Mendil satıyordu
Ne kadar hüzünlü...
Evin oğlu annesinden yumurta pişirmesini istemiş ama anne hastaymış ve yapamamış. Oğul çok sinirlenmiş ve annesine öfkeyle bağırmaya başlamış. Bu arada, diğer odada uyuyan kardeş uykudan uyanıp, kardeşini annesine bağırmaması konusunda uyarmış ama kardeşi annesine bağırmaya devam edince aralarında tartışma çıkmış...
Dilim varmıyor söylemeye ama yumurta isteyen genç çıkan kavgada bıçaklanarak kardeşi tarafından öldürülmüş.
...
95’li yıllardı. Biyerde çalışıyordum... İlkokula giden bir çocuk vardı. Mendil satıyordu. Hergün öğlen saatinde yanıma gelirdi, mendil alırdım. O’nun anlattıklarını dinlerdim.
- Abla benim babam sarhoş herifin teki... her akşam eve geldiğinde önce annemi sonra abimle beni dövüyor... derdi.
Derslerine çok çalışmasını, o hayattan ancak okuyarak kendi ayakları üzerinde durarak kurtulabileceğini, hatta kardeşini ve annesini de bu şekilde kurtarabileceğini söylerdim.
Yine bir gün geldi, perişan görünüyordu...
- Sabaha kadar uyumadım abla. Dün gece babam yine içip içip geldi önce beni sonra annemi dövdü. Abim de mutfaktan ekmek bıçağını kaptığı gibi babamın üstüne yürüdü. Babam evden kaçtı abim kovaladı. Allah’ıma dua ettim, babamı yakalasın öldürsün diye... ama yakalayamadı... derken bile yüzünü öfke kaplamıştı.
...
Çay soğuk diye karısını tekme tokat döven adamı okumuştum. Ve daha neler neler...
İnsanın aklı mantığı almıyor. Öyleki yorum bile yapıl(a)mıyor.
:( ’Allah şaşırtmasın...’ diyorum...
YORUMLAR
Sevgili Esma.
Hapishanelerde yatan her insan kendisi için ''Kader mahkumu '' der. Oysa Her gün içip içip karısına dayak atan ve sonunda onun ölümüne sebep olduğu için hapse atılan birinin neresi kader mahkumudur? Asıl Kader mahkumu annesini kurtarmak için babasını bıçaklamak zorunda kalan evlattır...Ya da kardeşini susturmak isterken ebediyen susuturan...
Allah hiç kimseyi bu şekilde ölen de etmesin, öldüren de?
Selam ve sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
sevgiler.
Esma KAHRAMAN
sevgilerimle Sayın Yazarım.