Bu Adem ile Şeytanın Savaşı mı?
Bir varmış, bir yokmuş! Hem varmış hem yokmuş! Zaman içindeki evvelde, yeryüzünde henüz kimsecikler yok iken ve gök ehli bir uyum ve huzur içinde iken Ademin adının duyulmasıyla birlikte gökler karışmış. Ademin adı bile gök ehlini karıştırmaya isyan çıkartmaya yeterli olmuş.
Ademin yatarılmasıyla birlikte gök ehlinin önde gelenlerinden biri ademin yüzünden kovulmuş. Adem de cennette, huzur ve rahatta iken kendisi yüzünden kovulanın araya girmesiyle huzurdan ayrılmış. O da yeryüzüne kovulanlar arasında yerini almış.
Böylece „inin“ emriyle yeryüzünde bir macera başlamış. O günden bu tarafa yeryüzü ehli arasında sadece iki tanesi yani şeytan ve adem uzaklaştırılan etiketiyle yaşamaya başlamış ve o günden bu tarafa bu ikisi arasında bir alacakaranlık kuşağı savaşı devam etmekteymiş.
Yeryüzü ehlinden bu ikisinin dışındakiler diledikleri gibi çıkıp inebilirlerken bu ikisinden „illa bisultan“ sırrına ulaşabilenler ancak evrenin dışına çıkabilme hakkını kazanır olmuşlar.
Şu an da devam etmekte olan bu savaşın garip tarafı ise şu; Bu iki düşmandan biri diğerini görebiliyor ama diğeri göremiyorsa savaş başlamadan bitmiş demektir! Ya da adem gördüğü halde gördüğünü tanımıyorsa o zaman da cahil durumuna düşmüş demektir. Zaten demiyor mu „çok cahil ve zalim“ diye!
Ancak bilinen bir gerçek daha var ki; bir tarafın sürekli uğraşmasına karşın diğer tarafın ona karşı bir savaşının olduğundan hiç sözedilmiyor, ve hep savunmada kalması söyleniyor.
Daha da garip olanı, uğraşanın hiç tesirinin olmadığı da apaçık bildirilmedi mi?
Bu durumda geriye kalanlara baktığımızda; acaba uzaklaştırılan iki şey değil de tek bir şey ise sorusu akla hemen geliyor. Acaba Adem henüz kim olduğunu tanıyamadı mı?
Savaştığı şeyin kendi olduğunun farkına varmadı mı? Aradığı herşeyin kendinde olduğunu kendini tanıyınca mı anlayacak.
Ya da Adem yeryüzü savaşının mahalli mi? bütün savaşlar kendisinde mi cereyan ediyor? Adem her iki taraftan kuşatıldı, iki taraftan da sürekli tokat yiyor da kendisi arada maymuna mı döndü?
Adem kendini tanıyınca bu savaş bitecek mi? Ya da uyandığında kaldığı yerden başka bir maceraya devam mı edecek?
Ya da adı geçen Adem ile bu Adem farklı olmasın sakın! Bildiğimiz ademler bahsedilenin kendi değil de "uzamış gölgeleri" olmasın sakın! Şeytan da bahsedilenin dışında başka bir anlama sahip olmasın sakın!
Almuti
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.