- 2881 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH’IN SOPASI - ( YA YİNE KIZ DOĞURURSAM? )
[Gerçekte var mı böyle bir sopa? Hep sözünü ettiğimiz o Allah’ın sopasını gören olmuş mu hiç?]
************************************************************************************************************
Biliyorum. Bu gün benden başka bir yazı bekliyordunuz. Başladığımız bir tiyatro eserinde rol dağılımı yapılmış, sıra oyunun senaryosunun yazılmasına gelmişti.
Şimdi benim herhangi bir yazımı ilk kez okuyan biri ‘’ Yahu önce senaryo yazılır, sonra rol dağılımı yapılır ‘’ diye düşünecektir ki haklıdır. Normal yazarlar ve yönetmenliğe soyunanlar öyle yaparlar. Ama ben normal değilim ki.
Her neyse efendim konu bu değil zaten. O senaryo yazılsa da olur yazılmasa da. Neticede yapılacak şey bir geyik muhabbeti olacak. Bu günkü konu çok çok farklı . Konunun başlığı aslında ‘’Şükür’’ ya da ‘’Her şeyin hayırlısını dilemek ‘’olabilirdi. O zaman da çok yakın arkadaşlar dışında bu yazıyı okuyan olmazdı. Çünkü maalesef vaaz türü yazılar okunmuyor. Millet vaaz dinlemiyor artık. O bakımdan şöyle etkileyici bir başlık bulmam gerekiyordu. En uygunu da bu geldi.
***********************************************************************
1970 yılıydı. Tam olarak on altı yaşındaydım o zamanlar. Teyzem bir kadın hastalığı sebebiyle hastaneye kaldırılmıştı. İşte orada gördüm her kesin merak edip ‘’Gerçekten var mı? ‘’ diye sorduğu Allah’ın sopasını… Evet evet ben işte o hastanede Allah’ın sopasını bizzat gözlerimle gördüm. Bu gün bunu anlatacağım.
Teyzemi ziyarete gitmiştim. Hemen yan tarafındaki yatakta ise doğumu oldukça yaklaşmış bir kadıncağız yatmaktaydı. Anne olacak her kadın gibi onun da sevinç içinde dünyaya getireceği o cennet kokuluyu bekliyor olması ve sevinçten yüzünde güller açıyor olması gerekirdi değil mi? Ne gezer. Zavallı kadın hiç durmadan ağlamaktaydı.
Dayanamadım. Kadına sordum niçin ağladığını; cevap vermedi. Daha sonra teyzem anlattı kısık bir sesle.
-Sami…Yeğenim…Bu kadıncağızın üç tane kızı varmış. Her kız çocuk doğurduğunda kocası buna olmadık hakaretler, küfürler eder, hastaneden çıkınca da dövermiş kadını ‘’niçin erkek çocuk doğurmadın?’’ diye…Neymiş efendim o kuruyasıca soyu ancak bir erkek çocuk ile devam edermiş…Kadın şimdi yine hamile kalınca adam kadını tehdit etmiş ‘’ Bu sefer de kız çocuk doğurursan her iki kolunu da omzundan keserim ‘’ diye. Herif çok zalim bir adammış. Yani keserim demişse kesecek bir tip. Ben de gördüm adamı. O kadar nasihat ettik, öğüt verdik ama anlamadı. Bu kadın işte o yüzden ağlar. Korkuyor ‘’ya yine kız doğurursam?’’ diye.
O odaya gelen her Allah’ın kulu, her ziyaretçi o kadın için dua ediyordu ‘’ İnşallah bir erkek evlat doğurur ‘’ diye…Evet…Tüm dualar o kadının bir erkek evlat doğurmasına odaklandı. Herkesin tek dileği oldu o kadının bir erkek evlat doğurması. Ancak o dileklerde unutulan bir şey vardı ki asla unutulmamalıydı aslında : ‘’Hayırlısıyla…’’ İşte bu unutulmuştu.
Neredeyse hiç kimse ‘’Hayırlısıyla’’ dileğini dile getirmeden hep ‘’ İnşallah bir erkek evladın olur da o zalim kocanın zulmünden kurtulursun ‘’ diye dua etmekteydi.
