duyarak yaptıkları mantık dışı işler ile yetinen kişilermiş.
Kimsin?
Nesin?
Ne yaparsın?
Nasıl geçinirsin?
Ne tür şapka giyersin? Bilmiyorum.
Ama, senden bir ricam var; “ Gözünü seveyim benden uzak dur!”
Benden sana fayda yok. İki satır keyif yapmak için bilgisayar başına geçiyorum,
Kurban olayım, etme, eyleme!
Beni bu zevkten mahrum etme!
Beni tamirciye mahkûm etme!
Beni kendine saydırıp, sövdürme!
İpimle kuşağım…
Başka da bir şeyim yok.
Henüz bu yılın enflasyon farklarını dahi alamadığımız bir emekli gelirim var.
Elektrik, su, benzin, gaz… zamları derken, daha vermeden belimi büktüler,
Aldığım üç kuruşluk maaşıma bir de sen el uzatma!
Senin için uzmandır diyorlar. Şanınla hareket et!
Koca koca firmalar, resmi ya da gayri resmi kuruluşlar,
Milletten hortumlanmış milyar dolarları olanlar, -benden duymuş olma ama sana bir tiyo vereyim; “paraları yurtdışındaki bankalarda saklıyorlarmış” diyorlar-
Seni küçümseyerek; kendi sayfalarına1-2-3-4… diye şifre verenler varken,
Git onları kekle –pardon- heck’le.
Nal çakmayı fakirin eşeğinde öğrenme!
SGK’nın hatlarıyla oynayıp bizi eczane önlerinde bekletme.
Bu aralar başım kalabalık, işlerim çok, beni arama.
Haberlerini dostlarımdan alırım, sen meraklanma.
İşlerin rast gitsin! Kendine iyi bak! Selâmlarımla.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
zERRİN öZER'İN ANLATTIĞI FIKRADAKİ GİBİ, ŞİFREMİ UNUTTUĞUMDA KOLAY HATIRLAYAYIM DİYE KOLAY BİR ŞİFRE KULLANIYORUM. DÖRT TANE BEŞ...YALNIZ, HANGİ BEŞ ÖNCE YAZILIYOR, HANGİ BEŞ SONRA YAZILIYOR, ONU BİLE UNUTUYORUM BAZEN DE BİR HACKER DOSTUMU ÇAĞIRIP ŞİFREMİ ÇÖZÜVERMESİNİ RİCA EDİYORUM... ZAMANIMIZIN ÇOĞU GENCİNİN TEK DÜNYASI VAR, O DA BİLGİSAYAR; MAŞALLAH, HER GENÇ BİR HACKER; O NEDENLE VATANSEVERLİĞE, MEMLEKETE HİZMETE PEK GENÇ KALMAMIŞ ORTALIKTA, OLNEDENLE MEYDANI SAYIN (AMMA ÇOK SAYIN) BAŞBAKANIMIZIN YETİŞTİRDİĞİ MÜSLÜMAN GENÇLİĞE KALMIŞ. DÜN ONLARDAN ÜÇÜ EVİMİN KARŞISINDA TAŞLARA OTURMUŞLAR, YAKMIŞLAR CİGARALARI MUHABBET EDİYORLARDI, SANIRIM BU ÜLKEYİ NASIL KURTARACAKLARIYDI SOHBET KONULARI; HATTA İÇLERİNDEN BİRİSİ, ŞU PUTLAŞTIRILMIŞ BETON MUSTAFALARI, TIPKI SADDAM HÜZEYİNKİLER GİBİ BOYNUNA KEMENTİ GEÇİRİP ÇEKE ÇEKE YIKSAK YERE BU MEMLEKET KURTULUVERİR DER GİBİYDİ DUDAK OKUMALARIMA GÖRE... BEN HACKERLERİ SEVİYORUM, ÇÜNKÜ ZEKİ İNSANI SEVİYORUM. YOZ KAFALI MÜSLÜMAN GENÇLİK OLACAKLARINA ZEHİR KAFALI HACKER OLSUNLAR DA VARSIN GELSİNLER BENİM BİLGİSAYARIMI HACKLESİNLER. SELAM VE SAYGIYLA
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
haklısınız bize uğramasında ....çok güzel adresler vermişsiniz....çok hoş bir konu çok hoş bir anlatımdı.....saygılar
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, anlamlı yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
"Redhack’in twitter sayfasında yazdığı "Aslında sizi hacklemedik psikolojik olarak öyle görüyorsunuz" mesaj ise dikkat çekti...."
"RedHack korsan grubu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Okul sütü-Akıl küpü" adıyla başlattığı süt dağıtım projesinin ilk gününde yüzlerce ilköğretim öğrencisinin zehirlenmesini protesto etti.
Süt dağıtım ihalesini alan Yörükoğlu Gıda, Gülsan Gıda ve Pınar Süt'ün sitesini hackleyen Kızıl Korsanlar, ayrıca sol içerikli müziklerin hakim olduğu bir videoyu sosyal paylaşım sitesine yükledi."
Hocam, güncel bir konuyu paylaştığınız için teşekkür ederim.
Ayrıca hackerlere seslenmek istiyorum "Benim bir kedim bile yok":)
Selam ve saygılarımla
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sayın GÜÇLÜER oldukca Fransız olduğum bir konuda hiç yoksa tasnifleme bazında bilgi sahibi oldum.Teşekkür ederim.
Evet, bireysel saldırılar ( barışta ) toplum düzenine yönelik olmamalı...Şaka veya zayıflıkları ortaya dökme amaçlı olabilir.
Savaş halinde ülkeler arasında bunların daniskası yapılacaktır.Bu nedenle hem savunmada hem taarruzda mükemmel yetiştirilmiş elemanlara ihtiyacımız olacağını bilmeliyiz.
Dah da ileri giderek TSK. ve ihtiyaç duyulacak diğer kuruluşlarda kadrolanmış personel bulundurulması da çağın bir gerçeğidir.
Güzel ve güncel yazınızdan son derece etkilendim
Tebrik eder sevgi saygılar sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değişik bir bakış açısıyla yaptığınız değerlendirme ve beğeniniz için teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım.
farklı zekalar iyi değerlendirilmezse ortaya böyle şeyler çıkar...ben hackerlara hayranım iyiki hackerler var da millet proğramdaki noksanları görüyor.emeklilere dokunmayın sayın hackerler....saygılar hocam...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
123456 diye şifre koyarsa İç İşleri Bakanlığının bilgi işlemcileri adamlar hacklemeyip e ne yapsınlar. Fiber saldırılar artık savaşlardan tehlikeli hale gelmiş dünyada. Oysa bizim memleketimiz bilgisayarda pişti oynamaktan öteye gitmiyor, gitmiyor.
Her ne kadar siyasi emellere alet olsalar da, hak arıyoruz derken vatandaşı perişan etseler de, ben hackerlardaki zekaya hayranım.
Kutluyorum.
Saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.