- 639 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BANA MI SÖVECEKSİN!
Karahacılı köyünden Satılmış Efendi (Köylü kendisine Köhneli der.) beş vakit namazın yanına beş vakit daha katıp ibadet edermiş. O çevrenin en çok ibadet eden dinin yaşayan samimi kişilerindendir. Özü de sözü de doğrudur. Bükülmeden konuşur. Yüz yaşına yakın olarak vefat etmiştir.
Satılmış Dede kendi köyünden komşu Çeltek köyünde yaşayan Vanalinin Ali’ye her yıl fitresini, sadakasını ve zekâtını toplar, eşeğine yükler eziyetler çekerek götürür ve ona teslim edermiş.
Yine bir Ramazan ayında fitreleri buğday olarak toplamış, torbalara doldurmuş eşeğine yüklemiş ve yakın köyde yaşayan akrabası Vanalinin Ali’ye götürmüş. Buğdayı Ali’nin evine yıkmış. Akşam yemekleri afiyetle yenmiş ve akşam namazı kılınmış. Yatsı namazının vakti gelmiş, Satılmış Dede camiye cemaatle namaz kılmak için gitmiş; Vanalinin Ali’nin namazla arası olmadığı için o evde beklemeyi yeğlemiş.
Satılmış Dede camide Mehmet Efendiyle (Go Dede) karşılaşmış. Satılmış Dede Mehmet Efendiyle hoşbeşten sonra Mehmet Efendi:
“Satılmış Baba, bizim oraya gidelim misafirim ol.” Demiş.
Satılmış Dede:
“Yok, Mehmet, sağ olasın. Ben bizim Ali’nin ordayım.” Demiş.
Satılmış Dede, Ali’nin evine varmış, sohbet etmişler. Satılmış Dede akrabam nazım geçer diye Ali’ye demiş ki:
“Ali yeğenim! Şimdiye kadar hiç Refah Partisine oy vermedin, bu sefer barine Refah Partisine oyunu ver.”
Yeğen Ali:
Saltmış dayı, bu fitreyi benden oy istemek için getirdiysen, sabah getirdiğin buğday torbalarını eşeğine yükle git.” Demiş.
Satılmış Dede önceki senelerde zahmetler çekerek fitresini yeğeni Ali’ye getirirmiş. Satılmış Dede, akraba olduğu ve nazı geçtiği için söylemiş olduğu söz karşısında yeğeni Ali’nin vermiş olduğu bu cevabına çok ama çok üzülmüş. Öylece yatmış ve gece de gözüne uyku girmemiş…
Satılmış Dede, sabah namazına uyanmış. Asasına dayanarak camiye varmış, cemaatle sabah namazını kılmış. Sabah namazında da Mehmet Efendiyle buluşmuşlar.
Mehmet Efendi, Satılmış Dedeyi sabah kahvaltısına götürmüş. Hoş beşten sonra Mehmet Efendi:
“Akşam ne yaptın Satılmış Baba? Demiş.
Satılmış Dede:
“Sorma Mehmet’im. Ali’den bu seçimde Refah Partisine oy vermesini istedim. O da bana bunu bunu söyledi.” Demiş.
Mehmet Efendi Satılmış Dedeye yönelerek demiş ki:
“Satılmış Baba, ben sana akşam bizim oraya gidelim; misafirim ol demedim mi?
Satılmış Dede:
“Evet, söyledin Mehmet.”
Mehmet Efendi:
“Yıllarca ona yaptığın iyiliği bir ben bilirim, bir de Allah. Kar demezsin, kış demezsin. Yaşlıyım, hastayım demezsin Satılmış Baba! Bana kızacaksın da ikinizden birine sövülecek de hanginize sövülecek?” Demiş.
Satılmış Dede de Mehmet Efendiye dönmüş:
“Sövülecek biri varsa o da benim. Utanmadan bana mı söveceksin eşşolüeşşek.” Demiş.
18.04.2012
Çeltek