- 959 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Erkekler Aglamaz
Erkekler aglamaz!!! Nerden cıktı bu??
Neden ama??
Taş kalpli oldukları icinmi?
Gururlarına yediremediklerine icinmi?
Utandıkları icinmi?
Daha dogar dogmaz biz Türk toplumunda olan bir şey 4,5 yaşına geldimi evde sus erkek adam aglamaz denir.Böylece susturulur erkek cocukları.Halbuki bir cocuk isdedigi şeyi bazen olsun diye aglardı.Ama oda yasaklanırdı.Daha kücük yaşlarda sen büyüksün güclü olacaksın dik duracaksın olgusu aşılanır cocuklara.Kız cocukları gibi sızlanmamayı aşılarlar.
Hic unutmam dedem cocuklugumda evin kralıydı sanki.Onun yanında gülmek aglamak yasak yüksek sesle konuşmak yasak..Babam ammen onun yanında sevmezlerdi bile bizi.Ona saygısızlık olur diye.Akşam olunca dedem salonun bas kösesine gecer sedirin üzerinde oturur.babam ve amcamlar yerde biz cocukla yaramazlık yaparız diye iceri bile alınmazdık cogunlukla..Gazyagı lanbasının loşlugunda büyükce kasalı radyo acılır oda kısa bir süreline.Nerde o zamanlar pill.sadece haberler dinlenir sonra kapanır.Dedem ne diycek diye babamlar amcamlar onun agzına bakarlardı hep.Dedikleri anında uygulanırdı.
Babamda sonraları aynı yolu takip etti.Cok ciddiyetli ; kuralcı; babam ne derse o olurdu.Biz erkek cocukları kücüklümüzde gördümüz şeylerin etsinde büyüdük belki..
Erkek büyük aglamaz aglayan zayıftır..Hep bu olguyla biz erkler dıştan diyilde icden aglamayı tercih ettik.Halbuki bu icerde bazen yara oluyo.Atılamadıgı icin acılar dışarı hep yara kalıyor.Dışardan bakıldında hic bir sey yokmuş gibi gelir ama icerde kasırgalar kopar.Zatan aglasa bile bir erkek 2 damla gözyaşı akar baska yok.
Halbuki bazen zor durumdayken ne kadar cok isteriz hıckıra hıckıra aglamayı.Cocuklar gibi utanmadın sıkılmadan icimizi dışarı atmayı cok isteriz.Bazen gizli gizli aglarız ama kimse görmesin.Veya kuytu bir kösede.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.