- 1741 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kalbin Eşiğinde...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
-Biri sana uykuyu öğretse keşke. Şöyle herkes gibi erkenden yatağa girmeyi, eline kitabı almadan, telefonunu karıştırmadan, internette son bir sörf yapmadan... Şöyle herkes gibi suyunu yudumlasan, duanı etsen, çeksen örtünü üzerine ve kapasan gözlerini...
Herkesin yaptığı gibi hiçbir şey düşünmeden, kafanı yastığa koyar koymaz için geçmiş olsa, ruhun dalmış olsa, sen uyuyup gitsen. Seni bir ışık uyandırmasa, bir saatin sesi sinir etmese, bir sese zıplamasan herkes gibi. Yağmurun gürültüsüne korkmasan, o her düşen damla üşütmese daha fazla, sevdiğini aklına getirmesen.
Hem biri sana uykuyu öğrettiği kadar rüyâ görmeyi de öğretse. Öyle senede bir sefer değil. Her gece mışıl mışıl uyuyup uzun uzun diziler gibi rüyâlar görsen, sonra herkes gibi bu rüyâyı anlatsan öğleye kadar herkese. Kötü yorumlardan kaçsan da iyi yorumların hepsinin peşine düşsen, Amin desen...
Biri sana uykuyu getirse verse... Rüyâlarını içine yerleştirse... Bunların karşılığında kalbini veya aklını istese... Hangisinden vazgeçersin diye sorsa ne diyeceksin merak ediyorum.
Ben bu yüzden rüyâ görmüyorum anne, bu yüzden uyumuyorum! N’olur beni uyandırma...
banukalyoncu/15.04.2012
Fotoğraf: Bade Kalyoncu
YORUMLAR
Hiç bir şey düşünmeden başını yastığa koyan yoktur Banu, hele bu kişi anne ise hiç.
Güzel bir yazı tebrik ederim
sevgimle.
Banu Kalyoncu
Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Hem uykusuzum
hemde üşüyorum ....
Güne gelişine tebrikler sevgili BAnu...
Ama bence bu duyguyla başlamışken yazmaya daha uzun tutmalıydın,
ben okurdum yani gittiği yere kadar...
Banu Kalyoncu
Sevgimle .)
uyuma be banu....bize hep..... YAT YAT UYU UYU UYU YAT DEMEDİLERMİ...uykuyu kaybettiğim bir gecenin sonunda... okudum.... çok ama çok güzeldi.... saygılar
Banu Kalyoncu
Saygım ve sevgimle...
Banu Kalyoncu
Sevgimdesiniz...
Herkesin yaptığı gibi hiçbir şey düşünmeden... UYUMAYI NE ZAMAN ÖĞRENEBİLECEKSİN ?
Koca şehir var önünde. Kapat gözünü üç dakikalığına...
Trenler geçecek. Çuf çuf sesleri.
Vapurlar kalkacak. Bir yerlere gidiyor insanlar, bilinmeyen bir yerlere.
Uçaklar sıra bekliyor. Kalabalıklar.
Küçük bir çocuk üç tekerlekli bisikletinden düşecek, dizi kanayacak. Ağlamayacak, ağlarsa silecek kimse yok biliyor.
Meyve satan biri geçecek kapıdan. Taze taze diyecek.
Bir kadın seslenecek. Versene bir kilo.
Başka bir kadın. Çürük çıktı geçen hafta portakalın, almam valla dikkât et bu defâ.. diyecek.
Üç dakika bitti. Gördün mü hiç uyuyan yok.
Sevgimle Kalyoncu.
Banu Kalyoncu
Annem beni uyuyor bilsin, kendisinin bir pencere önünde sabahladığı guguk kuşlu gecelerde. Dut ağacının şamar şamar gölgesi gıdıklarken kiremit çatısını, ta uzaklardaki kızının ne onu, ne onun renginde birşeyleri düşünmeden, huzur içinde uyuduğunu düşünsün.
Annem herkesin annesine desin ki; "Hepinizin kızları mavi düşler görüyor şimdi. Haydi siz de uyuyun!"
Siz de uyuyun sayın yazar...Belki de yorgunluktan düş görmüyor kahramanınız...
Kısa ve güzel bir aralık.
Sevgiler.
Banu Kalyoncu
Banu Kalyoncu
Herkes öyle değil
diyecektim
ben de aynı
diyecektim
"amin dese" den sonra dağıldım
ve sonu anneye bağlanınca irkildim
anneler duyar, olmasalar da onlar elleri hep üstümüzdedir
ben annemsiz üşüdüğüm gibi hiç üşümedim......
Kalimera. tarafından 4/17/2012 12:29:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Banu Kalyoncu
Biliyor musunuz? Anneler gerçekten duyar. Ve ben annemi yazdığım her dizeden, her satırdan korkuyorum...
Hem çok güzel belirtmişsiniz... "annesizlik üşütür her insanı"
Saygımla...
Kalimera.
Çok hoştu yazı, sevgiler-hürmetlerle Banu hanım.