Bir kaç gün sonra yine teyzemi ziyarete gittiğimde o kadının yatağını boş gördüm ve konuşmaya başladık teyzemle.
-Teyzeciğim o hep ağlayan bir kadın vardı. Ne oldu ona? Doğum yaptı mı?
Teyzem bu soruyu sormamı hiç istemiyormuş gibi yüzünü buruşturdu. Yüzü gölgelendi. Göz pınarlarına biriken yaşları elindeki mendille sildikten sonra cevap verdi.
-Evet Sami o kadın doğum yaptı.
-Yine kız doğurdu değil mi? Onun için ağlıyorsun?
-Hayır bu sefer erkek doğurdu.
-İyi ya işte erkek doğurmuş…O zalim herifin gazabından kurtulmuş. Niçin ağlıyorsun ki?
*******************************************
Üzerinde kırmızı büyük harflerle ‘’DOĞUMHANE ‘’ yazılı kapının önünde otuz beş yaşlarında, kara yağız ama suratsız bir herif yaktığı son sigarasını da ayağının altında söndürdü. Karısı doğumhaneye gireli neredeyse bir saat olmuştu. İçeriden ne bir viyaklama sesi ne de haber gelmişti.
-Ulan bu namussuz orospu yine kız doğuracak sanırım.
-Oğlum etme eyleme…Allah’a isyan ediyorsun. Evladın kızı erkeği mi olurmuş? Bak biz seni de kız kardeşlerini de hep bir tutmadık mı? Günahtır…Yazıktır.
Aslında hiç de bir tutmamıştı babası ve annesi…O hep kız kardeşlerine nazaran daha çok sevilmiş, ne isterse verilmiş, evin tek erkek evladı diye hep el üstünde tutulmuş, kız kardeşleri adeta onun hizmetçisi, kölesi olmuşlardı. Ama her şeye rağmen babası hiç bir zaman annesini horlamamıştı hep kız doğurduğu için. Yoksa horlamış mıydı? Kendisi doğduktan sonra mı artık kızlarını da zaman zaman kucağına alıp saçlarını okşamaya başlamıştı babası?
‘’Neyse ne ‘’ diye düşündü içinden
-Yav baba ne kadar oldu içeri gireli. Alt tarafı bir çocuk doğuracak…Millet köyde ebe bile görmeden tarlada doğuruyor. Bu namussuz karı hastane odasında, ebeler ve doktorların yardımıyla doğuramadı bir türlü.
-Oğul…Kızı öyle bir korkuttun ki korkudan gıkını çıkaramaz oldu…Değil ki ıkınmak. Ikınamıyordur zavallı gelinim.
Annesiydi bunları söyleyen…O da geçmişti bu yollardan. Onun da başının eti yenmişti ‘’ erkek çocuk ‘’ diye…Çok şükür sonunda doğurmuştu da biraz nefes alabilmişti evin içinde…Kocası olacak hınzır az mı çektirmişti zamanında. Bakmayındı siz şimdi ‘’ Yazıktır, günahtır ‘’ demesine…Otuz beş sene önce o da oğlundan hiç farklı değildi.
-Yav ana kes sesini…Kafam bozuk zaten…Baba sen de oradan bir sigara ver bana…Sigaram bitti.
Babasının uzattığı sigarayı yakmak üzereydi ki içeriden beyaz önlüklü biri çıktı. Ebe ya da hemşire olmalıydı bu.
-Şeyyy..Doktor hanım. Acaba benim karı doğurdu mu?
-Ben doktor değilim. Ameliyat hemşiresiyim. O içeride yatan da ‘’karı ‘’ değil. Sizin eşinizdir. Hanımınızdır. Önce konuşmayı öğrenin ondan sonra soru sorun.
-Kusura kalma hemşire hanım…Benim hanım doğum yaptı mı?
-Evet yaptı.
-Eeee neyim oldu? Kız mı erkek mi?
-Az sonra getirirler görürüsün kız mı erkek mi?
-Yahu sen söylesen dilin mi aşınır? Kız mı erkek mi? Sana bu kadar basit bir soru sorduk.
*********************************************************************
-Eeee Teyze…Kız mı olmuş erkek mi doğan çocuk.?
