- 3569 Okunma
- 33 Yorum
- 0 Beğeni
Yüreğimin Ev Sahibesi Annem'e...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yüreğimin Ev Sahibesine...
Anneme...
Ömür boyu sadece benim olan tek gerçeğim !
Salondaki kanepeye uzandım, kışlanın aydınlığından karanlığa süzülen martıların ağıtları sarıyor yavaş yavaş geceyi. Camın buğusuna tek cümlelik mektup yazdım sana…
S e n i S e v i y o r u m
Sana çıktığım bu yolculuk hiç bitmesin istiyorum, hayatıma ışık getir gözlerinle anne !
Hatırlamasam da, en çok kucağına doğduğum anı özlüyorum, memene süt diye yapışıp doyduğum zamanları birde. Yorgun bir yolcu olarak devam ederken hayata, yaralarımı kanattıkça anlıyorum yaşadığımı ve daha güçleniyorum inan bana. Biri kalbimi kırdıkça sana daha çok bağlanıyorum bazen de olmadık yerde salya sümük ağlıyorum anne. Sonra çocuğun olmakta buluyorum şifamı ve ne kadar büyüsem de hep çocuğun olmak okşuyor o çocuk kalmak isteyen yanımı…
Büyümek sütten kesildiğimde kapımda bekliyormuş anne !
Yorganı çekip kafama, ağıdıma sarılıp uyumak istiyorum bazen günler, gecelerce…
Bayramlarda diktiğin emprime elbisemin karpuz kolları ve ucuna patlamış mısırları yapıştırmış gibi duran beyaz fistolarıyla, eteklerinden bir parmak sarkan tülleriyle hava atmayı özledim mahalledeki kızlara. Hani apartmanımızın girişinde bir erik ağacı vardı, dalları üzüm salkımı gibi erik verirdi, bir tek bana serbestti o ağaca çıkmak ve karnım ağrıyana dek erik yemek. Anne ben küçükken karnımın ağrımasını bile özledim. Hiçbiri şimdiki kalp ağrılarım gibi yakmamıştı ki canımı !
Boyuna yetişmek için belini kırdığım kaç topuklu ayakkabın vardı hatırlasana. Türkan ŞORAY kirpiği kavuniçi el örgüsü kazağını az giymedim gizli gizli lisedeyken formamın üzerine. Kimsenin annesi çalışmazdı o zamanlar, ne bileyim çalışsa da anlamazdı dikişten nakıştan ama sen benim mor simli folklor kıyafetlerimi dikmiştin. Öyle çok şey hatırladım ki çocukluğuma dair sana bu mektubu yazarken anne, öyle çok şey ! Anlatamam !
Sen vergi zamanları daireden geç çıkınca anaokulumdaki Saadet teyze ile tüm çocuklar evlerine gittiğinde, senin yollarını gözlediğim günler hala gözlerimi nemlendirir biliyor musun anne? O zaman “annem beni sevmiyor da mı gelmiyor” diye düşünürdüm çocuk aklımla ! Ama anne olunca anladım ki insan çocuğundan başka bir şeyi zor düşünüyormuş…
İlk Kanlıca’da karşılıklı tellendirmiştik sigarayı, seninle yakalanacağım endişesi olmadan ne tatlıydı o meret bir bilsen. Yanında içtiğimiz kahve çamurdan da olsa anlamayacak kadar mutluydum anne. Şimdi ilk geldiğinde İstanbul’a acı bir kahve yapacağım sana, kahvenin kavalyeliğini yine sigara yapacak.
Off anne…
Sana taştı yüreğim…
Senin sesini duyabilmek için çılgın kalabalıklardan soyutlandığım saatlerim vardı benim anne.
Ateş dağlarının içinden geçerken ekip arabalarıyla, Hakkari’deki olaylar alıp başını gittiğinde yüreğim dayanmamıştı seninle helalleşmeye de teyzemi aramıştım, hey gidi günler, neleri aştım geçtim de tutulduğum şeye bak anne…
Annelerinin kaderini yaşarmış ya hani kızları. Gittiğin yollardaki izlerini takip ettim anne. Senin yaşına ulaşır mıyım 60’ımı görür müyüm bilmem ama bu mektubu 35’imden yazıyorum sana. Şairin dediği yerden tam da…
Annem…
Doğduğum günden bugüne dek tüm anneler günün kutlu olsun !
SNKY
Anneler gününü bekleyemeyip anneme verdiğim bu armağanın, bir bomerang gibi günün seçkisi olup bana da erken anneler günü armağanı olacağını kim bilebilirdi ki!
