- 2763 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
ERAY- BEN VE TİYATRO ‘’ AMAN ALLAH’IM ! ’’ -4-
ZURNADA PEŞREV OLMAZ NE ÇIKARSA BAHTINA
I.PERDE II. SAHNE
Oyuncular:
Taco Ağa, Samo, Aşık Bethoven ( Onları tanıyorsunuz artık )
Şadiye: Samo’nun birinci avradı...Kadın kısmısının yaşı sorulmaz…Ben diyim karamela, siz deyin lokum. Öyle bir hatun işte
Feraye: Samo’nun ikinci avradı. Balıkesir’in nesi meşhur? Hah…Höşmerimi…İşte bu hatunu koyacan tabağa höşmerim niyetine indirecen mideye…İşte öyle bir şey.
Döne: Sami’den olma, Feraye’den doğma olduğuna göre nasıl bir tip olduğu hakkında fazla söze gerek yok sanırım. On altı yaşlarında bir yeni yetme.
Dr. Cavidan: ‘’Pis Yedili’’ diye bir dizi var ya…İşte o dizideki Esma Sultanı gör bizim Cavidan’ı görme…Aynen onun benzeri bir karakter.
Recep: Recep işte her yerde görebileceğiniz bir tip.
SAMO VE TACO AĞA’NIN EVİ…(BİR AĞANIN EVİ NASIL OLMASI GEREKİYORSA AYNEN ÖYLE…)
Taco Ağa , Aşık Bethoven’in sırtında odadan içeri girer. Hemen arkasından da Samo Ağa içeri girer.
AŞIK BETHOVEN- Valla ağam Taco ağa da eşek ölüsü gibi ağırdır haa
TACO AĞA- Sen bahamı eşek ölisi diysin utanmıymısan ağana eşek demeye.
SAMO AĞA- Ne olacah Agobun kazı gibi yiyip duriy. Gerdana bahsana katmer böreğe döndii. Taa dünyanın tepesinden geliyih karilar yoh. Şadiyeeeee…Gız karnı yanası koca avrat neredesin öldin mi?
AŞIK BETHOVEN- Beni şad et Şadiye baaaşııın için?
SAMO AĞA- Lo manyah aşıh. Şadiye seni ne diye seni şâd ede ha? Daha beni şâd edemedi, seni mi şâd edecek?
SAMO AĞA- La Ferayeeee….Eliy ayağıy kuriye…Oldüz mü gıııızzzz neredesiniz?İki dane karı aldıh ama biri bile yohtur.
AŞIK BETHOVEN-( başlar çalmaya ) Şu gelen sandal mıdır da/ Döşemesi al mıdır/ Sevip de alamayan / Dünyada adam mıdır?
SAMO AĞA- Ula bu nedir şimdi? Benim babom burada kikirdeyip gidiy sen tutmuş Türki diysin.
AŞIK BETHOVEN- Ağam bu bir Erdek türküsüdür. Erdekli Yenge için söylüyem. Belki Erdekli yenge gelir türkiyi duyunca iki dönüverir de göynün gözün açılır dediydim
SAMO AĞA-La sana ne benim göynümden salah aşıh.Bir daha ben işaret vermeden türkü söyleme. O sazını kafanda paralatma bana. Lo Şadiyeeee…Ferayeeee…Neredesiz gıııızzzz? İlla üzerinize bir karı alam mı istiysiz.
Şadiye ve Feraye içeri girerler.
ŞADİYE-( koşarak Samo’nun boynuna atılır. ) Ooooo Ağam hoş gelmişsen. Gel hele seni bir şapırdatam.
FERAYE- Aman da aman benim ağam gelmiş. Hoş gelmiş nerelerde kalmışsın ağam gözlerim hasretinden yollarda kaldı. Sen üşümüşündür. Gel odamıza gidelim de seni isitayım hararetini yükselteyim. Karburatörün hararet yapsın. Motorun su kaynatsın. Kaynayalım 100 derecede ağam hadi gel gidelim odamıza ben şapırdatmadan sen höpürdet. Bu pörsümüş avrat ile uğraşma.
ŞADİYE- Lo Erdekli? Biye bah…Yırtaram o minicik ağzını. Yırtık Feraye olursun. Burada tecrübe konuşiy. Bizim senin yaşın kadar şapırdatmışlığımız var.Hem ben büyügem. Benim odama gelecah.