**********************************************************************
Az sonra Sedye içinde eşi çıktı adamın. Onu yoğun bakım odasına doğru götürmekteydiler…Nemrut suratlı adam eşine dönüp bakmadı bile…Ona ne olduğu, niçin yoğun bakım odasına götürüldüğü umurunda bile değildi. Tek düşündüğü şey doğan çocuktu. Kız mı erkek miydi? Gerisi hiç mi hiç umurunda değildi.
Bir kaç dakika sonra ebe de dışarı çıktı. Adam tanımıştı ebeyi. Heyecanla kolunu tuttu.
-Ebe hanım..Benim hanım doğum yapmış da…Kız mı oldu erkek mi?
Ebe hanım adamın çirkin suratına okkalı bir tükürük yapıştırdıktan sonra arkasına bile bakmadan çekip giderken cevap verdi.
-Hastabakıcılar getiriyorlar. Görürüsün az sonra oğlunu.
‘’Oğlum mu?’’
Adam sevinçten zıp zıp zıplamaya başladı…Anne ve babasına sarıldı. Cebinden bir tomar para çıkarıp ebenin arkasından koşarak ona müjde parası vermek için hazırlanıyordu kiiiii…
Allah’ın sopasını gördü. Hem de en dehşet verici şekilde gördü. Allah’ın sopası o küvezin içindeydi.
Oğlu…Her iki kolu da omuzlarından itibaren eksik olarak doğmuştu. Kolları yoktu oğlunun…Tam da karısına işaret edip ‘’ İşte buradan keserim ‘’ dediği noktadan aşağısı yoktu oğlunun. Dalsız bir sopa gibi up uzun yatıyordu küvezin içinde. Yanlış anlaşılmasın. Ölü değil canlıydı…Hem de capcanlı… Ama kolları yoktu…Hem de omuzdan itibaren.
**********************************************************************
-Sonra ne oldu teyze.
-Sonra adam kafasını duvarlara vurmaya başladı. ‘’Allah’ım ben ne yaptım ‘’ diye ağlayıp inlemeleri bütün hastaneyi doldurdu. Ama Sami biliyor musun en az o adam kadar bizler de vicdan azabı çektik.
-Niye ki Teyze..Sizin suçunuz ne?
-Biz de hep bir erkek çocuğu olsun diye dua etik. ‘’Hayırlısıyla’’ diye dua etmek hiç aklımıza gelmedi. O yüzden Allah bizim de kafamıza indirdi sopasını.
Ben gördüm o hastanede Allah’ın sopasını.
O Allah’ın sopası başımıza çok iniyor aslında. Ama görmek için göz gerek.
YORUMLAR
Sami bey uzun zamandır uzak kaldım değerli yazılarınızdan güzel yüreğinize sağlık olsun ,içim sızlayarak okudum, çok tşkler böyle ibretlik ama gerçek olan yaşadığımız bir konuyu paylaştığınız için tebrikler saygılar...
sami biberoğulları
Ben de sizin şiirlerinizden uzak kaldım nice zamandır. Umarımbir rahatsızlık yoktur.
Selam ve saygılar.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
hikayen titretti hocam...benim bir arkadaşımın beş kızı vardı altıncıda kız olunca hanımını boşadı..bunun cahil ve okumuşla hiç ilgisi yok...rabbim bana iki erkek çocuk verdi... eşimle ben kız çocuklarını çok severiz tanrım torunumuzu kız verdi..... evladın hayırlısı olsun kız erkek fark edermi... saygılar...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Sonunda bir şey çıkacağını bekliyordum,oldu. Tam da Allah'ın sopasıydı . Tüylerim diken diken oldu.
Eray gibi ben de kendi hikâyemi anlatayım. Daha ilk çocuğumda bizimki çarşıda arkadaşına benim
karı kız doğurdu demiş. Benim hanım bile değil 'karı' diyerek. Önceden bilinmezdi o zaman.İkinci çocuğuma hamileyken karnımın önüme doğru büyümesine bakan yaşlı kadınlar 'oğlun olacak'
diyorlardı, inanmıyordum. Nihayet oğlanı doğurdum. Oğlan olmasa ne yapacaktım bilmiyorum.
