- 693 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın Olmak!
Gecenin karasında göremiyor hiçbir şey, vuruluyor alnının ortasından. tam ortasında kalıyor bir çok sucun, bir çok yalanın! Kimseler inanmıyor dönüyor arkasını görmezden geliyor. Evliyse eğer henüz boşanmışsa bu bir ayıp gibi bir günah gibi görülüyor. Herkesin ağzında bir türkü tekrar evlendirin diyor… Bu kadar mı ayıp bu kadar mı suç bu kadar mı yasak kadın olmak?
Kadınsan susacaksın.
Kadınsan ağlamayacaksın.
Kadınsan kıracak dizini çocuklarına bakacaksın çalışmayacaksın…
Kadınsan namusun bedenindir unutmayacaksın…
Hangi insan haklarına sığıyor bu nefes almakla yaşamak arasında ki fark gibi kadınsan yalnızca nefes alıp zaman mı dolduracaksın?
Her an bir kör kursun korkusu her an evlatlarını yalnız bırakma korkusu…
Kadınsan hep ağlayacak mısın hangi dünya da yaşıyorsunuz siz kadına vuruyor hor görüyorsunuz… Sizin yaşadığınız dünyada değilim ki, bu kadar derinden midemi bulandırıyor bu olanlar. Türkiye de günde 5 kadın ölüyor bu ırakta ölen insan sayısından fazla oluyor. Suçları ise çok büyük kadın olmak öyle mi?
Suzan Yıldırım, Ayşe Paşalı, Arzu Yıldırım, Güldünya Tören, Arzu Odabaş, Sakine Akkuş, Derya Demiral,Zübeyda Yıldız,Gülayşe Bilgi,Seher Haşimoglu, edibe göçer… uzar gider bu isimler öyle değil mi?
söyleyin bana kaçını hatırlıyorsunuz ne oldu bu kadınlara biliyor musunuz?? Kimisi töre uğruna kimisi bir iftira uğruna kimisi ise bir ego tatmini uğruna öldü bu kadar mı basit sizce bir insan hayatı…
BU KADAR MI BASİT SİZCE KADIN OLMAK?
Süslü edebiyat yapılabilecek bir konu değil aslında bende isterdim anlatacaklarımı süslemek. Aslında sözün bittiği yer burası. Kimsesiz kalışların öyle değil mi? Güvenebilecek birileri olsaydı belki dönmeseydi aileleri onlara sırtlarını ya da belki öyle değil bunun bir açıklaması var mıdır ki?
Sevdiler desek bir sevginin sonu bu kadar ağır mı olmalı?. Maddi özgürlükleri yoktu belki. Kıyamadılar belki evlatlarına. Ya aslında bu kadar basitte değil o kadar anlatacaklarım var ki düğüm oluyor boğazım da hangisinden başlayayım ki. Allah (c.c) erkeği güçlü yarattı kadını korusun diye. Öldürsün diye değil. Nasıl unutur bu insanlar bu iftiraları atarken bu kadınları öldürürken dünyaya gelme sebeplerinin bir kadın olduğunu!
biliyor musunuz bir insan vücudu 43 inç acıya dayanırmış sadece doğumda kadınların çektiği acı 53 inç bu sizce her şeyi açıklamıyor mu onların ne kadar kutsal olduğunu anlamak için yeterli değil mi?
kadına şiddet her yönden almış başına gidiyor dünyada artık bu yemek yemek kadar normal herkes tepkili fakat herkes susuyor. Alt komsusu dayak yiyor dinliyorlar. Gözünün önünde kadınlar ölüyor kimse dur demiyor. Size soruyorum vicdanlarınızı hangi köşe başında boğdunuz? İşin komiği kadınların birçoğu bu konuda duyarsız bugün o kadının başına gelen onunda başına gelebilir anlamıyorlar. Şimdi ne yapılmalı herkesi topluca kliniğe mi kapatalım yoksa eğitim seviyesini mi arttıralım ya da insan sevgisini. Çok merak ediyorum nereye gidiyoruz nedir bunun sonu var mı bildiğiniz son söyleyin bari bizde onu yazalım onu konusalım onu yaşayalım! Ama yeter artık SUSMAYALIM…
Sözün bittiği yerdeyim! Şimdi avaz avaz bağırma vakti.
Dayak yemek, tacize uğramak, tecavüz mağduru olmak bunlar suç değil susarak suçluları ödüllendirmeyin bunlar onların ayıbı sizin değil! Zaman tabuları yıkma vaktidir namus bedende değil ruhtadır! Sustukça hiç bir şey iyileşmeyecek daha da kötü olacak herkesi bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum!
Bu yazı 8 aylık hamile Suzan Yıldırım adına yazılmıştır. Baba evinde boşanmak istediği kocası tarafından çocuğunun gözü önünde vurulan genç kadının katili hala bulunamamıştır! Lütfen başka kadınların ölmesine müsaade etmeyelim artık bir hiç uğruna Kadınlar ölmesin! KADINA ŞİDDETE HAYIR!
YORUMLAR
Gecenin karanlığında bir kadın çığlığı
Bütün şehirlerin kabusu
Hiç heveslenmesin uzak gezegenleri feth eden insanlar
Terkedilmiş mecralarda da aynı oyunlar
Oyunun adı; töre
Oyuncular var yasak sahnelerde.
Başrol de bir erkek,
Oyunda kırılası eller hep kadın bedeninde.
Işıklar yanmıyor bu oyunlarda nedense
Perdeye düşen eğri, büğrü gölgelere sesleniyorum,
siz,
şu Fatima’ların karnındaki küçük hayaletler misiniz ?
Ateşe gizlenen duman gibisiniz,
İnsanı titreten, ürperten, ölüm çığlıklarına benziyor sesleriniz.
alabildiğince m a s u m,
alabildiğince ç o c u k,
alabildiğince s e s s i z,
ve alabildiğince k a d ı n.
Perdeye düşen eğri, büğrü gölgelere sesleniyorum,
ya biz, sorarım bizlere,
şu Aişe’lerin karnındaki hayaletler değil miyiz ?
eğer öyle ise, neden bu oyunları seyrederiz.?
İşte kadın olmak böyle bir şey
Duyarlı yüreğinizi kutlarım
SAYGIMLA