Varolsun okuyan, beğenen ve yorumlayan yürekler...
YORUMLAR
Büyümek sütten kesildiğimde kapımda bekliyormuş anne !
Tek bu cümle bile yetti bana her gün okunası cümleler bunlar...
Yüreğin daim olsun YGD...
(( Seçil Nimet ))
Cansın sen, sevgiyle kal...
Bu soğuk ve gri ANKARA'da... :S
şairin dediği yerden tam da...
ne hoştur sığınmak. ben unuttum...
Allah'ım başımızdan eksik etmesin annelerimizi...
(( Seçil Nimet ))
Unutmak mümkün mü Yağmur?
Deme öyle dua et o vakitler... :'(
Tebrikler usta kaleme...şimdiden o nur yüzlülerin hepsinin ellerinden öperim...selamlar
(( Seçil Nimet ))
Selim bey teşekkürler...
Bende öpüyorum tüm annelerin ellerinden...
(( Seçil Nimet ))
Bazen düşündükçe hayatın ne kadar kısa olduğunu, kuzumu dizime yatırıp, annemin dizlerine de ben yatmak istiyorum elveer'immmm...
SNÇS unutmadın değil mi?
Sevgimle...
(( Seçil Nimet ))
Peri aşkına, beğenmene memnun oldum :)
Kuzularında sana yazsın e mi?
Sevgimle...
(( Seçil Nimet ))
Olaaaaar, yazarım... :)
Teşekkürler...
Elbette Allah’a karşı vazifelerini eksiksiz yerine getirmesi ve ibadetlerine devam etmesi çok önemlidir ama Veysel Karâni’nin dünyada kazandığı bütün mertebelerde annesine karşı tavır ve davranışlarının çok büyük payı vardır!
İsra Sûresi tefsirinde İmam Taberi şöyle diyor:
(23-24 )
“ Rabbin, kesinlikle emretti ki, ancak kendisine ibadet edin. Anne ve babaya iyilik´edin. Anne ve babadan biri veya her ikisi, yanında yaşlanır ve düşkünlesirse (Bezginliğini hissettirir bir şekilde) onlara "Öf” bile deme. Onları azarlama. Onlara güzel ve tatlı sözler söyle. Onlara, merhametle tevazu kanatlarını indir. Onlar için "Rabbim, onlar beni küçüklüğümde yetiştirirken nasıl merhametli davrandılarsa, sen de onlara öylece merhamet eyle." diye dua et.
Allah teala bu âyet-i Kerimelerde, sadece kendisine ibadet edilmesini emrettikten sonra hemen arkasından anneye babaya iyilikte bulunulmasını emrediyor. Anne babanın, çocuklarının yanında ihtiyarlamaları halinde, çocuklarının onları söz ile dahi incitmemelerini ve onlara tatlı sözler söylemelerini emrediyor. Bu da anne babaya itaatin İslamda ne kadar Önem taşıdığını gösteriyor.
Bu hususta birçok Hadis-i Şerif zikredilmiştir. Resulullah (s.a.v.) bu Hadis-i Şeriflerinin birisinde buyuruyor kî:
"Burnu yere sürülsün. Tekrar burnu yere sürülsün. Tekrara burnu yere sürülsün." "Ey Allahın Resulü, kimin burnu yere sürülsün " diye sorulduğunda "Anne ve babasına veya onlardan sadece birine yaşlı oldukları halde kavuşup ta kendisini cennete koy duramayanın." buyurdu. (Müslim. K. el-Bin-, bab: 9 Hadis No: 2551 / Ahmed b. Hanbel, Müsned, C: 2, S: 346 )
Abdullah b. Mes´ud diyor ki:
"Ben, Resulullaha Allah katında "amellerin hangisi daha sevimlidir diye sordum. "Vaktinde kılman namazdır." dedi. "Sonra hangisidir " dedim. "Anneye babaya iyilikte bulunmaktır." buyurdu. "Ondan sonra hangisi daha sevimlidir " diye sordum "Allah yolunda cihad etmektir." buyurdu. Sonra sustum. Eğer ben, sormaya devam edecek olsaydım Resulullah da devam edecekti. (Buhari, K. MevakıtUssalah, bab: 5, K. el-Cihad, bab: 1 / Müslim, K. el-lman, bab: 137-139 Hadis No: 85)
Peygamber efendimiz, annenin hakkının daha çok olduğunu başka bir Hadis-i Şerifinde şöyle beyan ediyor:
"Bir adam Resulullaha gelip "Kendisine güzel davranmama en layık olan insan kimdir " diye sordu. Resulullah da "Annendir." buyurdu. Adam "Ondan sonra kimdir " dedi. Resulullah yine "Annendir." buyurdu. Adam "Ondan sonra kimdir " dedi. Resulullah "Babandır." Buyurdu. (Müslim, K. el-Biir, bab: 1-2, Hadis No: 2548) “
Başka söze gerek var mı Seçil Nimet Hanım?
