- 389 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Minimalize Edimler 1
Fikir kirlenmez beyler!
Bozgunperestlerin zikridir bu. Hangi fikrin postülatları bu niteliktedir ki, bunu benimsemeye meyillendiniz? Öğreti gerekmez bu algı için, yani edilgen değilsiniz. Samimi bir özne olan tüm etkinliğiniz ile bana şunları söyleyin:
Sakındığınız şeyler öteleyerek sakladığınız ve beklide saklandığınız, kavramların kendileri. Ekmeğin bir bölümünü küflü görüyorsunuz, bulduğunuzda küf mevcut olmasa bile. Kiminiz için bu küf denen olgu metastas kadar aktif nihayetinde ki, fikir kırıntıları ile yetinmeyi kabul görüyorsunuz. Ve yine birçoğunuz için bu kabul görüş, insanlığın kutsalı: fikrin kırıntısına talib olmak.. Kader tanrıçasının ta kendisi bu. Ritüelleriniz ne de fiyakalı! Tanrıçanıza ithaf ettiğiniz birçok nektar kadar hem de.
Kırıntılar beyler! Kabınızı besleyecek miktarı ne azdır.. ve bu durum, lineer bir hareket için kâfi gelmez, bilirsiniz. Fikir ki, ölçüsüzce alınız diğer evrenlerden; her evrenden her özneden. Davranışınızı bir özne olarak sabote etmeye bir son vererek, gördüğünüz her şeyi okuyun bir kitap gibi. Fikrin flû olanına rastlamayacaksınız, müsterîh olun: bir özne maliki olduğu evreni libas olarak tayin edip giyinmedikçe, fikrinin boyası ile boyanmadıkça kendini görünür kılamaz. Okuyun baktığınız her şeyi: görme ve anlamlandırma dualitesidir işleyecek olan.
Zamana özgü özneleri koltuğunuzdan seyre dalın. En üsturuplu davranış budur. Ve unutmayın: her özne bir fikir işçisidir. Tasınızın azığı olmak için çalışır durur; sonlu ömrünün sonlu süreci boyunca.. Özneler bu güne değin yer değiştiremedi, hasletin akıbeti bu anın ardında yine bu şekli ile olacaktır. Her özne bir fikri tanımlar ve hiçbir özne kirlenmez bilirsiniz.
Fikrin yani öznenin, kirliliğine inanmayınız efendim. Dekadan bir güvenin tesirini bertaraf edişinizin ardında realiteyi bulacaksınız. Ve Tanrıçanız size darılmayacaktır.
11.03.29
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.