- 1392 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yorum, Edebiyat Ve Edep
Değerli site üyeleri;bu gün bu yazıyı yazmak zorunda olduğumu hissettim.Bu sitede bulunan gerçek şairlere karşı bir saygının gereği.Bildiğiniz gibi sitemiz edebiyat sitesi ve edebiyatta "EDEP" olmazsa olmazımızdır. Edep, söz, fiil ve davranış itibariyle takdir edilen güzel şeyleri yapmak ve güzel ahlâk sahibi olmak demektir. "Hoş ve güzel karşılanan şeyleri yerine getirmek" veya "büyüklere hürmet etmek, küçüklere yumuşak ve şefkatli davranmak" diyenlerde var… Bir büyük insan edebin mahiyeti sorulduğunda, "güzel dostluk ve iyi muamele" cevabını vermiştir. Bu itibarla sosyal ilişkilerde edebin önemi büyüktür ve hatta edep, kişinin kimliğini gösteren dış görünümdür. Bundan dolayı da edep elbisesini giymek ilim eğitimindense öncelik sırasını taşır.
Her nedense bir hırs ve kin almış gidiyor bazıları tarafından. Ben tüm şair kardeşlerimi seviyorum. Ancak, hicvi edepsizlik zannedenlere kızmıyorum da değil. Eleştirilecek şeyler elbette eleştirilmeli fakat suizân içinde ve cahilce olmamalı. Kin hiç olmamalı. Ben Mevla’nın verdiği İslami şuurla kimseden çekinmem ve açıkçası yumruğumda sağlamdır :)bunu saygıdan bihaber saldıranlar bilmeli. Kin öfke tutmam ancak sessizliğimi ve hoşgörümü sefil, ürkek,korkak olarak asla algılanmasına asla izin vermem ve muhataplar aklınızdan geçmesin ve sınırsız hoşgörü kimse beklemesin.
Öncelikle kalbin kin ve öfkeden temizlenmesi, insanda ve bilhassa hicvetmeyi küfretmek zanneden şairlerde psikolojik dengeyi gerçekleştirir, edip ve edebiyata faydalı olmaya sevk eder ve insanın iyilik duygusunun zirve noktaya çıkmasını sağlar. O halde İYİ BİR ŞÂİR olabilmek gönlü kıskançlık, kin ve düşmanlıktan temizlenebilen kimseler için sözkonusudur. Sadece kafiye dalkavukluğuyla şâirlik olunmaz.
O halde her şair ve edebiyatçı edebi düstur edinmesi ve şair arkadaşlara saygılı ve alçak gönüllü olmak, aradan sinsice kendince hicvedip onlarla kaçak güreşmemeli, ilişkilerde nazik, kibâr ve yumuşak, saygılı edepli ve düzeyli olmalıdır.
Yorum yazmak elbette güzel bir haslet ve bu sitenin de bir OKUL gibi tasarlandığının farkındayım.Değerli kardeşlerim ancak şiirler şâirlerin yorum yazması için yazılmaz sadece.Türk Milleti okusun diye yazılır.Hatta tüm insanlık…Elbette ki yorum yazmakta güzel. Yorumu yazan önce şiiri zaman ayırıp epeyce tahlil etmeli ve yorumu öyle yazmalı. Sayın MUSTAFA CEYLAN ağabey bu konuda bir EKOL… Yüzlerce site binlerce şâir veya şiir yazan var. Aynı yorumu kopyala yapıştır edenler vs… Yorumlamak için emekli olmak yani epey zaman gerek. Ayrıca yorum şiir gibi bir sanattır ve herkes gereği gibi yorum yazamaz. Yorum yazmayanları hemen şeytani vasıflarla, kibir, gurur, enâniyet damgasıyla damgalamak olsa olsa suizân olur.Üstünlüğün tâkvada olduğunu bilen bir milletin mensubuyum... Tüm şair dostlara hürmetlerimi sunuyorum. Dua ile inş…
ANTOLOJİ SİTESİNDE BİRKAÇ YIL ÖNCE YAZMIŞ OLDUĞUM “KONUYLA İLGİLİ” BİR ŞİİR VE ALTINDA YAZILI OLAN BİR YORUMU PAYLAŞMAK İSTEDİM SİZLERLE.
Dalkavuklamalar
İlk cümlesi muhteşem
Pes bayağı dudaklar
Sen üstatsın sen paşam
Tafra yorum şakşaklar
Şiir çökmüş yıkıldı
Yaşasın kös şakaklar
Mana ruh yok, yok oldu
Uzun uzun kavaklar
Alkış ruhlara sindi
Kalem boyu tırnaklar
Pâye nişan kesindi
Sen ben sardı sokaklar
Şiir değil şaheser
Deyip durmadan tıklar
Belki aslına eser
Vicdanını tırtıklar
Yorum cürümden beter
Şaş şak ağzı çanaklar
Hepsi usta sekreter
Yorulur mu parmaklar
Çalım gurur savunur
İrfan cüda kuraklar
Alkış tutan avunur
Göğü yakar ayaklar
Bu ne menem akıldı
Anlayış çöl, ıraklar
Yorumlara takıldı
Ustalar ve çıraklar
Söz kendime nihâyet
Beni içinde saklar
İki mertek bir beyit
Belki de mahşer paklar
21.10.09 Bursa
Ömer Ekinci Micingirt
Ali Şeyh ÖZDEMİR: Sevgili Dost, Hicvedilmesi gereken bir konuyu, hicvin kuralları içerisinde ne de güzel hicvetmişsiniz. ’Hicvin kuralları içerisinde’ diyorum; zira burada ’hiciv(yergi, taşlama) ’ yazdığını sanan bazıları, hicvi de bilmiyor maalesef.’Hakaret, küfür’ hicivde olmaz; hiciv bunları iğneleyici bir biçimde ’kinaye, tevriye, mecaz...’ sanatları içerisinde sunar. Oysa Antoloji şairlerinden bir kısmı, hakaret hatta küfürle hiciv yazdığını sanıyor. Yazdığınız bu hiciv onlara da örnek olur inşallah. Şiirinizin teması olan ’şiir yorumlaması’na gelince de şunları söyleyebilirim: Şiir yorumlamak bilgi işidir. Şiiri tanımayan, bilmeyen, tekniğini kavrayamamış; bırakınız bunları Türk Şiiri’nin abide şairlerinden bile habersiz şiir yazdığını sananların yorumlarından ne beklenebilir ki? Onlar ancak: ’Çok muhteşem, yüreğine sağlık, ne diyeceğimi bilemiyorum, sizi kutlarım....’ gibi basmakalıp, üstünkörü, şiirin içeriği ve şekliyle hiç de âlakadar olmayan sözler sarfedebilirler elbet. Bu cümleleri şiirinin altında okuyan şair(!) de muteşem bir şiir yazdığını sanıp kendini ’şuara’dan kabul eder. Bu sitede öyle enteresan yorumlara rastladım ki yorumcu(!) aynı yorumu kopyalayıp birden çok şairin şiirinin altına yapıştırmış. Uzun lafın kısası, bu sitede nicelik olarak şair de şiir yorumcusu da çok ama nitelik olarak? ... Selâm ve dua ile; dua talebi ile...
Ömer Ekinci Micingirt
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.