Tebrikler, yazınız bize neleri hatırlattı.
selâm ve saygılar..
sami biberoğulları
Çok şükür ki bu anlayış yavaş yavaş değişiyor. Hatırlarsının pek çok filmimize de konu olmuştur..Kadının çocuğu olmaz adı kısır karı, dölsüz karıya çıkar...Hiç kimsenin aklına erkeğin kısır olabileceği gelmez. Kadın kız çocuk doğurur; millet kadına yüklenir ''erkek çocuk doğuramıyor '' diye. Oysa o çocuğu anne karnına koyan babadır. Hiç kimse ona '' Yahu sen de erkek siparişi vereydin ustam'' demez.
Bu yanlışlıklar düzelir inşallah tamamen.
Selam ve saygılarımla.
Yazıyı sonunu tahmin ederek okudum. Olan o zavallı çocuğa ve bakacak olan anneye olmuş.
Okurken yazıyı ben de oğlumu doğurduğum yıllarıma gittim. İlk çocuk oğlan ikinci de oğlan olunca çok üzülmüş ve kucağıma da almamıştım. Doktorum çok üzülmüş ve çok şaşırmıştı çünkü çocuğu olmamıştı. O an ilk tepkimdi ve tabi ki çok seviyorum üstelik şimdi bir kız toruna sahibim...
Kız oğlan hiç farketmez yeter ki o sevgiyi çocuklarımıza verelim..Sevmeyi sevilmeyi öğretelim...
Sevgilerimle ....
sami biberoğulları
Dünyada hiç bir şey bizim dilemizle olmuyor. Allah'ın dilemesiyle oluyor. O sakat olarak doğan, ya da sonradan sakat kalan insanlar...Bütün bunlar Allah'ın takdiri. Çocuklarımızın kız ya da erkek olarak doğması da Allah'ın takdiri. Benim Rahmetli babam da bir doğuluydu. Ama işin ilginç tarafı hep bir kız çocuğum olsun diye delirdi adeta...Sebep bu olmasa da üç ayrı hanımı oldu ve ancak bir tanesinde yakaladı kız çocuğu...Yedi erkek evlattan sonra. Ama onu da şöyle evladım diye bağrına basamadı...Yok yok öldüğü için filan değil. Çok farklı sebeplerden.
Selam ve sevgiler.
Çocuktum annem anlatmıştı sizinkine benzer bir hikayeyi. O adamında 4 kızdan sonraki hamileleğinde karısına ettiği laf 'bir daha kız doğur senin ellerini ayaklarını keseceğim' dermiş. Kadın doğum yaptığında oğlu olmuş. Elleri ve ayakları yokmuş. Ağlayarak dinlemiştim bu hikayeyi.
Anneme sorduğum soru şuydu. O çocuğun günahı neydi? Neden bir ömür boyu o sakat kalmaya mahkumdu? Allah'a isyan değil benim ki. Sadece anlayamıyorum. Benim günahım varsa, masum, hiç birşeyden haberi olmayan bir yavru niye çeksin. Üstelik bu tür zihniyete sahip insanlar acıda çekmezler, derste almazlar. Başka bir kadınla evlenip erkek çocuk sahibi olmaya devam ederler. Yani şimdi olan o çocukla anaya oldu. Allah'ın işine karışılmaz ama o sopayı direk o adama indirse alsa omzundan kollarını olmaz mı? Hala bu soru kafamda hocam...
Hocam düşündüren harika bir yazıydı yine. Yüreğinize emeğinize sağlık. Saygılarımla...
seher_yeli tarafından 4/22/2012 1:22:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Çok önemli bir soru sormuşsun...Yukarıda bir arkadaş da aynı soruyu sormuş...Sopa niçin doğrudan doğruya Allah'ın işine karışan baba'ya değl de hiç suçu günahı olmayan anneye yavruya ve onu ömür boyu bakacak olan anneye atılıyor?
Birincisi: Sopa babaya da atılıyor...Vicdanı olmayan birine zaten böyle bir sopa atmıyor Allah genel olarak...Ona atılacak sopayı ilahi mizana saklıyor...O en şiddetli sopayı yiyecek...Vicadan sahibi bir baba ise düntada her o çocuğa baktıkça kendisine lanet okuyacaktır...Bu onun cezası...Ama asıl soru bu değil tabii ki? Annenin ne suçu var? O sakat çocuğun ne suç var...Onlar niçin cezalandırılıyor?
