- 1111 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇÜNCÜ TORUNUM GELDİ !
Serhat Emre .. Üçüncü torunum. Minnacık bir şey. Minnacık dediğime bakmayın siz ; tamı tamamına üç kilo üçyüz elli gram. Bir saçları var, benimkilerden uzun. Hemşire tarakla taradı karşımızda da şaşırıp kaldık.
Çocuk sahibi olmak da, torun sahibi olmak da gerçekten çok güzel. Allah herkese nasip etsin İnşaallah. Bana dört çocuk büyütmek ve üç torun sahibi olmak nasip oldu çok şükür. Daha geride bekâr üç oğlum var. İnşaallah nice torunlar daha görürüm.
Torunların yeri bir başka, onlar çok daha tatlı oluyor deriz hepimiz. Sebebini hiç düşündünüz mü ? Ben biraz kafa yordum bu konuda. Çocuklarıma gençliğin verdiği toyluk , acemilik ve heyecanla gerekli özeni,çabayı, ilgiyi ve hak ettikleri sevgiyi yeterince gösteremediğimi torunlarım dünyaya gelip onları severken anladım.
Aslında çocuk sahibi olmak neden torun sahibi olmak kadar güzel olmasın ?
Gerek çocuk sahibi olmak, gerekse torun sahibi olmak güzel olduğu kadar da sorumluluğu olan bir iş. Sevinmek yetmiyor. Sorumluluğumuzun arttığını da anlamamız gerekiyor.
Çocuklarımızdan, torunlarımızdan birine verdiğimiz, ilgiyi, sevgiyi, imkânı, desteği diğerlerine de mümkün olduğunca eşit vermeye çalışmalıyız.
Evden içeri girdiğinizde hepsi birden sizden ilgi, sevgi bekliyor. Birini unuttuğunuzda küçükse ağlayarak, biraz aklı eriyorsa içine atarak tepkisini göstermeye çalışıyorlar.
Dört çocuk büyüttüm, çok şükür ki hepsinin de sağlığı yerinde. Fakat şöyle bir düşündüğümde ; ne hepsine aynı ilgiyi, ne de aynı imkânları verebildiğimi göremiyorum. Üstelik hemen hiç birisini de hayâl ettiğim gibi yetiştiremediğimi görüyorum.
Öyleyse nerede kaldı dünyaya geldiklerinde baba olduğumu dağlara taşlara haykırıp gururlanmam, övünmem ?
Şimdi de torunlara eşit davranmaya çalışıyorum ama istesem de beceremiyorum. Biri bir kolumdan çekiştiriyor, diğeri diğer kolumdan. Bölemem ki kendimi ! İster istemez arada bir birini ağlatıp, diğerini de küstürüyorum. Üzülüyorum bu hallere ama elimden de daha fazlası gelmiyor.
Fazla uzatmayayım dostlar. Allah’a şükürler olsun ki üçüncü torunum Sehat Emre sağlıklı bir halde dünyamıza geldi. Bizi çok mutlu etti. Darısı tüm dostlarımın başına.
Allah ona güzel bir ömür nasip etsin, sevecen kılsın, güzel yürekli kılsın, tüm insanlığı, doğayı seven, değer bilen, dünyaya yararlı bir insan etsin, tüm bunlar sayesinde de sağlıklı ve mutlu olsun diyorum.
Cümlemize hayırlı evlâtlar, torunlar nasip olsun. Sevgiyi öğretelim onlara, barışı, saygıyı, doğaya, insanlığa yararlı olmayı öğretelim. Hep birlikte barış içinde, birlik , beraberlik içinde yaşamayı bilen, dünyanın cennet olduğunun bilinciyle kardeşçe yaşamayı bilen nesiller olsunlar...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Fikret TEZEL
Allah analı babalı, dedeli-nineli sağlık, sıhhat, başarı ve huzur dolu bir hayat yaşamasın, vatana, millete ve insanlığa faydalı bir evlat olmasını nasip eylesin inşallah.
Gözünüz aydın
Selam ve sevgilerimle.
Fikret TEZEL
Kutluyorum, değerli arkadaşım. Büyüyen bir aileden daha güzel ne var şu dünyada? Başbakan'ı dinlemezler değil mi?...:-)))) "3 çocuk " konusunda....:-)
Sevgiler, selamlar...