Feminist olacağım
O değil de;
Büyüyünce feminist mi olacağım ne... Hiç tanımadığım yorumlarda bir kez olsun karşılaşmadığım insanlar/erkekler kadına hakaret içerikli yazı/şiir yazdığında kendimi onları engellerken buluyorum.
Öyle ağır hakaretler ediyorlar ki, yanyana olsam çok pis kalplerini kırarım ağlatırım onları...
Terkedilmeye görsünler, kadınların ne o... kalıyo ne fahişeliği...
Bu ve buna benzer ezberledikleri üç beş kelimeyi ısıtıp ısıtıp servise sunuyorlar. Tabii herkesin annesi v.s. bir melek ya... Bahsettikleri şeyleri yapanlar da doğal olarak GORA’lı...
Ne erkek için ne kadın için böyle pisleşmeye gerek yok. Her iki cins de kanatsız melek değil. Öncelikle at gözlüklerini çıkarıp gerçekleri görmek lazım.
Sonuçta insanız... doğrularımızla yanlışlarımızla... herkes kadar iyi herkes kadar kötüyüz... hepimiz...
Kaybettiğinde elinden oyuncağı alınmış çocuklar gibi davranıp sağa sola saldırmanın kimseye bir faydası olmaz.
Kaybetmek kötüdür elbet. Hayat boyu defalarca kaybetmişizdir. Daha da kötüsü ve zor olanı ise kaybettiğimizi hazmetmek... İçimizde onulmaz yaralar açar ama bunun için kimseyi suçlayamayız.
Allah akıl fikir vermiş. O’nu doğru kullanmadığımızda kaybetmeye mahkumuz.
Şarkıdaki gibi;
’O’nlar yanlış biliyor kimsenin suçu değil bu/kader oyunu değil bu/bu benim suçum...’
O değil de;
İyi bayramlar ve biraz saygı...
YORUMLAR
Feminist denince ne anlaşılıyor bilmiyorum. Türkiye'de bu söz duyulduğunda hep manidar bir gülümseme oluyor dinleyenler arasında. Ama Oxford ve Merriam-Webster sözlükleri aşağıdaki gibi tanımlıyor feminizmi:
Feminism is a collection of movements aimed at defining, establishing, and defending equal political, economic, and social rights for women.
''... kadınlar için EŞİT siyasi, ekonomik ve sosyal hakları tanımlayan, koyan ve savunan...''
Bu tanım doğrultusunda herkes feminist olabilir (Olması da gerekir).
Esma KAHRAMAN
bu anlamda feministim
ancak;
günümüzde kendini feminist ilan edenlerin çoğunun bundan haberi yok. feministlik diyince ilk anladıkları; gece yarıları özgürce sokakta olabilmek, erkeklerin her yaptığını yapmak ve her alanda onlara rakip olmak... ve bazen onlardan nefret etmek.
:) sevgiler.
İlhan Kemal
Erkekten de oluyor mu feminist? Oluyorsa ben de olayım birazcık. Sevdim bu olayı.
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
bahse konu olan yazı/şiirlere asla yorum yapmam. direkt engellerim.
:) sevgilerimle.
O DEĞİL DE,
"Sonuçta insanız... doğrularımızla yanlışlarımızla... herkes kadar iyi herkes kadar kötüyüz..." hepimiz...
BU SÖZ GÜZELDİ.
HA BİR DE ŞU ŞARKI VARI
"MASUM DEĞİLİZ HİÇ BİRİMİZ" serçeden
kafam yine allak bullak oldu o bu şu derken
söylemek istediğim o değil de güzel yazınızı kutlamak için yazmıştım.Yüreğinize sağlık...
bir de
sizede iyi bayramlar :-)
saygılarımla...
NOT::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
aynılarını bende yazdım bende pembe renk isterim yoksa adaletli olmaz...
Esma KAHRAMAN
:) iyi bayramlar.
O DEĞİL DE,
"Sonuçta insanız... doğrularımızla yanlışlarımızla... herkes kadar iyi herkes kadar kötüyüz..." hepimiz...
BU SÖZ GÜZELDİ.
HA BİR DE ŞU ŞARKI VARI
"MASUM DEĞİLİZ HİÇ BİRİMİZ" serçeden
kafam yine allak bullak oldu o bu şu derken
söylemek istediğim o değil de güzel yazınızı kutlamak için yazmıştım.Yüreğinize sağlık...
bir de
sizede iyi bayramlar :-)
saygılarımla...
Esma KAHRAMAN
'herkes kadar iyi herkes kadar kötüyüz..." hepimiz..'
' Eller günahkar
Diller günahkar
Bir çağ yangını bu bütün
Dünya günahkar
Masum değiliz hiç birimiz'
:) sevgilerimle.