- 4642 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
UNUTULANLAR UNUTANLARI ASLA UNUTMAZ!!
icimden gelmiyor yazip cizmek.Yillarin yorgunlugu cökdü sanki üzerime.Dönüp bakmaya korkuyorum hatiralar bana zarar veriyor.Yasanmisliklar ve yasayamadiklarim beni esir ediyor.Düsünmek istemesemde mazim bana dirlik vermiyor.Mutlumuyum? yoksa mutsuzmuyum bilemiyorum.Dilime sahip cikamiyorum cileli bülbül gibi ötüp duruyor.Gem vuramiyorum duygularima beni sanki delirtiyor.Asdim diyorum ama bir yerlerden birseyler cikiyor ve beni yine basa döndürüyor.Tedaviye ihtiyacim var biliyorum ama gavurellerinde dilimden anlayan yok malesef.Koynumda yatan,ayni ekmege dis atan adam bile anlamiyorki beni,kime derdimi anlatayim bilemiyorum.Kacmak istiyorum herkesden herseyden.Kalabaliklar icindeyim ama sanki aya tasindim.Sesler rahatsiz ediyor,görüntüler rahatsiz ediyor,aklim basimdan gidiyor.Kendimi ise verdim temizlik yapiyom habire.is ise benzemiyo, temizlikde temizlige.Onu alip suraya koyuyorum,surdakini alip buraya koyuyorum.Biliyom ben sadece ruhen vede bedenen yoruluyorum.Maksadimi asdim iyice kendime bile sözüm gecmiyor.
Yeni bir baslangic yapmak istiyor bu yarali yürek.Belki yeni bir ev,yeni esyalar,yeni komsular vede yeni sokaklar.Umut isde,bel bagladim önümüzdeki günlere aylara.izin vakdi geliyor ve sorular basladi.Nezaman ve nasil gidecegiz? yüzüm yok yüzlesmeye,cünkü onlar beni mahvetti.Yirmi yildir bes kez gittim Vatanima ve rezillik diz boyunu asmisdi.Kavga gürültü,karmakarisik olaylar beni her seferinde bitiriyor.Yemeden icmeden kesiliyorum ve iskence ceker gibi yasiyorum özlemlerimi.Anama doyamiyorum ,doyurmuyorlar.Babam dersen basbakan sanki kendine ulasamiyorum.Onun tek derdi hazir gelmisken evini temizlemem.Kardesleri derseniz onlarda kendi alemlerindeler.Ya alamanci diye bakarlar yada nebiliyim adam yurduna koymazlar.Sömürmek isteyenlerde cabasi.Agizlari acilinca dünyanin en zengin insanlaridirlar.is bana bi hediye almaya yada ne biliyim gezdirmeye gelince bes kurus paralari olmaz.Bacim ve anam bagliyor beni Vatana.Gerisi fasa fiso benim icin.
Dört senedir gitmedik izine.Cocuklarim büyüdü ve artik onlarda gezmek istiyorlar.Bende dört seneden sonra anamin dizlerinin dibinde kalmak istiyorum.Bacimla sarilip gülüp eglenmek istiyorum.Her seferinde bütün heveslerim suya düsüyor.Evimde yapdigim yetmezmis gibi birde gidip vatanimi temizliyorum.Kaynanamin evi,anamin evi,babamin evi yok böyle bir dert bu kaderi nasil frenlemeli? bilemiyorum vede bilmekde istemiyorum.Deli cinler diyor kac kurtul ellerinden.izini kaybettir kimse seni arayipda bulamasin.Bunalimlarin esiginden kil payi kendimi kurtariyorum.Deliren insanlari simdi daha iyi anliyorum.Ruhda tahribat olunca insan saglikli düsünemiyor ve zivanadan cikiyor.Ne mutlu banaki güclü bir kisilikle yaratmis beni Allahim.Sükürler olsun ki ben daha aklimi yitirmedim.Cile taaa babam evimden ayrilmadan baslamisdi ve devam ediyor.Gurbet belkide bana verilecek en büyük cezaydi.Onlardan uzak kalmak ve yalniz kalmak.Diline dinine yabanci oldugun bir ülke ve yabanci insanlar.Sokaklarda gezerken kendimi ruh gibi hissediyorum bagzen.Sükürler olsun ki Allaha Türk mahallesinde yasiyorum ve arkadaslarim var.Onlarla avunup kendime sahip cikabiliyorum.
