- 1329 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kalbin Eşiğinde-2
Bir Kalbin Eşiğinde-2
Rujumun rengi değişmez, ojemin kırmızısı hep aynı tondadır. Yanaklarımda al al allık. Bende kansızlık var kendinden kızaran yanaklarım hiç olmadı benim. Kendinden gülen elâ gözlerim vardır, kendiliğinden gülen dudaklarım olur genelde…
Rengi hiç değişmedi saçlarımın, siyah. Upuzun, dalga dalga, her kıvrımına ayrı dert, ayrı hasret, ayrı ayrı sevgilerimi serdim. Nasıl parlıyorlar bir bilsen… Bilsen nasıl kırılıyorlar her gün. Her gün kendini öldüren ve inat eden saçlarım var benim. Çekesim geliyor her birini de kıyamıyorum. Çeksen kaçı gelir ardından bir düşünsene…
Ardında bıraktığın her günü ölü sayan bir insan olduğunda sen büyüyünce, büyüdüğüne ağladığın her güne üzüldüğünde, üzüldüğünde elini uzatan bir sevdiğinin eksikliğini hissettiğinde ağlayasın gelir. Oysaki sen çok güçlü bir kadınsın diye bağıran iç sesine gülesin gelir. Gözünden damla düşmez, kalbin ağrımaz, dudakların titremez, elin oynamaz, üşümezsin hiç! İç sesin dış sesine küfreder de belli edemezsin…
Rujunu yenilersin, gülümsemeni tazelersin, kalbin dünyanın istediği gibi atar, adımların hızlanır, yolunu değiştirirsin ve devam edersin. İç sesin dış sesine güler. Her adımda uykunu kaybedersin de geri dönemezsin.
Anne! Üzülme sakın, hiç üzülme... Kalbimin atışını dünyanın ritmine uyduramadım, ağlamam ondan...
banukalyoncu
Fotoğraf: Bade Kalyoncu
YORUMLAR
bu bir kadının iç sesi...
ondandır ki bana hiç zor gelmedi cümleleri okumak, ya da bir yerlerinde aksamak...
konuların akışı ve sıralanışı da...
bizim iç sesimiz dış sesimizden hep daha yüksek çıkar, çıkar ama duyabilen sayısı biri ikiyi geçmez... zaten iç sesimizi duyan varsa biz tamamlanmışızdır bir anlamda...
diğer anlatılan herşey fasa-fiso "iç sesimi duy artık" diyebilmek adına sadece...
...
ve bizim kalbimizin ritmi işte ne yazık ki dünyaya göre değil
kendi iç sesimize göre atar hep... :)
mumcuksssss...
çok özel bir seri oldu bu, teşekkürler kuzum...:)
Gecenin bu saatinde bir kaç yazı ve şiir okumak istedim, siyah fon dikkati mi çekti her yer siyahken dikkat çekmesi de ilginç ama neyse. 2 ci yazı olması sebebiyle birinciyi de okumak gereklidir diyerek atladım diğer sayfaya, bir birinden farklı görünen 2 ayrı konu ama aynı duygu birikimin anlatısında ortak paydalar buluyorlar diye düşünerek okudum yazıyı..Birinci yazıda bozuk anlatım bu yazıda biraz daha özenli anlatımla telafi edilmiş, Yazının kısa tutulması iyi olmuş daha vurgulu gibi fakat ;
"Ardında bıraktığın her günü ölü sayan bir insan olduğunda sen büyüyünce, büyüdüğüne ağladığın her güne üzüldüğünde, üzüldüğünde elini uzatan bir sevdiğinin eksikliğini hissettiğinde ağlayasın gelir. " sen büyüyünce kısmındaki sen anlamı bozmuş(bence) "büyüdüğün için", daha basit ama daha net olurdu.vs vs
Bir kaç yazına daha baktım bazılarını çok güzel buldum ama bu yazının hem bu 2 numaralısının hemde birincisinin anlatım yönünde çok hatalı cümlelere sahip olduğu kanısındayım. Bu arada şunu belirtmek gerekir ki anlatılmak istenen de çok net alınmıştır bu anlamda da başarılı. Duygular da ki karışıklık yazıya da yansıyor sanırım sakince düşünüp uzun uzun tasarlayıp yazmak sizin kaleminizi güzel yapacak. başarılar.