FERAYE- Senin odanda ağam can sıkıntısından uyur . Bana bak on yedi benekli…Yoldurma bana o ak saçlarını. İki yıldır koca beklerim burada gelir gelmez sana kaptıracak değilim Ağamı.
TACO AĞA- ( Hırıltılı ve zor duyulan bir sesle bağırır.) La orada poh yemeyin. Bu köyde bir tane ağa vadır o da Taco ağa…yani ben. Ben ölmüşmiyem ki bu pohlu Samo ağa oliy?
AŞIK BETHOVEN- ( Yine sazını tıngırdatır ) Taco Ağa/ Sıçtı bağa/ Bir kuş tuttu/ O da oldu kurbağa…
SAMO- ( Bu saatten sonra artık o Samodur…Taaa ki Taco Ağa kuyruğu titretene kadar ) Lo manyah aşık…Ben siye demedim mi benden işaret almadan türkü yoh diye.
AŞIK BETHOVEN-Sanat sanat içindir ağam. Sanatçı sansür edilemez: Anayasomız öyle demekte. Sanatcı susarsa demohrasi susar
SAMO-Siye soracağam anayasoyu , baba yasoyu. Hele şu bizim babonun akıbeti belli olsun.
SAMO- Lo avratlar bırakın beni öpmeyi. Ben de isterem siye dalmayı ama şu baboyu da bırahamayız. Nede olsa babodur işte .
FERAYE- Ağam baboya koca avrat baksın .Hadi gel ben de sana bakayım.
SAMO AĞA- Dur hele onu da yapacah. Nerede o fingirdek gızın ha?
Feraye suçlu suçlu kafasını önüne eğer.
ŞADİYE- Lo ağam nerede olacah…Yine bizim yanaşma Receb’in oğlu Tuzsuz Deli Bekir ile fingirdeşir.
SAMO- Gız çabuh bana o Receb namıssızı ile gızım olacak zilliyi çağırın gelsin.
FERAYE-Ağam gurbanın olam. Kıyma kızıma.Aşktır ne yapsın .Gönül bu ota da konuyo, bota da konuyor…Sen de konmuşsun ya zamanında şu ota.
ŞADİYE-Ağam yırtam şu garının ağzını.Biye ot diy edepsiz.
TACO AĞA- Ula ağa beniiiiimmmm.
SAMO- He babo he.Ağa sensin… Tövbe Ya Rabbim tövbe…Geberip gidiy hâla ağalıh derdinde…
Az sonra Recep içeri girer…Hemen arkasından da Döne…
RECEP-Ooooo Taco Ağam, Samo Ağam gelmiş. Hoş gelmişsiniz ağam. Buyurun beni emretmişsiniz. Biye ne hediye getirmişsiz.
SAMO-Ula yanaşma. Ben siye ve oğlun olacah o deliye demedim mi yanaşma? Birde hediye bekliy yüzsüz.
RECEP-Dedin ağam…Biz de yanaşmayız.,Size yanaşdıh sizde bize ekmek verdiniz
SAMO-Madem ki öğle niye benim kızın yanında ne iş vardır senin oğlunun…Ben size yanaşma demedim mi? Kelp ogli kelp... ( Recep’e bir tokat atar . Sonra kızına döner ) Ula benim kafasız kızım. Beyinsiz kızım. Anandan alacağına o beyni benden alaydın ya. Ula seni ne Ağa çocukları, Ne şıh torunları istedi vermedik de kala kala bir yanaşmanın oğluna mı kaldın de hele bana. Sen şu baldırı çıplah ,yanaşık yılışıh ,İrecebin oğlunamı varacan salah gızım
AŞIK BETHOVEN- ( İnadına çalar o sazı…Maksat Samo gıcık olsun ) Aman Döne Döne Döne yar geliyor…Yandım Döne Döne Döne kar geliyor.
SAMO- Yav siz bu gün beni delirtacahmısız? Siye kaç defa dedim ben demeden çalma şu sazı diye. (Sonra tekrar Döne’ye döner ) Söyle biye benim aptal kızım. Koskoca köyde bulamadın mı başka adam da bu yanaşmanın oğluna yanaştın?