Burada bu soruya verilecek cevap biliyorum ki tatmin etmeyecektir: Ama cevap basittir.' Allah öyle dilemiştir'' Ve Kur'an-ı Kerim de bize '' Sizin için Şer gibi görünen bazı şeylerde hayır, hayır gibi görünen şeylerde şer vardır'' diyor...İnsan beyni maalesef her şeyi algılayamıyor...En dah insan bile tüm beyin fonkitonlarının ancak % 30 unu kullanabiliyormuş...Dolayısıyla bizim aklımızın idrak edemeyeceği o kadar çok sebep olabilir ki bu sorunun cevabı olarak.
Ama ben şöyle düşünürüm:
1- Sağlam olan her organımız, ve Allah'ın bize verdiği her nimet için şüktermemiz amacıyla Allah karşımıza sakat insanları da çıkarıyor.
2- Bir insanı cezalandırmak için ona tokat attığınızda sizin dahi eliniz acımaz mı?...Allah'ın tokadı da böyle.
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Hocam
Bu ne ya Tam kolları omzundan kesik doğmuşu okuduğum anda sırtımdan enseme ve kafama doğru tüylerim diken diken oldu.
Ben anlatayım doğumları mı ilk çocuğum kız güzel, ikinciye hamileyim ulturosana girdim kız eve geldim Recep yatıyor(her zaman ki gibi) kalk iki kız babası kızlara çeyiz parası kazan dedim. Tepkisi yapma ya kız mı tüh dedi. Kız, her kıza bir bacı şart dedim. Ben kız olmasına çok sevindim.
Arkasından ben yine hamileyim ultrasona girdim bu sefer yanımda Recep de var yine kız çıktı. Recep poliklinikte bir şey demedi. Dışarıya çıktık kafama elindeki dosyayla vurup - Seni ananın evine yollayacağım boşayacağım seni bir erkek doğuramadın, dedi. Ben de döndüm Recebe -Bana bak asıl ben seni boşayacağım bir erkek ko... dedim. Sustu. Çinsiyeti erkek belirler çünkü.
Herkes başladı inşallah oğlun olur ultrason yanılmıştır demeye sizin ve diğerlerin o kadına dediği gibi bense hayırlısı olsun artık çinsiyeti belli oldu çocuğu dönme yapacaksınız diye takılıyordum.ve Allah bana erkek çocuğu uygun görmemiş demek ki olmadı bana erkek çocuğu hayırlı görse verirdi dedim. Doğumda süpiriz yaptı oğlum doğdu. Kız olsaydı eminim Recep de hayatım boyunca başıma kakardı. Kendince hep başı önde gezerdi.
Çocuklar küçük Erdek'e gittim abimin oğlanlarda ufak babam annem ben oturuyoruz çocuklarda oynuyor. Birden bir çocuk ağlaması ama mızmızlanarak ağlıyor. Acaba hangisi ağlıyor dedim Babam da BİZİMKİLER MIZMIZ DEĞİL AĞLAMAZ SENİNKİLER AĞLIYORDUR dedi. Abim çocukları onun du ama benim çocuklarım onun torunu değildi sanki evlat ayırdıklarını bilirdim ama bu kadar gözüme sokmamıştı. Ondan sonra çok dikkat ettim oğlumla kızlarımı yani evlatlarımı ayırmadım.
Benim hikayemde bu hocam.
Sevgiler Selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 4/22/2012 11:18:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 4/22/2012 11:29:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Hikayen üzücü ama sonucu kötü değil ..İki tane fidan gibi kızın, bir tane de aslan gibi oğlun var...Allah onların acılarını göstermesin...O gün ille de erkek isteyen Recep, bu gün kızlarını da aynı derecede seviyordur eminim...Bu biraz yetiştirilme tarzı ile ilgili.
Selam ve sevgiler.
Tutsak ediyoruz arzularımızı,hayırlısıyla olsun duası kalıyor yanımızda .Sonra karşımıza çıkan sonuç kırıyor elimizi ayağımızı.