Yüreğinizin ev sâhibesinin sizi cennette mülk /mülkler sâhibi yapması dilek, temenni ve duasıyla;
Eyvallah!
(( Seçil Nimet ))
Hocam gözlerim doldu her satırını okurken...
Varolun Mevlam annelerimize sağlıklı ve uzun ömürler versin...
Saygılarımla ellerinizden öpüyorum...
Davidoff
Ben bu konularda çok ilim sahibi değilim ancak, bir annenin eğer Cennet'e giiti ise ve Dünya'da evlatlarından razı ise onları bile Cennete aldırabilecek kadar güce sahip olduğunu duydum.
Bunun doğruluğu hakkında bilginiz var mıdır ?
Saygımla efendim.
Bir anne olarak bende bu hediyeyi kabul edebilir miyim?
ÇOk güzel bir yazı tebrikler..sevgili Seçil...
(( Seçil Nimet ))
Lütfen, sizede gelsin...
Kutlu olsun anneler gününüz...
Sevgimle...
Saygıdeğer üstadım ben sırf mizahi şiirler yazıyorum.
Yazıyorum fakat ne kadar iyi bilemiyorum.
Görüşlerinizi yazarak yardımcı olursanız sevinirim.
Sizin gibi ustaların öğütleriyle ilerleyeceğiz inşaallah.
Yazınız size yakışır tarzdaydı.
Saygılar.
Selamlar.
(( Seçil Nimet ))
Estağfirullah...
Çok incesiniz, teşekkürler... :)
(( Seçil Nimet ))
Hissettiğim gibi yazmayı seviyorum ve beğenildiğinde değmeyin sevincime...
Ahh annem, yazdırdı bana...
Teşekkürler Sema... :)
(( Seçil Nimet ))
Teşekkürler Sinemcim...
Severek ve hissederek yazdım... :)
(( Seçil Nimet ))
Öyle sevindim ki, öyle mutlu oldum anlatamam...
Annecimin şansına oldu...
Teşekkürler Güneeeeeeeşşşş... :)
(( Seçil Nimet ))
Teşekkürler güzel bakan gözüne, gönlüne...
Ve bu güzel fotoğrafı verdiğin için asıl kocaman teşekkürler...
Hızır gibi yetiştin imdadıma, sevgimle... :)
Her yalanla burnumu yoklatsa da masalların karşılığı olmadığını annemden öğrenmiştim yinede.
Büyüyüp anne olduğumda daha iyi anladık birbirimizi.
Babamın yokluğuna sıkı sıkıya sarılsam da
Annemin şefkatli yüreğinde şifa buluyorum her defasında...
Tebriklerimle.
(( Seçil Nimet ))
Ne desem az bu güzel yoruma...
Sevgili Hazal KAradağ teşekkürler...
Gerçekten ta yürekten kutluyorum bu hem edebi hem çok insani çalışmanın sahibini...
Anne denince akan sular duruyor...
Çok beğendim.
Tebrikler.
(( Seçil Nimet ))
Erken bir armağan oldu hem anneme, hem bana Aynur...
Teşekkürler...
Yüreğimin birincisi olan bir yazının güne gelmesi, beni çok mutlu etti.Tebrikler Seçil kardeşim, nice güzel yazılarınıza, sevgiler.
(( Seçil Nimet ))
Ya ben nasıl mutluyum anlatamam...
Sabah gördüğümde aldığım nefes kalbimi durduracaktı...
Beğenip layık görenlere teşekkürler bir kez daha...
Sağolun, nicelerine inşaallah... :)
"Büyümek sütten kesildiğimde kapımda bekliyormuş anne !" Büyümek,zamanı idrakle başlayan sancı.Yanılgılarımız,kırılganlıklarımız,hüzünlerimizle çoğalan bir hasret.Zamanın olmadığı tek yerdi anne merhameti kokan sokağımız.Lokma lokma önümüze sıraladığı reçelli ekmeklerin içinde ne iksirler gizlediğini yıllar geçtikçe anladım ben.Ve dizlerimeki tendürtiyot kokusunun sırrını...Kutlarım değerli yürek.Çok güzeldi yine:)...