DÖNE-
Beni candan usandırdı cefâdan yâr usanmaz mı
Felekler yandı âhımdan murâdım şem’i yanmaz mı
Kamu bîmârına cânân deva-yı derd eder ihsan
Niçün kılmaz bana derman beni bîmar sanmaz mı
Şeb-i hicran yanar cânım döker kan çeşm-i giryânım
Uyarır halkı efgânım kara bahtım uyanmaz mı
SAMO-Gız Feraye bu gızı da sen böyle manyah ettin değil mi? Şiir diye diye diye sonunda zavallı gızım da tırlattı.
FERAYE- Niye ki..Bak ne güzel şiirler yazmakta…Şu şiirdeki imgelere bak bir kere…Ya betimlemelere ne dersin? Bunları Fuzuli bile yazabilir mi? Helal olsun benim kızıma. Öyle değil mi ağam. Kızımın yazdığı şiiri besteliyeceğim sana konçerta yazacağım ağam.
TACO AĞA- Ula ağa benim…Siye kaç defa söyleyecağıh?
SAMO- Ulaaa…. Baboyu unuttuh. Recep goş tohtor Cavidan Hanım’ı çağır. Gelsin bahsın baboya.
Recep çıkar.
ŞADİYE- Himalayaların tepesinde, o soğuk dağ başında benim sıcaklığımı özledin mi ağam?
FERAYE-Senin neyini özlesin a be pörsümüş avrat. Burada kaymaklı ekmek kadayıfı gibi karı varken… Sıcaklıkmış. Ayol on ton kömür yetmedi seni ısıtmaya ne sıcaklığı. İki kapılı noforst bile senden sıcaktır.Bir de bana bak…Tturbo fırın gibiyim. Ağamı ısıtırım.
ŞADİYE-Bana bak kuma…Gömerim seni kuma. Haddini bil. Küçüksün küçüklüğünü bil. Kır kıçını otur oturduğun yerde. Seni o fırına sokar Feraye çevirme yaparım
DÖNE-
Kardeş olun ey insanlar,
bunu ister Tanrımız!
Bu dünyada herşey geçer
Yalnız sana dost kalır
SAMO- Ula bu gıza aptal diydim ya vallah sizden çoh ahıllıdır. Bahın ne diy? Kardeş olun, kavga etmeyin, iki kuma kardeş kardeş geçinin diy. Di mi gızım?
FERAYE- Ağam seni bana bıraksın gitsin benekli koca avrat .Uzaktan kardeş olurum
Şadiye- Sen git zilli avrat ben senden önce ağamla evlendim. Sen defol git Erdek’e Go home Feraye
DÖNE-
Hepimiz kardeşiz bu öfke ne diye
Yaşamak dururken bu kavga ne diye
Dağlar oy oy yollar oy oy
Dağlar oy oy yollar oy oy
SAMO-Lo Allah rızası için bir kere de nesir halinde gonuş be kızım.
TACO AĞA-Ula öliyeeemmmm
ŞADİYE-Aneeeyyyy babo gidiy vallah…Hemen Şıh Keramettin Efendi’ye haber verek.
FERAYE-Len Şıh ne etsin baboya İmam Selim Efendi’yi çağıralım da rahmetlinin kefen, pamuk, vesair işlerini halletsin.Hem ben o şıhın gözlerinden korkuyom. Herif yiyecekmiş gibi bakıyor.
ŞADİYE-Bakar tabii adam. Seni görünce kızarmış bir besili koyun göriy karşısında.
FERAYE- Bana bak benekli…Koparırım beneklerini. Sokakda misket oynayan çocuklara veririm misket diye oynarlar. Adam güzelliğimden gözlerini alamıyor da ondan
Tam kadınlar kavga edecekken doktor Cavidan Hanım içeri girer.
DR. CAVİDAN- Samo Bey… Recep denilen andavallıyı göndermişsiniz Sağlık Ocağına. Adam bir şeyler anlattı ama ben bir şey anlamadım. Sanırım evde acil hasta var.
SAMO-Allah razı olsun tohtor hanım. He hastamız vardır..
DR. CAVİDAN-( Önce Döne’ye yaklaşır ) Hımmmm bu kızda Psiko nevroz var. Acilen Elazığ Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesine sevk etmek lazım.
SAMO-Tohtor hanım hasta olan o degildir.