Karamsarlik cökdü yüregime ve beni icden ice öldürüyor.Gecisdirmeye calisiyorum ama hayaller dirlik vermiyor.Elime ne alsam aklima hep o günler geliyor.Fil gibiyim hicbirseyi unutamiyorum ben.Kin asla tutmam ama icimden cikmiyor beni yaralayan olaylar ve insanlar.Unutmaya calisiyorum unutamiyorum.Uykusuz gecelere hüküm giydim,azad olma imkanim yok.En son izinden ölü gibi gelmisdim gurbete.Evdekiler beni taniyamamislardi.Sana ne oldu kiz? diyene mal gibi bakip kaliyordum.Bir senede anca kendime gelmisdim.Ve yine kahramanca diri diri ölmeye hazirim ben! desemde hazir degilim.Yine aynisi olacak.Sansür memlekete gidince 180 derece dönüyor ve beni hic anlamiyor.Anasi yaninda,babasi kardesleri yaninda ,ÖZLEMi YOKKK! iki gün kaldikdan sonra hadi gidek diyor.Aha buyurun siz siz olunda benim yerimde izine gidin.Özel kalmadi herseyi herkes duymaya basladi.TRT gibiyim kesintisiz canli yayin yapiyorum.Sansürde kalmadi.Dilim yilan oldu ,konusdukca beni zehirliyor.Kimin umrundayim ki acaba? Babamdan iki sendir ses cikmadi.Heralde öldügümü saniyor.Kizini ikiydi bir tane kaldi sanki.Beni hic sormuyormus.Cok aci veriyor bana,ben onlari soruyorum gizli gizli ama onlar beni UNUTMUS! olsun varsin unutulanlar unutanlari asla unutmazmis,misali bende unutmadim onlari.icdigim bir bardak cayda,yedigim kahvaltidaki peynirde zeytinde onlarin tadi geliyor agzima.ic cekiyorum sadece.Durduk yerde bi koku geliyor burnuma ve ailemi hatirlatiyor.Yikilmis dünyam sanki batiyor.Bugünlük fakir edebiyati yeter,gurbetbaciniz kimselere birseyler yazmadan yine uykusuz gecelerin koynuna faltasi gibi gözlerle tas gibi yatiyor.iyiki varsin edebiyatdefterti ve dostlarim sizinle bu cekilmez hayat yasaniyor.
YORUMLAR
sevgili gurbet bacı
sanırım mesajımı okumamışsınız okuyun lütfen. İnsanı da sinirlendirmeyin bir tek sizde mi var sorun bir tek siz mi çekiyorsunuz. Bir tek sizi mi üzüyorsunuz İnsanların herkesin sorunları var herkes çekiyor kimseye tatlı ekmek yok bu devirde.
insanlar evlatlarını kaybediyor evlatları ölüyor. Benim iki halamda evladını kaybetti gencecik biri 20 yaşında şehit oldu. Tıpkı kendi gibi 50 bin şehit annesi gibi ağlıyor hiç durmadan 17 yıldır üstelik .
Diğer halam 27 yaşında 2 yetim bırakarak ölen oğluna ağlıyor. Teyzem 9 evladı doğdu öldü en uzunu 6 ay yaşadı ve hepsi öldü.
Kimileri sakat özürlü çocuklarına, ana babalarına bakıyor yada kendi özürlü.
Benim bir gözüm görmüyor biliyormusun nedeni ne biliyormusun. Senin sansür den ben de bir tane var onun yüzünden bir gözüm kör.
