- 970 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SANAL ALEM
İletişim araçlarının evlerimize ,iş yerlerimize girmesiyle beraber sosyal yaşam hakkı elimizden alındı .Adeta koltuklarımıza bizleri zımbaladı . Hiç bir komşuya , eşe ,dosta gidemez olduk .Evde eşlerimiz , çocuklarımız varken göremez olduk . Ağız tadıyla bir bardak çay içemedik ,hakkıyla sevinemedik , hakkıyla ağlayamadık.Bitkisel bir yaşam şekline büründük.
Bu da yetmezmiş gibi sanal alemde eşlerimize af buyurun boynuz takar olduk .Nasıl olsa bizi gören yok , hesap soran yok cinsinden. Yazarken neler yazmalı ,karşımızdakilere ne gibi mesajlar vermeli buna riayet etmek yerine kişisel anlamda mesajlı şiirler yazılar , yazmaya başladık .Bu bazen hakaret ,bazen anlamsız içi boş cümleler..........kişisel içerikli paylaşımları özelden telefon açarak ta karşı tarafa derdiniz neyse anlatabilirsiniz.
Sanal dostlukların kurulduğu bu mekanda birbirleriyle arkadaş olanlar sonunu düşünmeden özelini karşı tarafla paylaşabiliyor bu durum beraberinde bir çok tehlikeyi doğuruyor arkadaş çatışmaları , eşlere ihanet ve aile gibi kutsal bir değerin yok olmasına sebep oluyorlar.
Burada hiç bir şahsı hedef almadan analizlerimi paylaşmak istiyorum.Paylaşımlarında canım abim, dostum ,kardeşim diyerek ama gerçekte böyle zihniyetten uzak kişiliksiz bir çok pervasızlıklar yaşanıyor . Adam dinden kitaptan bahsediyor öte yandan yemediği fındık kalmıyor . Bu neye benziyor ...’ dışarıdan baktım yeşil türbe , içine girdim esdafur tövbe...’İnsanları kandırmanın ,yanıltmanın ne anlamı var. Yiyeceksen o naneyi burası o mekanlardan değil. Buna göre bilinen siteler vardır ...İşin tuhaf olan yanı bunların hediyeli sayfalar olması beğenilmesi .. peki bizim temiz kalpli insanlarımız sizi bu görünümünüzle beğeniyor da siz taşkınlıklarınızı beğeniyormusunuz ? yakışık alırmı bu vicdan bu densizlikleri nasıl kaldırıyor. Burada analarımız ,bacılarımız abilerimiz hocalarımız saygın insanlarımız varken, kişilik bozukluğu olanlar kendilerini biliyorlar lütfen tedavi görsünler ya da içimizden ayrılsınlar .Burada gerçekten şiir yazmak ve edebi sınırlar içerisinde paylaşımlar bekliyoruz.Perde arkasında yapılan tacizler hoş değil kokuşmuşluk belirtisi .Karşınızdaki şahısları tanımadıkça özelinizi paylaşmayın ki özel olasınız.
Yarın bir gün aile yıkımlarına sebebiyet vermemek için çok geç olmadan tedbir alalım.GÜZEL AHLAKTAN DAHA GÜZELİ YOKTUR .
Melda Aydoğan 2012/İST.
YORUMLAR
Bizim her zaman yaptığımız hata herkesi kendimiz gibi bilmemizdir.
Sonuç da hep hayal kırıklığı oluyor...
Dediğiniz doğrudur Melda Kızım...
Özel bilgileri (Telefon, e-posta, adres v.s.) bilgilerini vermemek gerek...
Hele de MSN den kamera açmanızı isteyen olursa kesinlikle açmamalıdır.
Birileri siz üzmüş belli ki...
Ama şunu bil ki kızım, her bir musibet, bizleri üzse de bu dünyayı gerçek anlamda tanımamıza neden oluyor.
Bence üzülmeyin...
Siz değil, sizi üzenler utansın.
Kadir Tozlu
Birselamver25
superbaba
Birselamver25
Birselamver25
Esma KAHRAMAN
herkes iyiyse herkesin diline sakız olan fena şeyleri kim yapıyor?
herkesin ağzında bir sakız... sanal öyle kötü sanal böyle kötü... o zaman bende sorarım,
o kadar kötüyse 'SEN'in ne işin var!
sözlerim yanlış anlaşılmasın. yazdıklarım şahsına yönelik değil. yazdığın yazıya genel bakışım ve yorumum.
:) sevgiler Sayın Yazarım.