DR.CAVİDAN- ( Şadiyeye döner ) Hımmm bunda da erken bunama var…Ama tehlikeli değil. Korkmayın.
SAMO- Yav o da degildir hasta.
DR. CAVİDAN-( Bu sefer de Feraye’ye yaklaşır) Hımmm bu da sanırım hamile…Karnı baya bi büyümüş. Bir test yapmak lazım. Sende yoktun ağam ya bu karı seni aldatıyor yada Meryem ana oldu
FERAYE-Ağam sen gittin ben hasretinden şiştim yoksa kapı dışarı çıkmadım seni bekledim.
SAMO-Yav tohtor hanım. İki senedir iki tane keklik için dağlardayız baboyla. Karıların ikisine de elimi sürmemişem iki senedir. Ne hamilesi yav…Hasta olan babodur.
DR. CAVİDAN- Hımmmm bir ateşine bakalım önce( Çantasından bir derece çıkarır ve Döne’ye uzatır ) Kızım şunu al dedenin anüsünden içeri sok.
DÖNE- Anüs ne ki? Yenir mi? İçilir mi?
DR. CAVİDAN- Yani makatından içeri sokacaksın. Dedenin gerisidir.
DÖNE-Makat mı? Dizlerimde yoktur takat./ Söyler misin nedir makat? Dedem tavuk mudur gerisi olsun
DR. CAVİDAN- (Taco Ağanın üzerindeki yorganı açar ve eliyle gösterir ) İşte şuradan içeri sokacaksın. Dikkat et kırılmasın. Hem yırttırırsın hem de zehirlersin adamı. İçinde civa vardır.
Derece konduktan bir kaç saniye sonra Cavidan dereceye bakar.
DR. CAVİDAN-Buradan anlayamadık…Kızım şimdi de aynı dereceyi dedenin ağzına sok bakayım.
Bir kaç saniye sonra tekrar bakar dereceye.
DR. CAVİDAN- Samo Bey , derece tavan yapmış durumda. Rahmetli babanız her an ölebilir. Acilen ateşinin düşürülmesi lazım.
ŞADİYE-Viiiyyyy Taco Ağam ölmesin. Ben çok seviyem Taco ağamı.
FERAYE- Yalaka koca avrat… Doktor hanım sen bilyon ateşinin nasıl düşeceğini. Taco Babam ne zamandır sevdalı sana…Yap bi kıyak adama artık. Bak ölüp gidiyor bir kereden bişey olmaz sevaptır doktor.
DR. CAVİDAN- Ah Ferayecim ahhh. O kör olası Hipokrat yeminim olmasaydı neler olmazdı ki ama gel gör ki ‘’ Cehennemde yansın bu dilim…Bir yemin ettim ki. ‘’
FERAYE- Dön doktor dön yemininden.Tuz ekmek geçiririz başından, bişey olmaz hem o hipotenüz dediğiniz adam nerden bilecek biz söylemeyiz dimi ağam.
SAMO- Eeee ne olacah bizim babo. Ölecah mı yaşayacah mı?
DR. CAVİDAN- Valla ben bir iki davul tozu, minare gölgesi, sinameki, zıkkımın kökü, ziftin peki filan yazacağım. Bunları kazana koy kaynat sonra babanı da kazana koy kaynat yüz dereceğe gelince ocağın altını kapat demlenmeye bırak of ben ne diyorum ya Allahtan ümit kesilmez…Yaşaması tamamen bu manyak yazarlara bağlı. Ben vizite ücreti sekiz yüz liracık rica ediyim.
SAMO-Yuhhhh…sekiz yüz lira mı?
DR. CAVİDAN-İki kadın, bir çocuk, bir de şu yaşlı bunak… Tam dört kişiyi muayene ettim ağam. Sekiz yüz az bile ama sen yabancı değilsin diye az söyledim.
Samo Cavidan’a bir tomar para verir…Cavidan çıktıktan sonra da kızına seslenir.
SAMO- Lo benim nevrotik kızım. Salah salah şiir yazacağına ohu da tohtor ol. Bah el alemin karıları nasıl paraları götüriy.
DÖNE-
Başım köpük köpük bulut, içim dışım deniz.
Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı’nda
Budak budak serham serham ihtiyar bir ceviz
Ne sen bunun farkındasın ne polis farkında.
