ÜZÜM VE İNCİRLERİN ESRARı
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hayatımda bizzat yaşadığım unutamadığım bir mucizeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Eşimle birlikte güney doğu Anadolu’da bir ilimizde görev yapıyorduk.İkinci çocuğum olan oğluma hamileydim.O zaman hiçbir konfora haiz olmayan bir arabamız vardı.Eşimin resmi aracı olduğu için genelde okula gidip gelirken ben kullanıyordum.
Yaz mevsiminin en sıcak günleriydi.Aynı zamanda bulunduğumuz yerde de çöl sıcaklarını yaşıyorduk.
Hamileliğin ikinci ayıydı. Bunun bir macera olduğunu bile bile tatile çıkmak için İzmir ‘e kadar arabamızla gitmeye karar vermiştik.
Hem de riskli bir macera.Yol çok uzundu.Arabamız konforlu ve yeni değildi.En önemlisi de,hamileliğin ilk aylarında bu kadar uzak yere seyahat etmek tehlikeliydi.Gençlik bu, hiçbir şeyi gözümüz görmedi.
Bebeğimiz olacağını annemden gizlemek zorundaydım.Duyduğu anda mutlaka çok sevinecek ama yola çıkmamıza engel olacaktı.
Ne ise yola koyulduk.Yolda az buz değil ki.. Uzadıkça uzuyordu yollar.Nihayet Salihli ovasına vardığımızda;İncir ağaçlarının, üzüm bağlarının arasından geçiyorduk.Aş eriyordum besbelli.İnanılmaz derecede canım çekiyordu.
Usulca eşime dokunup durmasını istiyordum.Üzüm salkımları ballı incirler gözümde tütmeye başlamıştı.Bu önüne geçilmez bir istekti.Anlatılacak gibi değil.
Annem duymasın diye de konuşamıyordum. Eşime yaptığım işaretlerin hepsi de yanıtsız kalıyordu.
Artık ümidimi kesmiştim.Çünkü ovadan çıkmak üzereydik ki...İşte tam bu sırada acayip bir patlama oldu.Araba zınk diye durdu.Hem de nerede biliyor musunuz.Üzüm bağının kenarında incir ağacının dibinde...
Lastik patlamıştı.Ben hemen arabadan bir fırladım,hiç arkama bakmadan.Kendimi bağın ortasında buldum.Yüce Rabbim ne büyüksün deyip yemeye başladım.
Aslında basit bir lastik patlaması olayı gibi görünse de.Benim için ömrümde unutamayacağım bir mucizeydi.
Allah içimizde gizlediğimizi de açığa vurduğumuzu da bilir. Kuran-ı Kerim’in başta Bakara suresi olmak üzere bir çok ayetlerinde bu cümle yazılıdır.
Yıllar geçti ama hala aklıma geldikçe yüreğim aynı heyecanla çarpar.Meğer eşimin ses çıkarmamasının sebebi de ,yüksek banket olduğu için duramıyormuş. Annem in haberi olmasın diye de açıklama yapamıyormuş.
İşte böyle sayın okurlarım.Mutlaka sizlerin hayatında da böyle mucizeler olmuştur.
Hepinize selam sevgi saygılarımı iletiyorum.Sağlıkla ve mutlu kalın.
Ülkü Ahıska. 2.Mayıs.2o12
YORUMLAR
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz beni mutlu etti.Çok teşekkür ediyorum.Selam sevgiler
Değerli arkadaşım,
Fotoğrafınıza baktım,beyinizi rahmetli Adnan Menderes'e benzettim.Hata yaptıysam af ola.
Güzel anınızı severek okudum.
Salihli Endüstri Meslek Lisesinde 1973-1975 yıllarında görev yapmıştım.
Anlattığınız ovaları iyi bilirim.
Çocuklarla,karadenize arabamızla gidiyoruz.Afyon tarafında,yol boyunca mercimek tarlası
gördük.Çocukların canı çekti.
Bir demet alıp,bir kâğıda sahibinin helal etmesi için bir not yazıp taşın altına koyduk.
Okuyup okumadığını bilemem.
Sağlıcakla kalınız değerli arkadaşım...
Mehmet Aktaş tarafından 5/5/2012 12:54:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
gül peri
Biz de aynısını yapmıştık Mehmet Bey.
Ağacın dibine 20 lira koymuştuk.Uzaktan bağın sahibi de görmüştü.
Sayfamı ziyaretiniz ve paylaşımınız için çok teşekkürler hocam.
Sağlıcakla kalın.
gül peri
Yorumunuz ve beğeniniz için çok teşekkür ediyorum Canan Hanım.
Selam sevgiler.
hayat ilginçliklerle dolu
sevgim saygım tebriklerim günün yazısına çok değerli yazarına..:)
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve beğeniniz için çok teşekkür ediyorum Sabiha Hanım.
