- 651 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KIRK GÜNLÜK NAMAZ
KIRK GÜNLÜK NAMAZ
Ahmet AYAZ
Sevgili okurlarım, gözlerimin bozuk olduğunu biliyorsunuz. Geçen Çarşamba günü değerli dostum Mehmet Nacar Bey’in telefonu üzerine oğlum beni alıp “ Dünya Göz “ Merkezine götürüp, okul arkadaşı Akgün Sayar Bey’e göz ameliyatı yaptırdı. Bu yüzden yazı yazamıyordum. Fakat bilgisayarımı önüme alınca aklıma 40 günlük namaz geldi. Bunuda sizlerle paylaşmak istedim. Kişilerin köy odasında sohbetleri arasında “Namaz Allah için kılınır” Sözü geçince, adamın birisi, diğerine “Haydi o zaman Allah için kırk gün namaz kıl, sana kırk altın vereyim” demiş. Adam da bu teklifi kabul ederek namaza başlamış. Ama bir taraftan, birileri, “Sen bu namazı boşa kılıyorsun. Bu adam sana söz verdiği kırk altını vermez” demişler. Adamacağız kırk günü tamamladıktan sonra gidip kırk altını istemiş. Karşıdaki “Sen bu namazı Allah için mi kıldın” deyince, adamcağız “Elbette Allah için kıldım” Deyince, diğer adam, “Allah için namaz kılan kırk altını istemez, ben de O’nun için sana bu altınları veremiyeceğim” demiş. Adam kör pişman yolda yürürken birileri sormuş. “Biz sana o adam, o altınları vermez demiştik. Bari aldın mı? Deyince, adam cevap vermiş. Zaten ben o namazların hepsini abdestsiz kılmıştım” demiş. Ben bu sözü hep söylerim. İki kahkaha bir pirzolaya bedelmiş. Her halde bana bir pirzola borçlandınız kanaatindeyim. Ne dersiniz. Neyse; Pirzola sizin olsun da, aşağıdaki şiirimi sizlerle paylaşayım. Hoşça kalınız.
GÖR BENİ
Şiir diye yazılan her nesnenin
Hece hece özlerinde gör beni
Aşka dair yapılan her bestenin
Duygu yüklü sözlerinde gör beni
...
Bade içip hayallere dalmışım
Mecnun gibi bir diyarda kalmışım
Yunus’a gönülden selam salmışım
Mevlana’nın izlerinde gör beni
...
Araştırdım yordamı da yolu da
Hak yaratmış benim gibi kulu da
Köroğlunu bulamadım bolu da
Çamlıbel’in düzlerinde gör beni
...
Âşık oldum aşıklara alıştım
Birlik oldum arı gibi çalıştım
Erenlerle rüyalarda buluştum
Nur damlayan yüzlerinde gör beni
...
Yürü bir bak gidenlerin ardında
Kimler varmış, kimler kimin derdinde
Bulamazsan Muhammed’in yurdunda
Ayağının tozlarında gör beni
...
Ayaz’ım bağlanıp kızak da kalsam
Ayılmaz uykuda tuzak da kalsam
İbadet ilminden uzak da kalsam
Cebrail’in dizlerinde gör beni
Ahmet AYAZ