SAMO-Ula de get başımdan Allah’ın delisi…Ceviz ağacıymış, polismiş…O yanaşma oğlu bir daha sana yanaşırsa seni de onu da gebertirem bilesin. Haydi şimdi yıhıl karşımdan.
Döne de sahneden çıkar.
ŞADİYE-Yav ağam…onun anası ne ki gızı ne olsun. İkisi de manyah işte. Benim üzerime gül koklar mısan al işte.
FERAYE- Sen de diyon lan koca avrat. Sen kime manyak diyon. Yırtarım o ağzını. Buruşuk karı.Seni son sistem ütü bile düzeltemez
ŞADİYE- Caaaarrrt kaba kaaaat. Sen amerikan bezi mi yırtıyon? Karşında Pamuk ağası Küfürbaz haydo’nun kızı On yedi Benli Şadiye var senin.
FERAYE- Sevsinler…Senin karşında da zeytin ağası Balyoz Zade Vehbi Ağa’nın kızı Erdeki Feraye var.
ŞADİYE- Erdek’ten geldiğin güne lanet olsun? Poh vardı da geldin taa buralara*
FERAYE- Beni ağam getirdi bana aşık oldu. Seni evde kaldın da ondan aldı. Sevaptır diye aldı. Evde kalmış kurumuş karı
TACO AĞA-( Güç bela seslenir ) Ula Samooooo…Ula kendini ağa sanan hıyar ağası…Ağa dedigin adam karşısında karı konuşturur mi? Sustursana şunları.
SAMO- Ula aşıh…susulacah zamanda söylisen, söylenecah zamanda susiysen. Haydi şimdi tam sırasıdır. Dokan sazın tellerine. Acıhlı çal ki bu halime herkeş ağlasın
AŞIK BETHOVEN- ( Alır sazı eline ve başlar söylemeye )
Hey ağalar için için,
Ben ağlaram deyin niçin?
Siz de benim gibi kaçın.
Yandım iki avrat elinden
Ciğer çengelde kurtlanır
Gömlek sırtımda bitlenir
İki çengi, nisbetlenir [*]
Yandım iki avrat elinden
Sağımda,dönmüş yatıyor
Solumda , zarta atıyor
Sakal salyadan batıyor.
Yandım iki avrat elinden
Büyüğün adı Şadiye
Küçüğün adı Feraye
Azrail koysun sıraya
Yandım iki avrat elinden
Çökelek koydum tirkiye
Ne bahanem var türküye
Dağda tülenmiş tilkiye
Döndüm iki avrat elinden
Büyüğe itler dalası,
Küçüğü Hakkın belası,
Allah ikisin de alası
Yandım iki avrat elinden
Eşeğe biner eşerim
Karlı dağları aşarım
İkiyzi birden boşarım
Yandım iki avrat elinden
( Sahne kararır ve de perde kapanır)
[*]İki çengi, nisbetlenir = İki Çingene, birbirine nispet yapar
NOT. ÜSTTEKİ RESMİ AÇIKLAMAYA GEREK YOK SANIRIM.
YORUMLAR
hocam kaliteyi düşürmeden aynı güzellikte gidiyorsunuz canım gülmek istediği zaman sayfaya uğruyorum ve okuyorum bol bol gülüyorum çok sağolun kaleminiz daima yücelsin kolay gelsin saygılarımla selamlar
bekir odaci tarafından 4/25/2012 11:29:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Çok aykında sizi de sahneye alıyoruz inşallah..
<Selam ve saygılarımla.
bekir odaci
Resimden sonrasını hatırlamıyorum...muhtemelen çok komiktir:)))) şaka şaka okurken zor topladım çenemi....selamlar kalemi ve yüreği on numara abim...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle
ne güzel okuyordum ama olmadıı , devamını heyecanla bekliyorum ,güzel yüreklerinize sağlık olsun sayenizde çok güldüm güzel bir tiyatro izledim keyifle tebriklerr saygılar...
sami biberoğulları
Herhangi bir plan yapmadan ve önceden tasarlamadan yazdığımız için bu bölüm kısa olmuş olabilir. Bu gece bomba bir bölüm yayına sürüyoruz inşallah.