Birselamver25
okuyan tüm dostlar çok yerinde ve güzel görüşler belirtmişler.... böyle densiz ve dengesizleri teşhir edin yönetime mesajını pas edin inanıyorumki bir daha yapmazlar duyarlılığınızı kutlar saygılar sunarım
Birselamver25
efendim sizi üzen bir olaymı olduki bu yazıyı yazma gereği duydunuz ben bu gibi olumsuluklarla karşılaşmadım bazen sammiyetine inandığımız dostlara latife yapıyoruz o kadar ötesinede geçmek zaten haddimize değil ve dediğiniz gibi bu sayfa edebi şiir sayfası şiir dostlarına yazdığı şiir hakkında dilimizin döndüğünce yorum yaparız insanlık adına hepsi bu sayfadakilerin tahminen söylüyorum herkesin çoluğu çocuğu eşi kızı evladı olan kişilerdir burası diğer anlamda özel arkadaşlık siteside değildir ha buna rağmen hala öyle kişiler varsa yönetime bildirip zararlı kişileri sayfadan çıkarabilirler diye düşünüyorum ben bu sayfanın tertemiz bir sayfa olmasını arzu ediyorum yazanı kutluyorum saygılarımla selamlar
Birselamver25
bekir odaci
çok haklısınız kızım.(yaşınız kızım demeye uydundur inşallah).
ama zihniyeti bozuksa insanın zaten her yerde o naneyi yiyor.dikkatli olmak en iyisi.
yazıyı candan tebrik ederim.
Birselamver25
Kısa ve öz yazmak isterim toplumdaki tek sıkıntı manevi ruhun yok oluşu ndan kaynaklanıyor tıpkı nefisin terbiyesi gibi oysa insan oglu nefsinin hep yeniği olmuştur ahırızamnın sonuna yaklaştığımız şu günlerde ,öylemiydi eskiden aile buyuklari akşamları mum ışığı yada gazlambasının fersiz yanan ışığı altında dini kitaplar yata dedelerimiz osmanlı rus harbini yada canakkaleyi anlatırladı yada abilerimiz vatanın parcası olan kıbrıs savaşını anlatırdı ozamanlarda Radyo dogrudüürs yoktu helede eskiden hiç yoktu insanlardaha mutlu kamil ehil akaitli insanlardı şimdi iletişim araçları ehli sünnetide aldı insanlardan maneviyatıda oysa bunlar kımbilir işte nefiisn kıskacındaki biz insanların vaz gecemediğimiz alkol mübtelası olmuş gibi nefsin önünde rüzgar olmuş giidyoruz yanmaya maneviyatın oluşu kuran ve ehli sünnetin vaciblerinden gecer allah sonumuz hayır yar yardımcımız olsun aslında diyecek çok şeyvarda işte nefisin bağları almış götürüyor bizleri selam ve dua ile güzel bir seslenişti anlayan kalblere okuyan gözlere kim bilir.... kimbilir.
Birselamver25
Tespitleriniz son derece haklı noktalar.Özellikle internetin böylesi yaygınlaşması adeta beynimize hükmetmesi.En iyi arkadaşımız eşimiz,dostumuz,sevgilimiz ve hatta ailemiz olması 10 yıl öncesine kadar normal görülebilir miydi?Her şeyi bu plastik fiberoptik kablolar aracılığıyla yapıyoruz.Sanki biyonik olan onlar değil bizler gibi hissizleşiyoruz.:) şu smiley işaretinin kahkamızın boyutlarını :( şu işaretenin de üzüntümüzü yansıttığınızı düşünüyoruz.Yalnızlaşıyoruz,hissizleşiyoruz ve hayatı yerinde canlı yaşamayı kaçırıyoruz.Rafine zevklerimiz bile olmuyor çoğu zaman.Herkesin sevdiği şeyleri sevip idol kabul ediyoruz sorgulamadan.Ne acı?Ve yine sizin yazınızda da değindiğiniz ihanet.Aldatmalar artık sanal dünya üzerinden çok basit hale indirgendi.Kadın erkek ayrımı yapamam ama evde kadınların daha çok vakit geçirdiğini düşünürsek,sanırım bayanlar kızmasınlar ama sanal aldatmalarda daha çok öne çıkıyorlar.Bilgisayar göründüğü kadar masum değil elbette.Boşluktaki kadın ya da erkek sanalda duyduğu iki iltifata tav olabiliyor.Aile kavramı iki dakikalık chat sohbet gibi olgular yüzünden dağılıyor.Bunu bu kadar meşru görmeye başlayan insanlara tanık oldum.Gerçekten insanlığımdan utandım.Çünkü kanunen de sohbete chate giren eş ihanetle yargılanıp boşuyabiliniyor.Ve diğer tanımadığımız insanları dost kabul edip bu kadar hayatımızın içine almak.Gerçek hayatta da kimsenin iyi olup olmadığının garantisi yok ama sanal dünya bilinmezlik.Kocaman dipsiz bir kuyu.Milyonlarca,milyarlarca fikrin,düşüncenin döndüğü bir alem.Sınır yok,vize yok ülke yok.İnternet=Dünya.Ee bu kadar önemliyken sanal yozlaşma aslında gerçek yozlaşma anlamına geliyor.Dilerim ki internetin bu olmadığını ve bizden neler götürdüğünü bir gün farkedebiliriz.Kutluyorum sizi bu yaraya parmak bastığınız için.Kaleminize yüreğinize sağlık.İlhamınız daim olsun.Sevgiler,saygılar...