YİNE YOLLARDAYIZ FİNAL
Yine yollardayız Doğubayazt’ı da geride bıraktık.
Yine yollar yine dağlar,yol arkadaşımız dere bazen sağdan bazen soldan hep yanımızda.Küçük derelerle beslenip sakin sessiz bazen de coşarak akıp gidiyor.
Birkaç yıl önce buralarda terörden geçilmez miş. Böyle rahat yolculuk yapmanın imkanı yokmuş, şükürler edip yola devam ediyoruz. Buralarda o kadar değişik dağlar var ki, nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Kimi dümdüz bıçakla kesilmiş gibi kimisi ise başını ovaya, dayamış
yatar, gibi, kimi dimdik,azametli,
Yeşili, de var kırmızısı, sarımtırağı, hayran olmamak elde değil.
Dağlar yine kır ve ağaçsız ,otla dolu bu otları biçiyorlar,öbek öbek hayvan yiyeceği, öyle görünüyor ki, buralarda sebze ekilmiyor hiç görmedik çünkü.
Karadeniz’in yanında buraları çöl çöl Arabistan’da olurdu da
Ama burada dağlarda çöl.
Erzurum’a geldik çarşısını dolaştık biraz alış veriş yaptık.
Bu gece burada kalacağız Erzurum fena değil her yerin kendine özgü güzelliği var. Sabah kahvaltı yapıp yola koyul duk Erzurum’u da eski eserleri ve güzellikleri ile gerilerde bıraktık. yine dağlardan gidiyoruz Muzur, dağları Muzur, çayı derken Yolda mola verdik, bir iki yerleşim bölgesi gördük. Saat on bir gibi Erzincan’a geldik Erzincan çok güzel geldi bize daha canlı aydınlık geldi.
Erzincan’ın bakırı meşhurmuş, bakırcılar çarşısını dolaştık. Buranın meşhur lahana dolması varmış tatmadan olur mu.
Zaman öyle çabuk geçiyor ki, bu güzel şehre de veda ettik güzelliklerini geride bırakıp.
Yollara devam ediyoruz, burada iki zor geçit varmış.
Ağır ağır ilerliyoruz virajlı dağlarda, çorak dağların birinden inmeden birine geçiyoruz.bir iki yerde askerler durdurdu,
Terör kalmamış ama yinede nöbette askerler var.
Akşam saati Sivas’a indik, burası da çok güzel bir şehrimiz.
Bu akşam Ragaip kandili erkekler namaza gitti biz kadınlar odamızda toplanıp kuran okuduk. Dualar ettik,
Rabbime şükürler ederek bu güzel yerleri gösterdiği için.
Sivas ta iki minareli ulu camiyi ziyaret ettik, birde külliye varmış çok eski iyice yıpranmış.çok üzüldüm yine böyle güzel eserleri yıkıldıktan sonra restore edeceğiz diye biraz kum koymuşlar ah rabbim yıkılmadan önce neredesiniz dedim.
Gelinin amcası burada banka müdürü imiş onu bulduk yengeside geldi çok hoş bir karşılaşma oldu kaldığımız oteli söyleyince aman dedi karşısında bezim ev niye akşamdan aramadınız diye birazcık sitem etti.
Yola çıkmadan tepede bir türbe varmış onu da ziyaret ettik.
Yolculuğumuz çok iyi geçiyor.Artık Güneydoğuya doğru yol alıyoruz, dağlar olsada alçaldı ve yeşillenmeğe başladı.
Bu gün yolumuz uzun. Hayırlısı ile gidelim diye dua ederek koyulduk yola.
Çok kısa zamanda çok yer görünce insanın kafası karışıyor.
Artık sık sık şehirler kasabalar geçiyoruz nehirler bırakmıyor
Yanımızda yol alıyor.
Bu gün Cuma namazı küçük bir köyde kıldık nasip buradaymış.