İlginize çok çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
Samo ağam,, okumaya doyamadım vallah..siye bişey diyem,, babo ölmeden filim yapah bunu,yapah da alt üst edeh gişeleri...nüfusu ne zaman çoğaltacam ağam,,bekliyem şadiye mi,feraye mi...
hocam, ben bu yazıları çoğalttım hastaneye götürdüm,,doktorlar reçetenin yanında veriyo artık,,hem de 3x1 olarak...bizim buralarda eczaneler yakında kilit vuracak kapılarına...
gönül dolusu beğenilerim selam ve sevgilerimle...
sami biberoğulları
Çok çok teşekkür ederim. Kadromuzda eleman oldukça fazla olduğu için maalesef hepsini birden sahneye alamıyoruz. Yarınki bölümde de yoksunuz maalesef ama süper bomba bir bölüm yazdık. Haa bu arada sizin sıranız da yavaş yavaş yaklaşıyor...Bakalım neler uyduracağız artık. İnanın ben de bilmiyorum. Yani bir plana bağlı klalarak yazmıyoruz...Adından da anlaşılacağı gibi..Zurnada peşrev olmaz ne çıkarsa bahtna..
Selam ve sevgilerimle.
Sami Bey, canım sıkıldığında gelip gelip bu tiyatroyu okuyorum sıkıntım geçiyor. Gerçekten kalemini seviyorum. Çok doğal yağ gibi derler ya işte öyle...
Tebrikler, saygılar.
sami biberoğulları
Yarınki bölümü Eray'a havale ettim. İnanın bana biz birbirimizin yazdıklarından habersiz, içimizden nasıl gelirse öyle yazıyoruz...Şimdiye kadar daha çok ben yazdım Eray ilaveler yaptı. Yarın için o yazacak ben ilaveler yapacağım...Ne yazacağını bilmiyorum...Bakalım sizi sahneye alacak mı. Ben de merak içinde bekliyorum.
Piyesi beğenmenize çok sevindim.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
beğenmenize çok seviniyoruz
sevgilerimle
iyi ki varsınız yine beni güldürdünüz güzel olmuş elinize sağlık bende dizideki yerimi bekliyorum.
sami biberoğulları
İnşallaj sıra sana gelir..Çünkü bir sonraki bölümde yazma işinin çoğunu Eray'a bıraktum...Ben ufak tefek ilaveler ve düzeltmeler yapacağım...Bakalım o ne yazacak...Ben de merakla bekliyorum.
Bu arada O Ada var ya oooo...İşte onu kara kaplı deftere kaydettim...Bana ''Tipsiz'' demek haaa...Soracam ona....( şaka tabii ki...Öptüm sevimli yumurcağı )
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
vay beee
sevgiler Zeynebim
ZEYNEP GÜMÜŞ
sanırım sıra bana geliyor..sahneye kucak .kucak ısparta gülleri ile geliyorum haaaaa..ve tiyatroyu gözyaşımdan sel basıyor
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
MERHABA arkadaşlar y vallahi gülmekten gözlerimden yaş akıyor bu kumayla başım dertte başını koyacak taş arıyor sami hocam millet bir eşle başladı dertte sen bizlerle ne yapacalsın büyük hanım merak ediyor mevalm yardım etsin sana bizlerin hışmından korusun agam:))) her ne kadar ütüyle açılmasada kırışık bu yürek onbeşlık atıyor sen ferayeyi boş ver koca avrat seni bekliyor :))))))))yüreğiniz var olsun arkadaşlar SİZLERİ AYAKTA ALKIŞMAKASA BANA DÜŞÜYOR
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sev
siyahgecem
sami biberoğulları
Bu piyeste birilerinin ayakta alkışlanması gerekiyorsa o da sizsiniz...Asıl ben sizi ayakta alkışlıyorum hoş görünüz, nezaketiniz ve anlayışınız için. Bu kadar sivri bir karakteri kabullenmek bizim için büyük bir lütuf oldu. Böyle bir kuma karakteri olmasaydı da piyes olmazdı.
Bu arada, şu Erdekli için kıyıda köşede bir Hürrem Sultan entrikan filan yok mu? Köyde senin, oyunu yazarken benim başımın etini yiyor...Kurtulalım şundan artık ha?
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
siyahgecem
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Hem bakarsınız şans döner bizden yana yada feleğin çemberini döndürürüz çarkı felek gibi en büyük parada durur iyi niyet yoksa başka dönüşler değil yani
sevgiler
sami biberoğulları
Eray işte bu...Allah'ını seversen Döne ile Döndünün neresinde kafiye var...
