NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRASY (NED)-1
Kısaca “Demokrasi için ulusal fon” diye isimlendirebilceğimiz bir Amerikan
kuruluşunun kısaca adına NED diyeceğiz.
NED’in amacı nedir?size kendi sitesinden kısaca bilgi vereyim.Sitenin history bölümünden:
“Seksenli yılların ilk zamanlarında ortaya çıkan NED’in amacı Uluslarası camiada ülkelerin demokratikleşmesi ve kendi kendini yönetmesi için ABD nin bu ülkelere yardımını kapsar.Dünya genelinde resmi olmayan sivil kuruluşlarlarla (STK) demokrasinin gelişmesini ve desteklenmesini esas alır”
Zaten ilerleyen bölümlerde bu konuyu biraz daha açacağım.Önümde bu konularla ilgili kapsamlı bir çalışmayı ihtiva eden Mustafa YILDIRIM’ın “Sivil Örümceğin Ağında” isimli eseri ve NED’n resmi internet sitesi var.Sizleri bu konuda bilinçlendirmek için acizane bir şeyler karalamaya çalışacağım.Sizlerde belki bazı şeyleri ilk defa duyup şaşıracaksınız.Sizleri benim altı yıl önceki şaşırmalarıma ortak edeceğim yani.
NED ,Amerikanın operasyonel olarak girmediği kendince zayıf demokrasilere sahip ülkelere yerli sivil toplum örgütlerini kullanarak yumuşak giriş yaptığı bir yöntemin adıdır aslında.Resmi sitesini incelediğimde Çin ve Rusya gibi BM daimi temsilcilerinin de aralarında bulunduğu onlarca ülke NED’in operasyon alanında iken.Almanya,İngiltere,Japonya,Fransa,Hollanda,Belçika,Kanada,İsveç,İsviçre,İsrail vs gibi ülkeler bu kapsamın dışındadır.Ne yazık ki güzel Tükiyemiz de bu planın içerisindedir.
Bugün çoğu ülkelerin Ünlü spekülator Yahudi George SOROS’un mahareti ile turuncu devrimlerle devrildiği,Arap baharı olarak lanse edilen oysa bana göre yine turuncu devrimlerin devamı mahiyetinde olan olaylar,ismine BOP, Top her ne derseniz deyiniz aynı merkezden yönlendirilen bu operasyonların bir sonucudur.Yani ABD menşelidir.Hiç kimse zannetmesin ki bu ülkelerdeki insanlar birdenbire akıllanıp, demokrasi nimetinin farkına daha yeni varmış olsunlar.
Amerikanın savaş yoluyla tepki çekmeden ülkeleri içeriden fethetme ayağında uluslarası nitelikte çalışan basının yerli uzantılarından tutun,muhabirler,basın,yayın,think tank,yerinden yönetimlerin güçlendirilip merkezi otoritenin zayıflatılması,ekonomik dalgalanmalar,yanlış yönlendirme,devlet denetiminden uzak serbest pazar,sendikalaşma,etnik kültür,siyasi katılımcılık,düşünce özgürlüğü,yolsuzluk kampanyaları,yeni kimlikli toplumların ortaya çıkarılması,konferanlar, bilimsel sempozyumlar,ulusal değerlerin yıpratılması,ulusal sanayinin köreltilmesi,devletle halkı karşı karşıya getirecek çevresel örgütlenmeler,çok kültürlülük oyunları,ordunun siyasetin içine çekilerek kargaşa ve cepheleşme oluşturulması,kadın kuruluşları,siyaset okulları,STK lar,dinler arası ya da medeniyetler arası harmanlama vs (S.Ö.Ağında-syf.40-42) bir yığın bilinçli oyunlar oynanmaktadır.
Sadece bir kısmını yazdığımız şu konularla şu anda ki ülkemizin mevcut durumunu düşününce adamlar boş durmuyormuş,belli bir noktaya kadar gelmişler diyorsunuzdur sanırım.İlk etapta baktığınız zaman çok masumane gelen bazı örgütlenmeler aslında dikkat ederseniz ayrışmaları da hızlandırmıştır.Özellikle ulusal kimliğimizi,birliğimizi yok etmeye matuf olan kuruluşlar alabildiğine hızlanmış,ülkemiz bir yandan demokratikleşme yönünde dev adımlar atarken,diğer yandan buna paralel olarak ulusal çözülmüşlük nerdeyse had safhalara varmıştır.
Olayları salt demokratikleşme açısından ele alırsak yanılabiliriz.Demokrasinin bir beden fazla olduğu bir ortadoğu coğrafyasında sanırım demokratikşleşme bizi aynı zamanda hızla çözülmeye de götürmektedir.Freni boşalmış bir kamyon gibi hızlandırılmış demokrasi bizlere fazla gelmektedir.Şu anda ki mevcut seçim yasası ile dahi TBMM’de onca bölücü unsurları destekleyen vekil var iken, seçim barajını düşürüp daha da demokratik bir kaosa düşmemizi
İsteyen insanlar olabiliyor.Olaylara sanırım biraz geniş çerçeveden bakmakta yarar vardır diye düşünüyorum.Sınırsız bir demokrasi olabilir mi?Olursa faydaları ne olabilir,zararları ne olabilir?Tam bağımsızlığın konuşulduğu bir ortamda tam demokrasi dersek sonuçları sizce ne olabilir?Bize tam demokrasiye geçiş için NED fonlarından yüzbinlerce dolar para aktaran ABD sizce tam demokratik bir ülke midir?Yorum yapmıyorum.Sadece merak ettiğimden size soruyorum!
(Devamı gelecek…)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.