- 904 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dostum
Dostum , beni dinle.
Hayat yolunun da elbette virajları vardır . Virajlara gelince yavaşlarsın. Virajlar sana bakış açısı ,yön kabiliyeti ve hayat yolunda direksiyon kabiliyeti kazandıracaktır. Düz bir yolda giderken ; doğuya dönüp güneşin doğuşunu görebilirsin. Ya da düz bir yolda giderken ; batıya dönüp güneşin batışını görebilirsin.
Fakat ; virajlar seni yolundan saptırmaz.
Birinin elini tuttuğunda samimi ve mutlulukla , seviyle tut. Ama sakın fazla sıkma . İncitirsin.
İnsanların fiziki güzelliklerine aşık olma . Onlar sadece ruh için bir maskedir . Hangi kendini bilen biri maskeye aşık olabilir ? Ölümsüze aşık ol .
Anne ve babana asla kızma , bağırma . Çünkü bu dünyaya gelişinde ve sana hayat yolunda yardımcı olacak başlıca insanlar - ki onlar yolda değil yolun başında karşılaştıkların seni hep seviyor olacaklardır. Hiçbir zaman senden nefret etmezler. Bu dünyadaki yolculuğunda sana üstad olacaklardır. Onlardan dilediğini kapman senin elinde. Ama önemli olan yararlı olanı kapmanda.
İnsanların bakışlarından korkma . Bırak sana nasıl bakıyorlarsa baksınlar. kendin ol . İçinden geldiğince sev insanları . Samimi ol. Samimiyet insanın insana gösterdiği sevginin , minnetin bir ifadesidir. Minnet duy her şeye. Sana yapılan her iyiliğin karşılığında teşekkür et ve gülümse. Gülmek ömrü uzatır .
İnsanları unutma , eski arkadaşlarını , öğretmenlerini , uzaktaki akrabalarını hep ara , görüş , hatır sor .Hatır sorarken samimi ifadeler kullan .
kavga ettiklerinle barış .Onların sana yaptıkları iyilikleri , en ufak iyilikleri aklına getir ve kini sil hayatından. nefreti , öfkeyi yen . Bunlara tutsak olma .
Elbiselerin hangi marka , hangi yerden aldığının önemi olmasın . Sadece temiz ve ütülü olsunlar . Temizlik asıl güzelliğin yansıtılışıdır .
Her canlıya sevgi göster. Onları hayvan , bitki , düşünemiyor , ne yararı olacak diye yargılama onların da bir ruhu vardır ve hissederler .
Çocuklarının sorunlarını dinle . İsteklerini yerine getirmeye çalış ama bir yerde dur de.
Dur derken de kırma kalplerini . Onları zorla iş yaptırtma . Bırak kendileri yapsınlar . Onlara sen demeden yapabilme saygısını kazandır . Fakat onları kendin için bir hizmetkar sayma. onları bu dünyaya göreve yollanmış ve sana sorumlu tutulmuş ve yoldaşlığına , öğrenciliğine verilmiş birer nimet gör .
Her zaman sevdiklerine duygularını belli et .
Güzel sözler söyle.
Girdiğin ortamlara sıcacık bir gülümsemeyle ’’merhaba’’ der.
Ve başarınlar’ın öykülerini oku . Onlardan ders al .
Sevgilerimle .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.