- 810 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUTLU DOĞUM DA VEDA HUTBESİ'NİN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
İnsanlığın karanlıklara sürüklendiği bir dönemde aydınlık sembölü olarak dünyaya gelen, Yüce Allah’ın son elçisi ve yol göstericisi Hz. Peygamberimiz’in doğumunu dualarla, türlü etkinliklerle kutladık. Şüphesizki insan olma açısından çok önemli manevi değerleri O’ndan öğrendik. Günümüze kadar gerçek manada inananlar bu değerlerle yaşadı, yaşıyoruz. Ne varki O’nun veda hutbesindeki son nasihatlerine, öğütlerine baktığımızda bu gün durum hiçte iç açıcı değil.
Ne demişti;
"Canlarınız,mallarınız,namuslarınız mukaddestir. Her türlü tecavüzden korunmuştur." "Korunmuştur" diyor. Şartların ne kadar olumsuz zor olduğu bir ortamda müslümanlar sayıları az olmasına rağmen birlik olabilmişler, kenetlenmişler O’nun sayesinde huzura kavuşmuşlar. Ta ki ölümünden sonraki fitne dönemi başlayana kadar. Doğumunu kutladığımız bu güne bakalım.Müslümanların canları korunuyormu? Hayır. Her gün yüzlercesi öldürülüyor, çocuklar katlediliyor, kanları akıtılıyor, masum bedenler toprağa karışıyor. Malları gasp ediliyor, yer altı kaynakları sömürülüyor. Sayısını bilemediğimiz müslüman kadınına kızına tecavüz ediliyor, en aşağılık davranışlar sergileniyor. Nerede kaldı namusun mukaddesliği? Kutlu doğumu kutlarken acaba hangi tecavüzleri önleyebiliyoruz? Irak,Filistin,Afganistan ve diğer müslüman yerleşimleri. Yazmakla bitmez.
"Eski sapıklıklara dönmeyin.Birbirinizin boynunu vurmayın"
Peygamber’ (s.a.s)imizin doğumunu kutluyoruz. Hergün mezhep kavgaları, canlı bombalar, bomba yüklü araçlar kalabalık yerlerde infilak ediyor. Kin nefret almış yürümüş ve hergün birbirlerini öldüren müslümanlar.
"Kimde bir emanet varsa onu hemen sahibine versin. Allah’ın hükmüyle faiz kaldırılmıştır. Zülmetmeyin, zülme uğramayın."
Cebimizdeki cüzdanı dahi koruyamadığımız bir ortamda hangi emanete sahip çıkıyoruz? Ya da en samimi olduğumuz birine, sözde bir sevdiğimize kefil olma cesaretini gösterebilirmiyiz? Yaşanan hüsranlar ne kadar can yakmaktadır. Hak hukuk birbirine karışmış, mazlumlar hep zülme uğramakta güçlü olan galip gelmekte. O’nu anlayamadığımız içindirki zülme uğramaktan kurtulamıyoruz.
"Cahiliyye den kalma bütün adetler kaldırılmıştır. Ayağımın altındadır. Özellikle kan davaları tamamen kaldırılmıştır."
Yaşantımıza öyle olumsuzluklar yerleşmişki cahiliyye döneminden daha beter. Kutlu doğumu kutluyoruz, Sabır ve höşgörüden yoksun, yol yüzünden, tarla yüzünden mal mülk yüzünden, çocuk yüzünden, kadın yüzünden dahası mülkün kime ait olduğunu bilmeden bir hiç yüzünden birbirimizin kanını döküyor, kan davası güdüyoruz bir taraf bitinceye kadar.
"Dinizi korumak için şeytanı memnun edecek işlerden uzak durunuz."
Kutlu doğumu kutluyoruz, Her türlü ahlaki değerleri hiçe sayarak. İslam düşmanları ile işbirliği yapıyoruz bilerek yada bilmeyerek. Onların ürettiklerine bolca para verip alıyoruz yoksulu gözetmeden onların hakkını vererek. Verdiğimiz paralar "Projet Democrasy"yutturmacasıyla müslümanların öldürülüp yok edilmesinde kullanılıyor. Şeytan bile şaşkınlık içinde bu olanlara.
"Zina etmeyin."
Her türlü ahlak dışılığın yaşandığı günümüzde kutlu doğumu kutluyoruz. Peygamber’(sas)’imizin sünnetine tam manasıyla uymuş olsak bu kadar çirkinlikler yaşanır mı müslüman toplumunda? Kalabalık yerlerde, toplu taşıma araçlarında gördüğüm çirkinliklerden utanç duyuyorum bir insan olarak.
"Hırsızlık yapmayın"
Hırsızlık, olmazsa olmazlardan olmuş yazıkki. Ter dökerek kazanmaya ne gerek var başkasının alınn terine göz dikmek varken. Kolayca elde etmek varken. Bu şart ve ahvalde kutlu doğumu kutluyoruz.
" Allah’(c.c)ın ipine sıkı sıkıya sarılınız. Ayrışmayınız. Birlik olunuz. Ancak böyle korunursunuz."
Ne acıdırki Peygamber(sas)’imizin ölümünden sonra fitnenin esiri olmuş, çıkar ve saltanat uğruna Allah’(cc)ın emirlerini ve O’nun sünnetini, veda hutbesindeki öğütlerini unutarak kin ve nefrete mağlup olmuşuz. Mezhep kavgaları ayrışmalar,bölünmeler günümüzde islam düşmanlarının ekmeğine yağ sürüp iştahlarını dahada artırmakta. Kendileri yorulmadan biz müslümanları bir birimize kırdırarak nasıl zevk aldıklarını görmek ölümden beter canımı acıtıyor. Cennetle müjdelenen Hz. Ömer’e dil uzatacak kadar ileri gidilen bir ortamda kutlu doğumu kutluyoruz. Kutlu olsun biz müslümanlara.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.