- 683 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ONCAĞIZDAN BİR ŞEY OLMAZ!
ONCAĞIZDAN BİR ŞEY OLMAZ!
Anadolu’da mevcut olan iki komşu köyden iki tüccar vardır. Bunlardan birisi Go Gede, (Mehmet Efendi) diğeri ise Rıza Efendi’dir. Go Gede Çeltek köyündendir; Rıza Efendi ise Karahacılı köyündendir. Rıza Efendi Go Dede’nin köyüne davar satın almak için gider. Go Dede’yle buluşur ve davar satın alacağını söyler.
Go Dede de:
“Rıza Efendi! Alırsan bende davar var.” der.
Rıza Efendi de:
“Ben senin satacağın davarları alayım.” der. Yalnız Go Dede, Rıza Efendi’yi çok iyi tanımaktadır.
Go Dede Rıza Efendi’ye:
“Sen benim davarlarımı almak istiyorsun da sen eve danışmadan bir çöp bile alamazsın.” Der.
Rıza Efendi:
“Ben malı bir kere alırım ve tükürdüğümü de yalamamam.” Der.
Go Dede:
“Bak Rıza Efendi! Davarı alır, geri getirirsen benim malımın piyasada değer kaybetmesine neden olursun o zaman sana kızarım. Ağzıma ne geliyorsa söylerim.” Der.
Rıza Efendi kendinden emin bir şekilde:
“Bu asla olmaz.” der. Rıza Efendi davarı satın alıp Karahacılı Köyüne götürür.
Evine vardığına çocukları davara bakarlar. Oğlu ve gelini:
“Şu koyun zayıf, şu keçi yaşlanmış, şu kuzu ölür, şu şişek yola gidemez. Baba bunları ne diye satın aldın?” Diye adamın davarına bin bir kusur bulurlar. Rıza Efendi, oğlunun ve gelinini eleştirilerini seyretmekle kalır…
Nihayetinde çocukları Rıza Efendi’ye:
“Baba, bu davarları satın almaktan vazgeç. Bu davarları satın almayalım.” Derler.
Rıza Efendi kara kara düşünür:
“Yukarı tükürse sakal, aşağı tükürse bıyık.”
Rıza Efendi:
“Tamam, davarları almaktan vazgeçelim de adama bu davarları kim geri götürecek ve ona ne cevap verecek? Ben adama söz verdim. Ben tükürüğümü yalamam dedim” Der.
Rıza Efendi’nin oğluyla damadı:
“Biz götürürüz babacığım.” Derler.
Oğul ve damat davarları alıp Çeltek Köyü’ne varırlar. Davarları Go Dede’nin evinin önüne sürerler. Rıza Efendi’nin oğlu utancından duvarın bir köşesine saklanır. Davarların sesini duyan Go Dede evinden dışarı çıkar ve o anda Rıza Efendi’nin damadıyla göz göze gelir. Damatla Go Dede yüz yüze göz göze gelmiştir artık…
Damat Go Dede’ye der ki:
“Go Dede, kayınbabam davarlarını satın almaktan vazgeçti ve bana davarlarını sana getirmemi söyledi, ben de davarlarını sana getirdim.” Der.
Go Dede başlamış Rıza Efendi’ye sövmeye, iyice sövmüş. Rıza Efendi’ye iyice sövdükten sonlar davarı sonunda teslim almış.
Damat ve oğul Rıza Efendi’nin yanına dönerler.
Rıza Efendi damada:
Go Dede, davarları geri teslim ederken bize ne dedi?” Der.
Damat da:
“Babacığım size iyice sövdü.” Der.
Rıza Efendi:
“Oğlum! Oncağızdan bir şey olmaz.” Der.
18.04.2012
Çeltek/Çekerek