- 713 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Seçkiler Üzerine
Sevgili site sakinleri ve yöneticileri;
Biri bana burada neler olduğunu lütfen izah edebilir mi?
Seçki kurulu kimdir, kimlerden oluşur, nedir kriterleri ve gerçekten bu kadar donanımlı mıdır?
O kadar eski değilim bu sitede. Daha öncekileri bimem ama ben buraya adım attığımdan bu yana o kadar mısraların ve satırların arasından neden en anlaşılmaz olanlar seçiliyor, anlam veremiyorum.
Tamam, herkes mükemmel şair ya da çok iyi yazar olmayabilir. Profesyonel aramıyorum -ki ben de yazı dünyasında oldukça acemiyim- fakat daha ciddi bir eleme aşaması olmalı.
Bazı başlıklar vardır hayatta, görecelidir.. Güzel olan, beğenilen şey kişiden kişiye değişebilir. Ama temposu ve geleni gideni yoğun olan böyle bir platformdaki seçkileri belirlemek için herkesin bilmesi gereken kriterler olmalı.
Bunu yanlış anlamayın. Sınırla ilgili değil bu söylediklerim. Ama takdir edersiniz ki göz ya da ruh estetiği diye de bir şey var.
Saygılarımla..
YORUMLAR
Yöneticin bu konuyla ilgili yazısı vardı sanırım siz gelmeden önce yayınlanmıştı .O yüzden atlamış olabilirsiniz o konuyu Açıklama yapıldı bu konuda.Seçkiler her zaman çok iyi yazılara ve şiirlere verilmiyor bilesiniz.Şairi yüreklendirmek yazdıklarını geliştirmek adına verilmiş bir prim kabul edin.Seçki alan şiirleri incelediğinizde bir çok yazım hatası ve düşük cümle görmeniz de mümkün yani bunlara da bakılmıyor..
Bazen bakıyorum harika serbest ve hece şiirler yazılmış.Muhteşem diyebileceğim ruhuma dokunan inanın okunmuyor bile insanın içi cızz ediyor.
Beğenmek güzel bulmak göreceli bir kavram.Ben MEVLANA ve ŞEMS çok severim en çok onları okurum ama Can YÜCEL ve Sunay Akın şiirlerine de bayılırım.Güzellik ölçüleri, beğeni kişilere göre değişiyor.Bazen diyorlar ya ''ben hece yazarım serbest şiirleri okumam bile.''
.Ben gülüyorum..
Güzel yazılmış ruhuma dokunan her şiiri keyifle okuyorum. İster hece tarzında kaleme alınsın, ister serbest tarz da yazılsın.
Selam ve saygılar.
-Dalgakıran-
Zaten çok da önemli değil artık. Şayet dediğiniz gibiyse varsın kalemlere cesaret vermek adına yapılsın seçkiler. Ama biraz itina demek istiyorum. Çünkü dediğiniz gibi, beğendiğimizi herkes beğenmek zorunda değil. Bu başkaları için de geçerli.
Ben sadece çekilmez hale gelsin istemiyorum.
Bir de şöyle düşünün;
Yazmak için cesaret arayan başka biri seçkideki kalitesizliğe kaptırırsa kendini, devamı nasıl olur? İşte asıl sorun da bu. Ben yazanların ödülleri veya onlara düzülen övgülerde değilim. Okunabilir, anlaşılabilir olsun diyorum. Eğer teşvik ise okuyan da teşvik edilmeli.
İlginiz için teşekkür ediyorum
Saygı ve selamlar size de.. Mürekkebiniz tükenmesin :)
Ben seçki kurulunu tanımıyorum ama kriter olarak, mümemmel eserler aranmıyor bildiğim kadarıyla.
Herkese şans veriliyor, herkesi gün seçkisiyle tanıtmak motive etmek isteniyor. Tabi ki bu gelişi güzel seçiliyor demek değil, elinden geleni yaptığını düşündükleri, yazmaya gönüllü, yazmaya aşık herkesi oraya taşımaya çalışıyor yöneticiler. Tabi bir sürü kişi var, bir sürü üye var hak verirsiniz ki bu oldukça zor bir işlemdir.
Beğenmek konusu ise dediğiniz gibi oldukça göreceli, tartışılmaz bir mevzu.
Ben böyle düşünüyorum:)
Saygılar
-Dalgakıran-
Ben art niyet aramadım seçkilerde. Sonuçta ben de bu platformu paylaşıyorum. İnsan beslendiği sofrayı kirletir mi hiç? Ama günün mönüsündeki ağır yemeklerin özenle yapılmış olmasına dikkat etmeli bence. Neyse uzatmayayım. Konu cıvıyacak yoksa.
İlgi ve bilgi için size de teşekkür ederim.
Saygılar..
-Dalgakıran-
Ama okuduğum şeylerin biraz daha dişe tırnağa dokunmasını istiyorum, hepsi bu.
Saygılar