Sebebini ben açıklayayım sana: Sana ve Meltem'e isim aramadan önce Abdurrhim Karakoç Üstadın '' Döndü dönmedi '' adlı şiirini okumuş ve ona bir nazire yazmaya çalışıyordum. Şiire nazire yazamadaım ama size isim buldum...
Bu arada piyesi beğendiğine çok sevindim. Hoş görün için de teşekkür ediyorum.
Selam ve sevgiler.
destina*mltm
İlahi hocam , Eray hanım ; Sinem'e neden daha iyi bir şekilde anlatmıyorsunuz. açıklayın hadi :))
( Piyese uygun bir dille.)
Sinemcim tam sen köşeyi döne/cekken sami hacam bir bakıyor o da ne " Meltem köşeyi dönmüş bile. :))
O yüzden sen döne ben döndü :))
Şakası bir yana takipteyiim... Hadi bakalım :))
Mikemmel yanii :)
Güle güle öldüm desem yeri. Doktorun sırayla herkese teşhisi ve Taco ağaya ateşini çlçme sahneleri , bayıldım. İki kuma arsında geçen konuşmalar ve döne kızın şiirleri ve arada olur olmaz yerde sazı eline alın aşık bethoven'in türküleri, çok güzeldi, Eray'ın ve senin ellerine,yüreğne sağlık. Çok hoştu. Finalse içeriğine uygun bir biçimdeydi..
gönülden kutluyorum, bakalım köyün muhtarı,sahneye ne zaman çıkacak,merakla bekliyorum..
Selâm ve saygılar..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
sami biberoğulları
Çok çok teşekkürlerimle birlikte selam ve sevgilerimi yolluyorum.
glenay
Arkadaşlar ikinize de kolay gelsin diyor,
selâm ve sevgilerimi gönderiyorum..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
inci*
İyiki varsınız... İyiki Sami bey yazıyor... Siz çok çok yaşayın Ti tyatrocularıı.... sevgimle hepinize selamlar.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Sahnede perdenin arkasında sıramı bekliyorum.Bayanlar da saçlar kalmayınca anladım.Beklerim köşemde sular olur çağlarım.
Tebrik ederim saygılarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgler
sami biberoğulları
Bir öğretmen olarak sana kıyamıyorum bir türlü...Eray'a havale edecem sanırım. Bakalım o neyleycek.
Selam ve sevgilerimle.
heyırlısiynen birrr öleydik....cenazemi düzgün kaldir yohsa iki elim yakandedir bilesin ula samo...saygılar can
sami biberoğulları
Seni rahmet-i rahmana uğurlayacaam da kıyamiyem. Ne de olsa babosun.
Allah sağlıklı ve uzun ömürler versin can abim. Saygılar, hürmetler...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler komutanım
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
seni ben pek çok pek çok severim
çok teşekkürler ablacığım
sevgiler
sami biberoğulları
Köyümüzün öğretmenlerinden birisi olarak sizin çileli yaşantısınızın başlamasına da az kaldı...Ama çileli olan siz mi olursunuz yoksa öğrenciler mi onu da zaman gösterecek inşallah.
Selam ve sevgilerimle
AYSE 09
hadi bakalım bekliyorum takipteyim
gopdum biri dulesin beni.Derece diyom ve baskada demiyom:) Ti tyiatrosu tileri verip verip perdeyi indiriyor.Kumalarin elinde irezilden malamat oldunuz sama agaaam.Erdekliye bravo vallaha.Yolsun sacini basini.o neymis öle.Allah korusun eger benim sansür kuma alsin bana.Belediyenin bana verdigi yetkiyi sonun agadar kullanirim haa.Sürükleyici ve cok akici hemen okunup bitiyor.Mübarek sanki sener sen var bas rollerde vede gulani gasiyan gari istiyom diyen dede geliyo gözüme.yakisdirmalar süper replikler güzel ,eee sami hocamizin sayfasi özel.Eray hanimcimada bravo diyorum.iyiki bu fikri düsünüp bu güzel tiyatro zevkini bizlere yeniden yastiyorsunuz.seyretmis kadar oldum.saygilar selamlar.Sahneye ziplayacagim ani perdenin iplerini ellerimi dolayip bekliyom.Ya sabirrrrrrrrrrrrrrrrrr;)iyiki varsiniz arkadaslar
sami biberoğulları
Seni sahneye aldığım andan itibaren kızılca kıyamet kopacak. Ama sen tamamen bana bırak olayı. Bana inan ve güven...Öyle bir geliş geleceksin ki değil Türkiye, Almanya'da bile doğal afet olacak.
