KUTLU DOĞUM
Peygamberimizin küre-i arzı şereflendirdiği bu gece
Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım.
Övgüsüne mazhar olmuş İki cihan güneşi Resul-i Ekrem efendimizin, O’nun dünyayı nurlandırdığı ve şereflendirdiği bir günde, bütün canlıların bayram ettiği kebir-i kâinatın onure olduğu bu gecede alamet olarak birçok hadiseler meydana gelmiştir:
Sevgili peygamberimizin dünyaya geldiği gece, bir yıldız doğdu. Bunu gören Yahudi âlimleri, Muhammed aleyhisselamın doğduğunu anlamışlardı.
Bir sabah vakti Yahudi’nin biri; "Ey Yahudiler!" diye çığlık atarak koşuyordu. Yahudiler; "Ne var, bu bağırman nedendir?" diyerek yanına toplanınca, o; "Haberiniz olsun, Ahmed’in yıldızı bu gece doğdu! Ahmed bu gece dünyaya geldi..." diyordu.
Efendimizin doğduğu gece Kâbe’deki putların hepsi yüzüstü yere yıkıldı. "Kureyş’den bir cemaatin bir putu vardı. Yılda bir defa onu tavaf ederler, develer kesip şarap içerlerdi. Yine öyle bir gün, putun yanına vardıklarında, onu yüzüstü yere yıkılmış buldular. Kaldırdılar, yine kapandı. Bu hal üç defa tekrarlandı. Bunun üzerine etrafına iyice destek verip diktikleri sırada, şöyle bir ses işitildi:
"Bir kimse doğdu, yeryüzünde her yer harekete geldi. Ne kadar put varsa hepsi yıkıldı. Kralların korkudan kalpleri titredi!"
Bu hadise tam Resulullahın doğduğu geceye rastlıyordu.
Medayin şehrindeki İran Kisrasının sarayının on dört kulesi, burcu yıkıldı. O gece gürültüyle ve dehşetle uyanan Kisra ve halkı; yine kendilerinden bazı ileri gelenlerin gördükleri korkunç rüyaları tabir ettirdiklerinde, bunun büyük bir şeye alamet olduğunu anlamışlardı.
Yine o gece, mecusi yani ateşe tapanların bin seneden beri yanmakta olan kocaman ateş yığınları aniden sönüverdi.
O zaman mukaddes sayılan Save Gölü’nün de o gece bir anda suyu çekilip kuruyuvermişti.
Şam tarafında bin yıldan beri suyu akmayan ve kurumuş olan Semave Nehri vadisi yine o gecede dolup taşarak akmaya başladı.
Muhammed aleyhisselamın doğduğu geceden itibaren, şeytan ve cinler artık Kureyş kâhinlerine hadiselerden haber veremez oldu. Kehanet sona erdi...
.
Sevgili Peygamberimiz kendi de anlatırdı. Eshab-ı kiram da bu gece bir yere toplanırlar, o günü yâd ederler, okurlar ve anlatırlardı.
Dünyanın her tarafındaki Müslümanlar, her sene bu geceyi Mevlid Kandili olarak kutlamaktadır. Her yerde Mevlid kasideleri okunarak, Kainatın sultanı hatırlanılmaktadır. Her peygamberin ümmeti, kendi peygamberinin doğum gününü bayram yapmıştır. Bu gün de, Müslümanların bayramı olup, neşe ve sevinç günüdür.
“Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed ( s.a.v. )’in, kaynağı hiç tükenmeyecek rahmet ve mağfiret pınarı olarak; dünyaya teşrif edişinin, yeryüzünü şereflendirmesinin, nurlandırmasının 1441. yıldönümüne ulaşmanın eşsiz ve tarifi mümkün olmayan bir kıvancını yaşamaktayız elhamdülillah.
Bu vesile ile kutlu doğum haftasını kutluyor,Yüce Rabbimizin yar ve yardımcısı olmasını, bütün beşeriyete İslam âlemine aziz Türk milletimize, devletimize, memleketimize, hayra, berekete, refah ve mağfirete vesile olmasını ve Peygamberimizin şefaatine nail olmamızı yüce Allahtan niyaz ediyorum.
Nuh Comba
YORUMLAR
Bu vesile ile kutlu doğum haftasını kutluyor,Yüce Rabbimizin yar ve yardımcısı olmasını, bütün beşeriyete İslam âlemine aziz Türk milletimize, devletimize, memleketimize, hayra, berekete, refah ve mağfirete vesile olmasını ve Peygamberimizin şefaatine nail olmamızı yüce Allahtan niyaz ediyorum.
YÜREKTEN KATILIYORUM. DUALARINIZA VE KUTLAMANIZA... KALEMİNİZ DAİM OLSUN VE SAYGILAR SİZE.