- 486 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kuş Beyinliler
Kuş Beyinliler
Rab ve Rabbulalemin algımızı doğru yapalım. “Rabbim” dediğimizde Alemlerin Rabbini kendi algıladığımız kadar tarif edebiliriz, Alemlerin Rabbi olarak ise asla tam tarif edemeyiz bu nedenle Rabbimizi biliriz, Alemlerin Rabbine ise iman ederiz. Tek olanı algılama var burada. Yani zatımızın algıladığını “Rabbim” olarak tarif ederiz ki bu herkesin kendi kapasitesi kadar olur, farklı olur.
Rabbinle konuşabilirsin, Rabbim bana şunu söyledi de diyebilirsin ama “Sizlere bunu getirdim” dediğinizde Peygamberliğini ilan etmiş olursun. Yani kimse Rabbi ile arasında olanları bize satmaya kakmasın yeterlidir. Buna bir örnek veriyim; iki kardeş babaları vefat edince mirası pay edecekler, biri diğerine diyor ruhsal alemde bana büyük makam geldi, bir hal geldi babamla konuştum, bana dedi ki “Değirmenin oradaki sulak tarla senin olsun, evinde üst katına oturuver!” Diğeri ona şöyle dese “kıçın açıkta kalmış, saçmalamaya başladın” haklı değil mi?
Son zamanlarda düşünce gücü ile bir çok işleri başardığını iddia edenler oldu. Bu mümkün mü? Neden olmasın düşünce de senin güçte senin. Ama başta anlattığım Rab, Rabbulalemin algısından şaşmamalı. Bazıları düşünce gücü ile çok uğraştığından olacak kafası sulanmış. Çok çeşitli yelpazedeler; kimileri dini söylemleri fazla kullanmaz onlar daha ılımlı, enerji akışları ve ruhsal alanda çalışırlar… Kimileri aşırı dinci her sözünde inandırıcılığı sağlamak için ayet hadis kullanır! Onları da doğru yerde kullanmaz ama diklenir ayete, hadise karşı mı geliyorsun diye.
Cahili kendi haline bırakmak gerek de işte çoğalınca etrafa da zarar verirler. Bakın son zamanda düşünce satanların, ciddi ciddi konferanslarına da gidenler oluyor bunlardan sık duyduğum birkaç söylemi örnek olarak yazıyım. Biri Allah ile konuştum diyor, dedi kine… Başkası bir sürü saçmalığı yapıyor ortaya döküyor; ona saçmaladığını söylediğinizde diyor; “Bu sizin kendi yansımanız” Yok ya ortaya dök, sıva sonra da bu sizin kendi bakışınız de. Dini söylemleri de sık kullanmaya başladılar inandırıcı olsun diye, beyni sulanmış bunların…
Son zamanlarda Mevlana ve diğer dini kimlikleri kullanıyorlar. Üç dini birleştirmek arzuları da olabilir. Bunu maddi kazanç veya manevi makam için yapabilirler. Siyasi ve ideoloji de saklı olabilir ardında. Oralara girmiyorum.
Son tahlilde yemezler. Kuş beyinleriyle kendilerini ve bazı safları kandırabilirler.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.