- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cehalet Okumakla Kalkmaz!
Cehalet Okumakla Kalkmaz!
Altı yaşımda okumaya kırkımda da yazmaya başladım, çok değil on yıl oldu…
İnsanları yeterince tanıdım, özellikle cahil ve bildim sananları izledim. Ezber ideoloji sahipleri ve ezber din takipçilerinden daha ahmağına da rastlamadım. Bunlar taraf oldukları şeyleri sadece savunurlar. Bilmedikleri şeyleri savunurlar. O kadar ahmaktırlar ki kendi duydukları şeylerin de dışına çıkılsın istemezler.
Mesela ideolojilerinde kendi öğrendikleri köhne kalıplar kalıcı olmalı ki cehaleti saklı kalsın. Din konusunda ise öğrendikleri sıradan şeylerin haricine çıkılmamalı ki sırıtmasın cahilin hali! Bu yüzden yeniliklere karşıdırlar. Ve biliyormuş havasını hiç bırakmazlar. Bildikleri de nakli şeylerdir; falanca alim bunu dedi, falanca kitapta bu var, filanca eskiçağ filozofu bunu dedi;üzerine laf olmaz, onları geçemeyiz, söylenecekler söylendi gibi konularda takılı kaldıklarından asla ileri adım atamazlar!
Huyları pistir ve kıskançlıklarından doğru da olsa pek çok konuda muhalefet ederler. Karşı olmaya programlıdırlar. Bu yüzden hiçbir işe yaramazlar!
Son tahlilde;“Ağanın poku üzerine pok olmaz” diyenlerden topluma fayda gelmez! Siyasi olarak da bunlardan idareci olmaz. Zaten siyasi olarak gelemiyorlar sadece sloganlarla yakınmaları ve bağırmalarını işitiriz…
Yeniliğe açık olmak gerek.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.