Selam sevvgiler.
çok güzel ve içten bir yazıydı paylaşımınız için teşekkür ederiz ,,mucizeler eksik olmasın hayatınızdan ve hayatımızdan :))))saygılarımla
gül peri
Sayfamdaki ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ediyorum efendim.
bende bir kez olsun yaşamımda bir mucize yaşamıştım..
paylaşım çok güzeldi..
beğeni ve merak ile okudum..
sevgilerimle..
tebrikler..
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve paylaşımınız için teşekkürler.
Selam sevgiler.
Evet olmaz mı sevgili yazarım...
Ama sizin mucizenizin güne gelişini evvela kutlayayım...
Şark görevindeyken, annem annem diye zırlarken, keşke annemi görsem gidebilsem Ankaraya diyorken, senelik izinler dahi kapalıydı düşünün.Ama sabah işe geldiğimde Ankara görevi olduğunu duydum ve gidecek gönüllü arıyorlardı 5 günlük bir görevdi. Uçarak geldim annemin yanına. Bir mucizeydi benim imkansızlıklar arasında sızlanmamın cevabını almak Yaradandan... :)
Tebrikler tekrar sevgimle... :)
gül peri
El açarak veya can-ı gönülden yüce Rabbime açılan eller geri çevrilmiyor.
Çok haklısınız.
Duygu paylaşımınız için teşekkürler.
gül peri
Güzellikleri gören naif gönlünüz dert görmesin.Sağ olun var olun efendim.
Teşekkür ediyorum.
Anılar...
Güz yaprakları arasında, yeşertisi bitmemiş bir asma dalı gibi...
Samimi ve yalın kaleme saygı ve dostlukla...
gül peri
Yorumunuz için teşekkürler Refika Hanım.Selam sevgiler.
güzel bir anı.güzelliği yaşanmışlığın içinde.anlatımda güzeldi.ilginçolan, olayın oluş anı.
içten duyulan samimi duyguların ışığında arzuların gerçekleşmesi.
dilerim bağın sahibinin haberi olmuştur.aksi halde yenen üzümlerin haramolma durumu hasıl olur.hemde hamileyken.
Rabbim güzel insanlarla beraber eylesin.
gül peri
Eşim bu konularda çok hassastır.Ayrılırken ağacın dibine 20 lira koymuştu.Sahibine de uzaktan işaret edip gösterdik.Aksi halde haram yemiş olacaktık.
Yorumunuz için teşekkürler efendim.Sap olun.
hocam güzel bir anı yazısıydı umarım o bebeğinizi sağlıklı bir şekilde büyütmüşsünüzdür saygılarımla selamlar
gül peri
Güzel dilekleriniz için teşekkürler efendim.Sağ olun var olun.
İlgiyle okudum güzel bir anı paylaştığın içinde çok teşekkür ediyorum saygımla
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve duygu paylaşımınız için teşekkürler.
Sağ olun var olun.
gül peri
Duygu paylaşımınız için teşekkürler.Selam sevgimle.
O, sonsuz Kerem ve Lütuf sahibidir.
Kuluna Hızır gibi yetişir.
Unutulmayacak bir anı.
Güzel paylaşıma
Gönülden teşekkürler
Selam ve Dua ile...
gül peri
Teşekkür ederim Hasan Bey.Aynen dediğiniz gibi.Rabbimiz bize şah damarımızdan daha yakındır.Selamlar.Sağ olun efendim.
Allah tarafından lastik patlamış afiyet olsun düşündüm benim varmı diye bak şimdi hatırladım hamileliğimin birinde Erdekteyim kardeşimle pazarımızı yaptık üzerimdeki para da bitti bende sizin gibi incir ve üzümü çok severim tam pazarın çıkışında bir sergi ve üzüm yeni çıkmış canımda çok çekiyor pahalı parada yok üzerimizde kız kardeşim sergiye gitti pazarcıya ablam hamile ve pparamızı bitirdik yarım salkım üzüm verirmisiniz dedi söz haftaya sizde 4 kilo üzüm alacağız dedi sağolsun pazarcı verdi ne demek buyurun dedi bir salkım verdi kardeşimde sayemde sebeblendi ve haftaya o sergiden 4 kilo üzüm aldık
sevgiler
gül peri
Sizin anınız da çok hoştu sevgili arkadaşım.Tebessümle okudum.
Her şey gönlünüzce olsun.Teşekkür ediyorum.sevgiler.
Rabbim nasip ettiyse mutlaka olacaktır.Sizin ve taşıdığınız o güzel varlığın nasibi olarak sunulan nimetti bu.tabiiki bu insanın kalbinin temizliğine bağlı şüphesiz.Harika bir anıydı,ders alınması gereken türden:Sevgiyle kalınız.
gül peri
Sayfamdaki misafirliğiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim Ahmet bey.