Ben 26 yıldr evliyim ve kocam deyip seviyorum kimse dertsiz değil herkesin derdi var
Kardeşlerine gelince beni sevmeyeni istemeyeni bende sevmem istemem salla gitsin yani çokta umurumda değil. Onlar kardeşimse bende onların kardeşiyim aynı yakınlık aynı akrabalık var gösteren gösterir göstermeyen sktir olur gider umurumda bile değil
İntahara gelince git as kendini yada öldür bak benim bir yazım var orada metotları var ''HER GÜNMÜ YOKSA BİR GÜNMÜ ÖLMEK'' benim denemediğimi mi sanıyorsun geri zekalı kadın beni sinirlendirme ölmek kolay mı sanıyorsun kolay değil emin ol kolay değil her şeyi düşünüyorsun evlatlarını düşünüyorsun ve yaşıyorsun her nasıl olursa olsun yaşıyorsun, yaşıyorsun evlatların var. Önce evlat sonra ben sonra, sonrası umurumda değil
salakça konuşup yazma insanı da sinirlendirme ölünce seni orada çok çektin diye cennete almayacaklarını mı zannediyorsun seni zebanıler bekleyecek ve cehenem bekliyor olacak
çok uzattım yine diyorum
Nazım Hikmetin dediği gibi
İNADINA YAŞAMAK
saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 4/14/2012 4:13:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
canım yine girmişsin çıkmaz kuyulara ne olr üzme kendini bu kadar
ben seni anlıyorumda yapacak bir şey yok böyle gidersen çok hasta olacaksın bak bırak herşeyi bırak herkesi seni sev meyeni sende düşünme bak yalnız değilsin önce Allahın var sonra ocukların ve biz dostların hydi topla kendini üzme bu kadar
seni seviyoruz be canım sevgimlesin her daim
at üzerinden o hüzün urbasını gelerek bak hayata
sevgiler benden herdaim
selam ve dua ile kardesim Rabbim size yardim etsin bir zamanlar ayni derdin magduruydum.bende 3,5 senede gittigim oldu.hasretin,yanmanin, bekledigi bulamamanin ne oldugunu iyi bilirim bana kalacak olursa israrla git kimden özlem gideriyorsan gider anladigim kadariyla durumun vahim ...karanligin en yogun noktasi aydinliga en yakin olanidir ....gececek Allahin izniyle bu günler.... bu bacin örnek vesselam
Sevgili Gurbetteki Bacım.
Biliyorsun dinimizde intihar büyük günahtır. Öyle anlaşılıyor ki vatanım dediğin bu topraklar artık senin vatanın olmaktan çıkmış. Özellşkle de gideceğin baba ve ana ocağı...Oraya gittiğin zaman intihar etmiş olacaksın...Her intihar girişiminin sonunda mutlaka ölüm gelmez ama yine de çok tehlikelidir intihara teşebbüs etmek. Bu bakımdan bir ağabeyin olarak derim ki: Hiç yerinden kıpırdama. sen memleketine sadece annen ve bacın için gideceksin değil mi? Aynı uçak bileti parasını onlara yolla, ya da al biletlerini oradan bir yerlerden onlar senin yanına gelsin. hatta Enişte hazretleri Türkiye'ye gelecekse sen orada kal o gelsin buralara...Onun olmadığı o zaman diliminde de annen ve bacın gelsin sana....Hasretini böyle dindirmeye çalış.
Bunun dışında ne yaparsan yap öyle görülüyor ki intihar teşebbüsü olacak...Bu sefer ölüp gitme de var işin içinde...Kendini düşünmüyorsan evlatlarını düşün...Kendini tamemen hazır hisstmeden gelme buralara
Benim tavsiyem bu...Karar senin elbette.
Selam ve sevgiler.
Not: BNir kaç gündür rahatsız olduğum için siteye ancak bu gün girebildim ve yazını daha yeni gördüm. Okuyanmadığım başka yazın varsa kusura bakma...İlk fırsatta okuyacağım.