NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRASY (NED)-3
Şimdi sıkı durun kitabımızın 63.ncü sayfasında aynen şu cümleler yer alıyor."NED’in resmi olarak yıllık ödemeleri,37 milyon dolar.2001 sonuna dek,Amerikan resmi kaynağı NED’den Türkiye "sivil"hareketine,4.7 milyon dolar,George SOROS’un örgütünden 1.073 milyon dolar ve NED kanalıyla İngiliz WF (Westminster Foundation)’den 6250 sterlinlik "domokrasi yardımı almış".
Yani arkadaşlar demokratik olarak geri kalmış Ülkemizin demokrasisini ayağa kaldırmak bahanesiyle ABD ve İngilizler Türk STK’larına neredeyse karşılıksız olarak 5 milyon dolara yakın para aktarmışlar.İlginç değil mi?Bu devir de kim kime karşılıksız 5 milyon doları verir düşünün biraz!
NED’in Türkiye ayağına yaptığı yardımlar 1988 li yıllara dayanıyor.Zaten konumuzun başında da belirttiğimiz gibi NED’in kurulduğu yılar seksenli yılların başı.Kuruluşu 1983.Yani kuruluşundan beş yıl sonra organize bir şekilde Türkiye ilgi alanları içerisinde ve o gün bugündür bir şekilde bu paralar Türkiye ye demokrasi geliştirmek adına! aktarılmaya devam ediyor.
Şimdi sitenin resmi internet sitesine bakıyorum (www.ned.org/where-we-work/middle-east-and-northern-africa/turkey). "Middle East-North Africa" yani "Ortadoğu-Kuzey Afrika" bölümünde 2010 yılında rapor edilmiş yardımların 2011 ylında basıma verilmiş halinden bahsediyor.Yani NED ’in 2010 Türkiye yardım paketinin detayları.Ben burada hangi kuruluşa ne kadar yardım edildiğini tek tek yazmayacağım.Toplam yardımı size söyleyeceğim.Merak edenler verdiğim adresten detaylara bakabilirler.Hazır olunuz toplam meblağ : 2.048.039 dolar.
Kitabımız 2003 yılına kadar olan bölümü ele almış.Ama ele alınmayan sonraki yılları incelediğimiz zamanda STK’lara para aktarımının hız kemeden devam ettiğini görüyoruz.İlginç olan ayrı bir konu da ABD nin bu raporu yayınladığı listede Türkiye yi bir Avrupalı olarak değil de,Ortadoğu-Kuzey Afrika bölümünde ele almış olmasıdır.Yani Türkiye demokrasisi sanki bağlı olduğu coğrafya ile baasçı ve kralcı ülkelerin yoğun olduğu Ortadoğu coğrafyası ile uyum içinde,geri kalmış gibi gösterilmek istenmiştir.
Türkiye de yardım ettikleri bazı Sivil Toplum Örgütlerinin listesini verecek olursak karşımıza şunlar çıkmaktadır:"Yeni FORUM Dergisi,TDV (Türk Demokrasi Vakfı),SAV (Stratejik Araştırmalar Vakfı),Kadın İnsan Hakları için Kadınlar,TESEV (Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı),Türk Belediyeler Birliği,ANSAV (Anadolu Stratejik Araştırmalar Vakfı),TOSAV (Toplumsal Sorunları Araştırma Vakfı),LTD (Liberal Düşünce Topluluğu),Helsinki Yurttaşlık Derneği-Türkiye,Türk Kalkınma Vakfı,ARI Hareketi,KADER,TOSAM (S.Ö.Ağında syf.64-78)Burada bu yayınlanan isimlerin direk veya dolaylı yollardan bağış aldılkarından bahsediliyor.Merak edenler kitaba başvurabilirler.Ben burada sadece bir kısmını aldım.Daha detaylı ve doyurucu bilgiler kitapda mevcuttur.
Arap baharı öncesi Libya ya 183.900 dolar,Tunus’a 215.294 dolar,Yemen’e 1.231 dolar,Mısır’a 2.497.457 dolar para aktarılmış.Diğer dünya ülkelerini de dikkate alırsak on milyonlarca dolar parayı ABD bu ülkelere aktarmaktadır.Sizce amaç ne olabilir?ABD bu bağlamda Mısır’a Türkiye den daha çok para aktardığı gözlerden kaçmıyor.Ayrıca şu da dikkatimi çekti.Kaddafi devrilince NED’in resmi sayfasındaki Libya bölümüne,Libyanın yeni bayrağını hemen kondurmuşlar.
(Devamı gelecek...)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.