(( Seçil Nimet ))
Sende güzeldin şair...
Yorumların değerli benim için, içten ve mektubuma paralel...
Sevgimle...
çok severek : ) okudum...
gözlerim dolarak,çok imrenerek çok...
kızlarıma daha da, sıkı sıkı sarılmam gerektiğini anladım sayende...
onların büyüdüklerini görmek,
böylesi mektuplar almak,içten sözler duymak istedim...
ne şahane bi' kutlama...
seni okumak iyi hissettiriyor,iyi geliyor...bi'kez daha anladım : )
çok öperek : ) seni
nice nice anneler günlerine, hep beraber...
(( Seçil Nimet ))
Sevgili adaşım...
Ben de senin gözlerinden öpüyorum sevgiyle...
:)
Ne yaptınız Seçil hanım?
Bir yürek yangını ki tarifsiz anlatımı. Neler yazdım sildim bilemezsiniz. Baktım ki ne söylesem kifayetsiz, ne desem içimdekini anlatmaya aciz kalacağım ; o halde en iyisi susmak deyip usulca gidiyorum sayfadan... En kalbi sevgi ve tebriklerimi bırakarak elbet.
Rabbim daha uzun yıllar evinizi sahipsiz bırakmasın.
(( Seçil Nimet ))
Bu yazıyı yazarken, hep yaşanmışlıkların çizgisinde gittim ama en nihayetinde anneye çocuk seslenişi bu, herkese birşey hatırlatan en azından bir sözcüğü vardır değil mi?
Teşekkürler... :)
(( Seçil Nimet ))
Sende Aysu sende...
Allah annelerimizi başımızdan eksik etmesin...
Sevgimle Aysucannnn, öperem yanaklarından... :)
(( Seçil Nimet ))
Saliha bu ne şeref !
Bilirim sen kolay kolay yorum yazmazsın...
Beğendiğine sevindim, gülüşü güzel... :)
Ah can kadın...
Yazılarını okuduğumda bir kaç dakika yalnızca susmak istiyorum... O yorgun ama bütün dünyayı içinde barındırmayı başaran yüreğini bildiğimden midir bu kadar etkileniyor oluşum, bilmiyorum...
Satırlara ne güzel yansımış, dilinden o hiç düşürmediğin 'anne'... Çok özeldi..
O pamuk yüreğine selam olsun... Sevgimle, her zamanki gibi ömürlük...
(( Seçil Nimet ))
Bu güne geliş öyle özel ki...
Anneme yazdığım mektup ona annneler günü armağanıydı, güne geliş ise bana...
Mutluluğa, güzelliğe dair ne varsa ömürlük olsun melekpare'mmmm...
Sevgimdesin, söylemeye ne hacet !
hey gidi günler, neleri aştım geçtim de tutulduğum şeye bak anne…
Annelerinin kaderini yaşarmış ya hani kızları. Gittiğin yollardaki izlerini takip ettim anne. Senin yaşına ulaşır mıyım 60’ımı görür müyüm bilmem ama bu mektubu 35’imden yazıyorum sana. Şairin dediği yerden tam da…
annenin ellerinden öpüyorum..
senin ise kavrulmuş fındığa dönmüş yüreğinden..
son paragrafların arasında gezinen gizli anlamlar ile yüreğime dokundun..
her daim olduğu gibi...
.....
Bayramlarda diktiğin emprime elbisemin karpuz kolları ve ucuna patlamış mısırları yapıştırmış gibi duran beyaz fistolarıyla,
...
sonra dönüyorum mektubun başlarına...
yüreğinde filizlenip kalemin ucundan dökülen betimlemelere takılıyorum..
her biri harika..
sevgili seçil..
seni okumayı seviyorum seni sevdiğim gibi..
lütfen daha sık nesir yaz..
yakışıyor kalemine..
mektup hak ettiği yerde duruyor..
sevgilerimle adaşım..
SEVİLAY DİLBER tarafından 5/2/2012 12:19:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
(( Seçil Nimet ))
Sevilay belki yaşanmışlıktır bu yazıya ruh katan.
İnanıyorum ki bu yazıyı en çok annem anlamıştır, ortak olduğu için bu yaşıma dek bana...
Beni çok duygulandırdı yorumun...
Sıcacıktı gözyaşlarım bu serin İstanbul sabahında...
Sevgimle ADAŞIM sevgimle...