Sağ olun var olun efendim.
Hocam,
Hak'kı bileni Elbette Hak ezelden beri bilir.
"Kul daralmayınca hızır yetişmez" derler ya ..
.Hızırın yetişmesi için de bir vesile oluşturulacak.
Kalbi pak ve nurla dolu olanların düşüncelerini Erenler,Salihler ve
Evliyalar bilir ,okur ve Yaradana ulaştırırlar.
Ne hoş bir anı
Selam ve saygılarımla esen kalasınız
gül peri
Duygu paylaşımınız ve yorumunuz için teşekkür ederim efendim.Sağ olun mutlu kalın.Saygılar.
Allah içimizde gizlediğimizi de açığa vurduğumuzu da bilir.---Kuran-ı Kerimin başta Bakara suresi olmak üzere bir çok ayetlerinde bu cümle yazılıdır.
Gülperi hanım kul daralınca hızır yetişir derlerya sizinki de öyle olmuş.
niyetiniz salih özünüz doğruymuş.
kutlarım bu güzel yazıyı okuyucularla paylaştığınız için.
selam ve saygılar.
gül peri
Paylaşımınız ve güzel niyetleriniz için teşekkür ediyorum efendim.sağ olun:
VALLA BEN SAYFAYA UĞRADIĞIMDA KİMSE YOKTU..OKUDUM DUYGULARIMI YAZMIŞTIM Kİ DAHA BİTMRDEN ELEKTİRİKLER VEDE NET GİTTİ..DÖNDÜĞÜMDE SIRAMI KAYBETTİĞİMİ ANLADIM..YAZDIKLARIM İÇİNDE SADECE "geçmiş kuşağın karakteristik davranış özelliğ.."DİYE BİLECEĞİMİZ ANNENİZİN VE EŞİNİZLE OLAN BÖLÜM KALDI AKLIMDA..ÇOK ÇOK GÜZELDİ..YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM KALEMİ VEDE EMEĞİ..
SELAM VE SAYGIMLA.
gül peri
Önce veya sonra farketmez Kaşif Bey.Sizi sayfamda görmekle mutlu oldum.
Duygu paylaşımınız için teşekkürler efendim.
Selam saygılar.
İçten bir anlatım, sadece gözümde canlandırıp dinledim buğulu sesi...
Hatıralar unutılmuyor efendim...
Evet, haklısınız hocam: "---Allah içimizde gizlediğimizi de açığa vurduğumuzu da bilir.---Kuran-ı Kerimin başta Bakara suresi olmak üzere bir çok ayetlerinde bu cümle yazılıdır."
Nefesinize sağlık efendim...
gül peri
Duygu paylaşımınız için çok teşekkürler efendim.Sağ olun.Sağlıklı ve mutlu kalın.
gül peri
Duygu paylaşımınız için teşekkür ediyorum.Amin diyorum İnci Hanım.Sevgiler.
Ülkü hocam yazınızı beğenerek okudum ve bir kere daha inandığım Allaha aşkım büyüdü o nelere kadir değildirki Allahım? Annelik yüce bir duygu, Anne ise yüce bir varlık, onun arzularını isteklerini geri çevirirmi yaradan hele hamile ise hele rahim denen cennetinde can saklamışsa onu gıdasız bırakırmı asla ve kataa mutlaka sebepleri orda hazır eder lastiğin patlaması buna delalettir.
Birde ben hep kendime sordrım neden kadınlar hamile kalınca çeşitli kıdaları yemek isterler önüne geçemedikleri isteğin sebebi nedir diye? ama sonradan idrak ettimki annenin arzuları aş yerimesi ilahi bir dürtü bunun altında yatan nedense çocuğun o dönemlerinde annenin arzu ettiği kada ve besinlerde gelişmesini hızlandıran yararlı maddeler var annenin aş yerimesinin yegane sebebi bu.
Kaleminize duygu ve düşüncelerinize sağlık yürekten kutladım paylaşımınızı güzel yazınızı selam ve dua ile kalınız.
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve duygu paylaşımınız için teşekkür ediyorum.Sağ olun efendim.
Gülperi Hanım eşiniz de haklıymış efendim,siz de...
Ne diyelim afiyet olsun...Ya çocuğun yüzünde bir yerinde aşerme olsaydı...
Saygılar...
gül peri
Onun için Lastik patlamış.Bu istek birazda bebekten kaynaklanıyor.
Teşekkür ederim efendim.
gül peri
Sayfama uğrayarak duygularımı paylaşmanız beni çok mutlu etti.
Teşekkür ediyorum.Sevgimle.