- 1526 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
sökeden çocukluk anıları
Ayıt dalından bir yaprak kopardım..,kokladım,kokladım ve birden
çocukluğumu hatırladım.Sökede bir istasyon mahallesi ve raylar üzerinde oynıyan çocuklar.Boş sigara paketleri,Sipahiler,Gelincikler;rengarenk düğmeler.Süslü bilyelerim..!! ya topacıma ne dersin..!!..benimkisi kabaralı bir o kadarda fiyakalı...! Kargıdan atım tahtadan silahım var..Ben bir kowboyum arkadaşım muharrem olmuş esirim ..Sinan ve Haluktan bir çığlık yükseliyor.."""Eyvah...!!! vahşiler..!! Ayhan en güzel taşıyla yanımıza yaklaşıyor""Varmısınız Nal_Mı’ya""...!! Pınar ile Ülkü beş taş başında..ben ise bayılırım doktorculuk oynamaya..Deniz bir köşede darılmış oysa sek sek’ten yana..Haldun nereden bulmuşsa bulmuş bir sinema afişini,bas bas bağırıyor"""Bu akşam Dicle sinemasında Baytekin Uçan adamlara karşı 24 kısım tekmili birden..!!!
Nasıl özlemezsin bu Ayıt kokusunu Sökenin ovalarında bol bulunur..Kargılarıyla Miyan kökü ..Madalinaz..,Kenker..Ya rengarenk laleler...!!..Dünya 68 defa arşınlamış güneşi..Gelincik ile Sipahiler küsüp gitmişler..Diclem karalara bürünmüş Efesimin yanında..Evim yol olmuş!!..sokağım cadde..Rüzgarlar izlerimizi çoktan silmişler ..fakat eski bir sokak taşının üzerinde hala o günlerden izler var üzerinde Üzerine çivi ile kazılmış üç harf """ALİ""
Ayıt ("hayıt"akdeniz ve egede yetişen mavi ,beyaz,menekşe rengide açan 2 metre boyunda bir ağaçcık)
Nal-Mı ..bir taş oyunu küçük bir taş atılır biraz uzağa ona en yakın taşı atan kazanır ve sayarsın Nal mı 41.42 diye..
Miyan kökü: tatlı bir bodur ağaç kökü.coca cola yapımında kullanılıyor..ve bazı şekerlemelerde rengi siyah acımsı..
Madalinaz : bir papatya türü saplarını soyar yerdik
Kenker..bir diken türü onunda sapları soyulur yenir şekerli bir tadı var
Sipahi....Gelincik 1950 li yıllarda sigara paketlerindeki sigara türleri..
Bay Tekin 1950 li yıllarda Flas Gordon ’un Türkçeleştirilmiş ismi..Yıldız savaşlarının babası..çok uzun siyah beyaz filmler yarısında sinema boşaltılır hadi yeniden bilet alırsınız devamını seyretmek için 24 kısım tekmili birden ..4 veya 5 saat sürerdi..
Bu çocukluk anılarımda geçen isimler gerçek arkadaşlarım..
ve yaşadığımız tatlı anılar..ve birde sakızdan çıkan futbolcu resimleri vardı ..küçük ahmet büyük ahmet,kaleci turgay ..lefter......!!!!!!..sakızını yemezdik un gibi bir şey yenecek gibi değildi..yokluk yıllarında var olan güzel anılar..alibaba..
YORUMLAR
Evet,yazar J.Amado ne kadar da haklı bir şey demiş:
-İnsanın ana yurdu çocukluğudur...
Galiba herkeste olan duygudur da bu.