Ben aslında içine anne giren yazı veya şiirlere penceremi kapamak isterim.
İsterim ama, isterim demekle olmuyor. Elimden sanki bir serçe kuşu tutar, dönüp dolaşır okurum.
Sonra da pişman olurum.
Yani şimdi hiç mi yazacak şey bulamadın Seçil, nereden aklına geldi "karpuz kollarında ve ucunda patlamış mısırları yapıştırmış gibi duran elbisen ? "
Nereden aklına geldi "doğduğun günden beri annenin, anneler gününü kutlamak ? "
Ya Kanlıca' da suç tüttürmek ?
İzin ver de senden kopyalamak istiyorum, uzun yolculukta bile olsa... Anneme doğduğum günden beri bütün Anneler Gününü Kutlamak İstiyorum.
Sevgiyle.
(( Seçil Nimet ))
İnan ki o elbisemi annem dikti ve tüm kızlar bayılmıştı sevgili Davidof...
KAnlıcadaki suç tüttürmeye gelince tadını bir daha alamadım desem yeridir, o bir kaç nefes başkaydı annemle... :)
Tüm anneler gününü kutlamaya gelince, annemi öyle özledim ki, sanki bugüne kadar ki anneler gününü kutlayamamışım gibi hissettim sanırım ondan hızımı alamadım...
Bu güzel yorumuna teşekkürler... :)
Sevgiyle kal...
Davidoff
Daha ne diyebilirim ki. Sanırım imkânı olsa yazının içindan aşını uzatıp, annesinin dizine yatıp " biraz saçlarımla oynar mısın ", diyecekti.
(( Seçil Nimet ))
Az kaldı gidicem nasılsa Ankara'ya...
Yatarım o zaman dizlerine...
Teşekkürler, bende bu içten yorumuna hayran kaldım... :)
Sen,
Gözlerimde bir renk,
Kulagımda bir ses,
İçimde bir nefes olarak hep kalacaksın.Benim ilk gözağrımsın.Bilsem ki bir o kadar daha ağlayacağım senin için yine benim canımsın.
Hem sen anne yönünden çok şanslıydın...Eger ki bana bir şey olsaydı iç huzuruyla seni emanet edeceğim anneannen,teyzelerin ve dayın vardı...
Şimdi sen Burağıma sıkı sarıl.Seni hissetsin.Onu hatırınada kendine iyi bak.
Güzel di mektubun.Mutlu oldum.1Mayıs ikramiyesi bana vurdu galiba.Öptüm.
(( Seçil Nimet ))
Beklenen gelmiş sayfama, daha ne isterim anne'm... :)
Mevlâm sana ve babama sağlık ve uzuuuun ömürler versin, başımızdan eksik etmesin inşaallah canımıniçi...
Dayanamadım, bekleyemedim anneler gününü...
Şimdiden kutlu olsun ! :)
Seviyorum seni anne'm...
Anneye çıkılan yolculuklar vusltın anahtar deliğindeki gerçek duygu ülkesine giden yoldur aslında!...
Samimi ve üşümüş kelimelerin yeri anne yüreğinin en sıcak odasıdır...
Kutladım Seçil...
(( Seçil Nimet ))
Evet Mehtap, anladım ki en sıcak odam annem...
Teşekkürler, sevgimle...
Değerli kardeşim, yazın buram buram anne kokuyor.
Uzun bir ayrılığın ardından siteye girince yazınız gözüme ilişti, özellikle adı çekti beni.
Az önce annemin yanından geldiğim halde, içime özlem düşürdü satırlarınız.
Sayfanızda tüm annelerin ve sizin de anneler gününüzü candan kutluyorum.
Annelik çok farklı bir duygu, hissetmek de yaşamak da çok özel.
Okumayı ve yazmayı çok özledim, inşallah daha çok vakit ayırabilirim, selam ve sevgilerimle.
(( Seçil Nimet ))
Öyle sevindim ki bu yoruma, öyle hoş geldi ki ruhuma...
O güzel duyguların canlanmasına sebep olmak ne hoş...
Sevgimle...
Annesini kaybetmiş biri olarak çok zor geldi bu yazıyı okumak, ama kardeşim emek vermiş dedim okudum.
Çok içten bir seslenişti, emeği ve yüreği kutlarım Seçil kardeşim.
Selam ve sevgimle.
(( Seçil Nimet ))
Mevlâm annesi hayatta olanlara ömür versin, olmayanlarıda rahmet etsin şairim...
Teşekkürler...