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Benim anlamadığım nokta neden sopanın çocuğa indiği. Baba açısından oğlu sakat doğmuş; zaten daha öncekiler de kız doğmuştu (Söz konusu adam için arada fark var mı?) Fazla umurunda olmaz, çok geçmeden bir tane daha yapar; olana kadar devam eder. Peki ya o oğlan? Düşük zekalı bir baba ders alacak diye asıl yükü neden o çekiyor? Babanın yediği sopa ise, onunki ne?
sami biberoğulları
İnanın bu sorunun cevabını 58 yaşında ve de sakat bir insan olarak ben de bulabilmiş değilim...Sadece şöyle teselli olmaktayım: Allah verdiği nimetlerin ( El, ayak, göz, akıl vs. ) Kıymeti bilinsin ve şükür edilsin onlara diye yarattıklarının bazılarına böyle sakatlıklar veriyor. Diğer insanlara '' Sizi de böyle yaratabilirdim. Şükredin'' diyor...Tabii ki bu Allah'a inanan, hayır ve şerrin yaratıcısının O olduğuna inananlar için geçerli bir savunma..İnanmayan ise sadece isyan eder...Yapabileceği başka bir şey yoktur.
Selam ve saygılarımla.
KIZ ANASI OLDUMDA,Dünyami ba$ima yikdilar
üc kiz dogurdum hatrim hic sayilmadi
kaynanam illada erkek isterim dedide ,kocam beni kayirmadi
konu kom$unun diline dü$düm,herkes benim icin aglayip yandi
ilk kizim dünyaya geldi,ilk torun diye ses cikartmadilar
el bebek ,gül bebek büyüdü kizim,sorun cikartmadilar
ba$ima kakip dünyami ba$ima yikmadilar
iki yil gecdi aradan ve ben yine hamile kaldim
ek$i erikleri yerken konudan kom$udan saklandim
karni kiz karnina benziyor dedi kaynanam,aynalar önünde aylarca rehin kaldim
karni sivri olanin oglu olurmu$ dediler
gelip gidip aynalara bakdim
eyvahlar olsun top gibi karnim var,yine kizim olacak diye diye$etler yakdim
beklenen an geldi ve benim yine bir kizim oldu
bakmaya korkdum kaynanamin yüzüne, beti benzi soldu
sanki agiz birligi etmi$ herkes,konu kom$u dedi;bacim yinemi kizin oldu?
yeter artik yeter, biz kiz istemiyoruz,oglan dogur dedi kaynanam
hasret cekdimemi,gurbetde süründümemi,yoksa kiz anasiyim diye horlandigimami yanam
yeter artikkkkkkkk yeter,ben oglan torun istiyorum diyor kaynanam
on sene sonra eltim tedaviyle hamile kaldi
kaynim agzi kulaginda 3 tane oglum olacak diye odaya daldi
erinmedi kaynanam,agzi kulaginda sevincden halaya kalkdi
kadermi desem ,yoksa inadinami desem ,ay benim yine bir kizim oldu
bu nasil leylekmi$ dünyada kiz koymadi,eline gecen kizlari benim kapima koydu
hic unutmayacagim hiccc,kocam kizimi dogumhanede görünce,
E$$OLÜ E$$EK erkek olsan ne vardi deyip,cigerlerimi dagladi
istemiyorum artik ne kizim olsun, nede oglum,
söyleyin o erkek dü$mani leylege ,benim kapima ugramasin
bir kiz daha getirip adimi kiz anasi koymasin
söz dinlemedi leylek ve ben yine hamileyimmmmm
utanirim kaynanama nasil hamileyim derdim
gizli gizli karnimin büyüyecegi ani hayretler icinde beklerim
6 aylik oldu bebegim ,doktora cinsiyetini sormadim ,soramadim
yinemi kizim olacak diye agiti basmadim
teslli verdim kendime saglikli sihhatli olsun diye,napayim buda benim kaderim
artik doguma az kaldi ve ben kiz elbiselerini almaya ba$ladim
randevu vakdim gelmi$,aman nasilsa kizim olacak diye kacirmadim
utana SIKILA yattim doktorun önüne,ekrandaki bebegimin görüntüsüne bakamadim
her$ey normal dedi doktor hanimcim,$u kalbi,$u böbregi,aha $uda pipisiiiiiiiiiiii
gözlerim falta$i gibi acildi,kulaklarima inanamadim,
sordum;doktor hanimcim o neyin pipisiii?