Sadece biraz sabır...Her şeyin bir sırası var.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
beğenmenize çok sevindim
ben ağamı kaptırırmıyım benekli tavuğa burada akça pakça banvit pilici varken ne yapsın benekli tavukta ağam
hocamla kafa kafa verdik düşündük, kaşındık, taşındık, bağazımızı patlattık birbirimizin gırtlağına sarıldık güçlerimizi birleştirdik kalem yemini ettik ve yazdık yazıyoruz yazacağız ikimiz birimiz için birimiz ikimiz için yaşasın tiyatromuz
GAZAMIZ MÜBAREK OLA ALLAH ALLAH ALLAH
teşekkürler
saygı ve selamlar
sami biberoğulları
yaban gülü(gurbetbaci)
belkide afetin sahneye düsüsü bir kiyamettir
rejisör saminin yazdiklari alamettir
getir hocam getir beni Vatana,yoksa bu bekleyisin sonu karacaahmettir
para parayi,afetde afeti cekermis hocam.Kork bizim hismimizdan.aman haaa amannnnnnn.bekliyek bakalim bu oyunun sonunda nasil bir capanoglu cikacak;) saygilar selamlar iki güzel yürege
Daha bu Feraye kuması sayfaya gelmeden ben gelmiştim ağam. Ama bana tuzak kurmuşsunuz. Dr Cavidan tiplemesini benzettiğiniz pis yedilide ki esmayı hiç tanımam. TV izlemediğim için hemen google amcama müracat ettim. Az da olsa tanımaya çaılştım. :))))
Ağam ben bu doktorluğu çok sevdim. Yukardaki resme bakarsak eğer bana çok iş düşecek. Üstelik az bile gelecek. Siz en iyisi bir kaç kuma daha alın. Bunlar yaşlanmış artık. daha gençlerine bakın.:))))
( Ağamda duymasın sakın valla ben iyi köşeyi dönerim burda. Şöyle bir deniz kenarında yazlığı alsam. Yok yok vazgeçtim paraları biriktirim altın yatırsam. Sonrada bir karavan alsam ohhhhhhhhhh ne güzel olur. Emekli olunca tüm Türkiye benim gezerim bol bol. Görmediğim şehir kalmaz. )
Ağam sakın yanlış anlamayın asla kötü niyetim yok. Her zaman derim çok duygusal kadınım. Ne yapayım:)))
Ya arkadaşlar gülmekten yorumu bile zor yazdım. Emeğinize, yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygılarımla...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
bana bak seni hipotenize şikayet ederim seni sinekopkop bunu alır doktorluk da yapamazsın gerektiğinde iki kuma güçlerimizi birleştirir VOLTRAN nı oluştururuz seni alaşağı ederiz senin doktora ihtiyacın olur
hııı
sevgilimle canım arkadaşım
inci*
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Kortum valla:)))
Çok teşekkür ederim İnci hanım. İzlemediğim için netten baktım biraz bilgi sahibi oldum. Açıklamanızda çok yayarlı oldu. Okuyup okuyup gülüyorum valla. Allah eksikliklerini göstermesin arkadaşlarımızın. İyi varlar. Sevgilerimle...
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
sami biberoğulları
Zmanında benim babo siye yanıp yakılmasaydı o ikincisi değil birincisi bile olmazdı o avratların ya naaapah..Zalım kader.
Şaka bir yana...Anlayışınız ve hoş görünüzü için ben çok teşekkür ediyorum. Sağ olun var olun
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Sevgili Hocam
bu avratlar ya seni deli edecek yada katil çok güzeldi koca avratla erdekli feraye aferrin size ve bana
tebrikler emeğin büyüğü sizde
selamlar sevgiler
sami biberoğulları
Kumalarla bir kumar oynuyoruz ya.bakalım ne olacak...Ya herro ya merro demiş atalarımız.
Sana fazla cevap yazmayacağım işin içinde olduğun için.
Selam ve sevgiler.