ÖĞÜT
Oğul, İsimsiz otların bile kökü vardır. Sen ki adını tamamlayan soyunla varsın, atalarını bil, onları anmayı ihmal etme. Geleceğin, geçmişinde gizlidir.
Söz su gibidir unutma, zamansız yağan hoyrat yağmur suları nasıl bulanık sel olup akar, yıkar önüne çıkanı! Sözün de zamansız ve hoyrat olanı yıkar hem sahibini hem muhatabını. Mevsiminde yağan yağmur suyu gibi olsun sözün; bereket, serinlik ve huzur versin etrafına.
Bilir misin, emek verince, bir mısır tanesi kaç koçan verir? Çalışmadan kazanç olmaz, çalış, emek ver ki kazancın artsın. Emeğe saygı duy.Ambarın karıncanınki gibi hep dolu olsun, soğuk kış günlerinin geleceğini unutma.
Sabrın uzun ırmaklar gibi olsun; ama kötü eller ve gözler, sabrının ansızın bir yerde dev bir çağlayanda çağlayacağını bilsinler.
Karun kadar zengin olsan da sağlıktan daha değerli hazinen olmayacak, sağlığının değerini bil.
Doğaya şefkatli ol . O, beni, babamı, dedelerimi, onların dedelerini doyurduğu gibi, seni, çocuklarını ve torunlarını da doyuracak. Suya ve toprağa hoyrat olma.
Bilginin aşığı ol, ayla güneşin birbirini tamamlayıp hep ışıdıkları gibi önünde sönmeyen ışık olsun. Bilgiye ve bilgiliye saygı duy.
Sevgi, ruhun havası, suyudur; kibir de kiridir. Ahlakın bir gül gibi olsun; kokusu ötelerden duyulsun. Rengini, güzelliğini görenler görmeyenlere anlatsın.
Kadınını iyi seç oğul. Sevgiyle, saygıyla, şefkatle davran ona. Elmanın içindeki kurt gibi seni bitirmesin, ipekten koza ören tırtıl gibi hayatını güzelliklerle donatsın, atalarına yaraşır soy versin.
İhtiyaç hissettiğinde yalnız kalmayı ihmal etme . Planlı yalnızlık, durgun bir göl gibidir; dingin derinliklerine dal, kendini yeniden keşfet, ruhunun sesini dinle…Temiz, serin sularında dinlen, arın. Sonra her şey daha güzel olacaktır.
Mevsimler sırasını hiç şaşırmıyor; yağmuru, karı, rüzgarı, güneşiyle üç yüz altmış beş gün geçip gidiyor.Tatlısı, acısı, ekşisi, tuzlusu ile ağız tadımız eksilmiyor. Dünyada o kadar çok şey var ki bize sunulan; Allah’a şükrü ve hamdı unutma.
Eğrilen, kıvrılan yol, ya tepe aşağıdır ya bayır yukarı; yorar, tökezletir, yaralar; sonu nereye çıkar bilinmez. Hak ve hukuk arasında dosdoğru yoldan git.
Oğul, olduğun yerde kalma, ben dedelerimin aldığı yolun çok ilerisindeyim, sen de benden çok daha ileride olacaksın.
Harun Özmen
YORUMLAR
Bunlar yaşanmadan yazılamıyor . Keşke öğüt, duyulduğu anda idrâk edilebilse, derhal beyin merkezli bir aktivite otomatik olarak kontrolü ele alsa ve tüm bu denenmiş gereken dersler alınmış ve sahibine zararsız atlatacağı yılları hediye eden nasihatler kendiliğinden hayata geçiverse...(keşke demiştim değil mi?:) Çerçevelenip duvara asılası , güzel bir yazı okudum. Tebrikler.
hrnozmn
Gerçekten de öyle...
Yazmak için yaşamak gerekiyor.
Oğlumun üniversiteye gidişine yazılmış bir yazı.
Ne tesadüf çerçevelendi ve yerini aldı.
Sevgiyle, sağlıkla ve iyilikle kalın. Teşekkür ederim efendim.