- 1295 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ETİK VE ESTETİK
Toplumsal değerlerin her gün biraz daha yozlaştığı bir zamanı yaşıyoruz. Aile içinde eğitim
olgusu arka plana atılmış. Kimsenin kimseye tahammülü kalmamış.Her olumsuzluk hayat
şartlarına bağlanır olmuş. Geri bıraktığımız zamanda ,daha on, on beş yıl önce yaşadığımız
ve değer bildiğimiz olaylar unutulmuş yok olmuş. Etik kurallar zaman içerisinde hayasızca
erozyona uğramış,uğratılmış.
Toplumsal olaylar üzerinde tahrifat olunca arkasından günümüzde yaşanan olaylar kaçınılmaz
yadsınamaz olmuş. Sevgisizlik , sadakatsizlik,itaatsizlik,tahammülsüzlük v.s almış başını gidiyor.
Kendimize değerlerimize yabancılaşmak haksız kazanç peşinde koşmak, alınteri ilkesini unutmak
Batılı olmak değildir. Geçmişini örf ve adetlerini ananelerini inançlarını ahlakını yitiren Milletler
Tarih sahnesinin tozlu raflarında yerini almıştır.Bu yaşadığımız deformasyon bizi uygar bir toplum yapmayacağı gibi yok olmamız için zemin oluşturacaktır.Tarih geçmişinden ders alan onurlu ahlaki
Değerlerine sahip çalışkan ve ileriyi gören toplamlara gereken yere ulaşma ülküsünü sağlamıştır.
Bizler genç nesillere ahlaki düsturu verebilirsek eğitimlerini layıkıyla yerine getir ve aile içerisinde
sosyal varlık olmanın olabilmenin erdemini verirsek ancak o zaman çağdaş uygarlık idealine ulaşabiliriz.
İnsan olmanın olabilmenin erdeme kültürlü etik ve estetik değerlere saygılı Vatan ve Milletine
Bağlı atalarından aldığı mirası taçlandırarak gelecek nesillere aktaran nesiller yetiştirmeliyiz. Men-
faat ilişkilerinden uzak önce ben duygusundan arındırılmış önce biz duygusu hakim nesillerle daha
uygar bir gelecek mümkün olacaktır.Basit gibi görünen ama göz ardı edilemez etik kuralların hakim
olduğu Çağdaş Bir Türkiye İdeali için hep birlikte el ele vermek zorundayız.
Gelecek nesillere daha sağlıklı ve daha mutlu yarınlar bırakmak yaşamak adına ömür denen yolu tamamlamaktan daha çok geleceğe dair iz bırakmaktır.
SAYGILARIMLA……..
M.D AYVALIKLI
18/04/2012
YORUMLAR
Her platformda dile geitrilmeli bu düşünceler. Sayın hocam yalnız değilsiniz. Paylaşımınızı yürekten kutluyor ve bu kaygıyı taşıyan ailelere duyduğumuz ihtiyacı hissediyorum.Aileyi ve bilhassa çocukları eğiten annelerimizin bilinçdüzeyini "çocuk ağlamasın diye her istediğini yapmak" algısından çıkarıp gerçek eğitimle yüceltilmesi gerektiğini ve bunun da varlığın-yokluğun- kıymetin-emeğin çocuklara öğretilmesinden geçtiğini düşünüyorum. Bu konuda inci arkadaşıma katılıyor- her ortamda da dile getiriyorum. Bireysel açıklamalar elbette toplum yaşayışında etkisiz kalabiliyor. İşte örgütlü topluma bu yüzden ihiyacımız var. Ancak ne medya ne iktidar sahipleri bilinç düzeyinin gelişmemesi ve mümkünse uyuşturulması için ellerinden geleni yapıyor ne yazık ki. Uyutulan halk daha iyi yönetilir zira. Ahlaki değerlerimiz yanında kaybolmaya yüz tutmuş milli değerlerimiz ve bunlardan uzak büyüyen "sloganlaşmış birkaç söylemden ibaret" değer yargıları diline pelesenk, hayal dünyasında yetişen pırıl pırıl çocuklarımız...Bir şeyler yapmalı hocam.. bir şeyler...
ayvalıklı
YARINLAR İÇİN GELECEK İÇİN KİTLLERİ KALEMİMİZ
FİKİRLERİMİZLE HAREKETE GEÇİRMELİYİZ TEŞEKKÜR
EDER SAYGILAR SUNARIM
Rahmetlik anneciğim, nur içinde yatsın.
-Edepsizliğin adı şimdilerde STRES olmuş derdi.
Her şey öncelikle ailede başlar, okulda şekillenir ve eğitim büyük bir olgudur.Zaman garip bir zaman efendilere artık aptal deniyor !!!
Yazık oldu adet ve ananelerimize, ne oldu onlara ? Buyurduğunuz gibi raflara kaldırmamışlar, onlar kuş olup uçmuşlar, attaya gitmişler.
Günümüzü anlatan, etkili bir çalışma idi kutlarım efendim.
ayvalıklı
teşekkür ederim sygılarımla
Yazınız ve içerigi çok değerli benim için. Size okurken hak verdim. Eğitim önce ailede verilmeli ve okulda pekiştirilmeli. Çocuk eğitimi alırken kendisine bir rol model seçiyor eğer ki ailede buna öncülük edecek değerli kişiler varsa o ailede ,o çocuğu eğitmek daha da güzelleşiyor... Aman benim çocuğum serbest büyüyecek yasaklar koymayacağım kızmayacağım diyenlere seslenmek lazım. O çocuğa yanlışı, doğruyu göstermezsen nasıl bilecek farkı, yaşayarak öğrenirken de başkalarının canını yakacak kendi canı yanarken, bunu hiç umursamıyorlar....
Sizin ellerinize sağlık diliyorum. Saygılar.
Nazenin kaleminizi en kalbi saygımla selamlıyorum efendim !..
İbrahim Peygamberin ( A.S.) atıldığı ateşin sönmesi için seferber olan bütün canlılar gibi ; ağzına
aldığı suyu götüren karınca misali ... '' Sen kendin görünmüyorsun , suyun ne işe yarar ki ''
dediklerinde , '' Onu ben de biliyorum ... Hiç değilse , safım belli olsun '' dediği gibi ... Güzelden ,
güzelliklerden yana saf tutmak dileklerim ve tebriklerimle kıymetli hocam !.. Çok hoştu efendim !..
ayvalıklı
EN KALBİ DUYGULARIMLA TEŞEKKÜR EDERİM
SAYGI VE SLEMALRIMLA DEĞERLİ HOCAM
Anlamlı yazınızı büyük bır zevkle okudum. Egitim gercekten cok önemli bır noktada yerini korumakta çözüm olarak bahsettiginiz sorunlara.Ailede başlayan egitim anlayışı okullarda devam etmekte dolayısıyla öğretmenler toplumun gelecegi icin en az aile kadar sorumluluk sahibi diye düşünmekteyim.Bu sebepledir ki toplumun kalitesini gösteren saglik ve egitim sektörüne verilen deger ve bu islerde çalışan insanlara guvenebilecekleri bır yasam sunma , maddi yönden rahatlatma olursa eminim Yetişen yeni nesilde endişesi olmayan bır öğretmenden daha cok faydalanacaktir.
Kutlarım
Saygı ve selamlarımla
GC7
Kutlarım
ayvalıklı
okuyucuyu sıkmamak adına sadecesembollerini vermeye
çalıştığım düsünsel formatıma yaptığınız yoruma müteşekkirim
saygılarımla