- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
437,sadece bir sayı mıdır?
Türkiye Büyük Millet Meclisinin,92.yıl etkinliklerinin kutlandığı haftanın içersindeyiz.
Her ne kadar,"egemenlik" kavramı,"çocuk" kavramının gölgesinde kalsa da bu "Meclis",hem "İstiklâl Harbi"ni kazanan,hem de tarihçi Mete Tunçay’ın deyimiyle "En şanlı Meclis"tir.
Heyet-i Temsiliye Başkanı olarak Mustafa Kemal Paşa’nın yayımladığı bir tebliğle(1919’da),her ilden(livadan) beş üye seçilmiş;ayrıca Osmanlı Meclis-i Mebusanında olup da "Milli Mücadele"ye katılmak isteyenlere 6 aylık(27 Ekim 1920’ye kadar) gibi bir süre tanınması sonucunda bir araya gelen "temsilcilerin" oluşturduğu milletvekili sayısının toplamıdır 437.
Her siyasi çizgiden/görüşten ve her tür kılık kıyafetten insanı da bu sayıda görmek mümkündür.
Savaş koşullarında "kurulan" ve "savaşı yöneten " güçtür 1.Meclis ve üye sayısı da toplam 437’dir.
Lakin hepsinin bir arada görev yapması "zor olmuş";bir kısım istifa ve ölümlerle beraber
netlik kazanan sayıdır bu 437.
Yakın zamanda TBMM’sinde "1.Meclis Köşesi"nin yapıldığı basında ve sosyal medyada yer almış,adları belli olan herkes için de bir plaket çakılarak bu tarihi an yeniden hayat bulmuştu.Toplam 437 plaket.
Bundan "gurur "duydum.
Böyle bir Meclis’in tarihimizde yer almış olması hepimize de gurur vermelidir.
Anıları önünde saygıyla eğiliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.