bön bön bakdi gözüme,heralde icinden gecirdi,bu avratda Türk milletin delisi
hemen dogurmak istedim herkese oglumu göstermek icin
agzim kulagimda,oglum kucagimda $eref turu atmak istedim mahallede
yillardir boynum bükükdü,bu oglan benim sirtimda sanki bir yükdü
oglan dogurdumda hani ne oldu?
saniyormusunuz kaynanam ba$ima tacmi takdi?
boynuma $eref madalyasimi asdi
Allah anala babali büyütsün dedi sadece bi ceyrek takdi
kücük bir ceyrek icinmi yillardir kiz anasi diye ba$ima kakic kakdi
kaynanam varya kaynanamm benim cok cigerlerimi yakdi
i$te bugündür benim cat kapi cikipda gelen oglumun dogum günü
gelipde haysiyetimi kurtaran,beni alayli baki$lardan kurtaran
el acdirip kadir gecesinde Allahima banada bir oglan ver diye yalvartan
Kadirimin dogum günüdür,kutlu mutlu vede hayirli olsun
in$allah yavrum hayirli ,dinli, imanli ,bir ogul olsun
iste hocam benimde böyleydi hikayem.3 kiz dogurdum konu komsu acidi bana.Kaynanamin karnima kusacak gibi bakmasini asla unutamam.Dua ettim oglum olsun diye ama hep hayirlisindan.Kizda bir oglanda.Anamin iki kizi var ve illada kizlarim der durur.Bizim oglumuz asla kizlarimizdan üstün olmadi onu PA$A yapmadik yani.Oglum dualar cocugudur.Cok kisinin duasini aldim ve Allahim onu bana bagisladi.insallah bu durumdaki insanlara Allahim yardim eder.Büyük laf söylemelerine izin vermez insallah.Olan zavalli anaya olmus,evladinin acisini cigerinde tasiyacak.Yüreginize saglik hocam yaramiza tuz basdiniz.Az önce eve geldik ve oglum yolda uyumusdu.Babasinin kucaginda öyle güzel duruyorduki bi daha sükrettimi Allahima bizede bugünleri gösterdi ve milletin dilinden kurtulduk.saygi ve selam olsun güzel yüreginize hocam.iyiki varsiniz.
sami biberoğulları
Sonuç hariç sanki bilmeden, farkında olmadan senin hikayeni yazmışım. Çok şükür ki Rabbim sana sağlıklı bir erkek evlat nasip eylemiş. Çok şükür kü Kaynanana bir sopa indireyim derken senin hayatını da beraberinde karatmamış.
Bu gün onun doğum günü olduğunu yazmışsın. Allah analı babalı büyütsün.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Kız ya da erkek..Allah tüm insanların evlatlarını sağlık, sıhhat ve huzur içinde yaşatsın.
Selam ve saygılarımla.
Çok üzücü ir durum yüreğim dayanmıyor bu denli dramlara. İlahi adalet elbette vuku bulur. İş o ki ondan önce bize veriler vicdanla kendi terazimizi kuralım.
Selamlar.
sami biberoğulları
Çok haklısınız...Önemli olan kendi trazimizle doğru tartmak...İş işten geçmeden önce..
Selam ve saygılarımla
Yurdum insanının zihniyetini duyarlı bir yürekle ve içten bir anlatımla dile getirmişsiniz yine.Hayırlısıyla demesini çoğu zaman düşünemiyoruz aslında dilimizin ucundadır ama bazen çıkmıyor işte.Allahtan hakkımızda hrr şeyin hayırlı olmasını ve .gönlümüzün razı olmasını dilemek gerekiyor.Alla'ın sopasını nen de gördüm ,çevremdkli herkes de nuna tanık oldu,hayatımızı cehennneme çeviren biri için mücadele ederken hep''Allahım bildiğin gibi yap''diye dıa ediyordum,Benimle birlikte yaşadığım yerdeki herkes ilahi adalet mi desek Allah'ın sopası mı desek bunun güzünü gördük.