İlkindi namaz’ını Yozgat’ta tarihi bir camide nasip oldu
Bu eserler öyle güzel diki bunu yapanlar nasıl değerli ustalarmış
Hakikaten emek vermiş alın teri dökmüşler. Burada fazla kalamadık.
Yol uzun ve çoklukla düz ovadan gidiyoruz ekin tarlaları var biçilmiş.
Yine yanımızdan dereler bizi hiç yalnız bırakmadılar bazı yerde ters bile aksalar, yine bizimle beraber gidiyorlar.
Teypte eski şarkılar çalıyor,
Düşüncelerim gerilere gitti çocukluğum gençliğim gözümde canlandı ah dedim ne günlerdi.
Yol arkadaşlarımızda iyi insanlardı bu günler nasıl geçti anlamadık.
Bu gece kızıl hamamda son gecemiz.
Artık eve dönüyoruz.bu on gün nasıl geçti hiç anlamadım.ve geziye doymadık dersem yalan olmaz keşke daha devam etseydi.
Ankara’ya az kaldı, yolda güzel bir dinlenme tesisinde yemek yedik.
Biraz mola verip yine yola koyulduk.
Botanık bahçesinde durup en azından çaylarımızı içtik.
Öyle güzel bir yer ki havuzları ren garenk çiçekleri lokantası anlatılmaz görmek lazım ah dedim ben burada yaşayabilirim çiçeklerin içinde, akşam namazı bu güzel yerde kılındı.
Artık hava kararıyor gün ışıklarını yıldız ve aya bıraktı.
Ve daha yolumuz var elma dağlarının ışıklarını görünce iyice geceydi, ama manzara öyle güzel diki sanki dağlara yıldız yağmıştı ışık seli gibi. Işıl ışıldı,
Ankara ile elma dağları bileşmiş sanki. Ankara’nın etrafından dolanıp Kızılhamam’a yol aldık yolda biraz mola verip yiyecek aldık gece olunca yemek servisi kapanmış aç kalmayın dedi şoför
Otele geldiğimizde saat epey geçmişti,odalarımızı bulup yerleşmemiz ,ve biraz bir şeyler yiyip yattık.
Yorucu bir gündü,
Sabah kahvaltı salonuna indiğimizde çok kişi kalkmış kahvaltı yapıyordu,
Çok güzel bir kahvaltı hazırdı açık büfe,
Şimdiye kadar kaldığımız otellerin en güzeli ve en zengin kahvaltısıydı.
Kahvaltı sonrası bu doğa harikası yeri gezdik muhteşemdi.
Otelin dış görünümü havuzları.anlatılmazdı çam ormanlarının ortasında harika bir yer,küçük bir yerleşim ama ah dedim yurdumun öyle yerleri var ki dünyada cennet burası gibi.
Yola koyulduk bu günde yolumuz uzun. Artık eve dönüyoruz.
Ankara yolundan bu yolları daha öncede geçtiğim için biliyorum.
Yollar çok güzel artık dağı ile taşı ile yurdum güzel ötesi güzel.
Öğle namaz saati Silivre de idik,orada da meşhur tarihi cami yi gördük.Bu cami de ahşap asırlar geçmiş ama hiçbir yanı yıpranmamış.tahta direkler le ayakta duruyor ne çivi ne tuğla ne kireç çimento hiç biri yok çiviler bile ağaçtan bu caminin bir benzeri de Kütahya da varmış.
Halı yok içinde bu yöreye ait kilimler serilmiş.Üs katta aynı imiş çıkamadık zaman yok çünkü.
Yinede gördük ya şükürler olsun.
Yine yollardayız saat dört gibi bir dinlenme tesisinde hem dinlendik hem yemek yedik öyle güzel tesisler var ki hepsi birbirinden güzel güzelde kirleten batıran sa bizleriz kıymet bilmiyoruz.
Evet artık dönüş yolu hızla devam ediyor önce kucak nazilli yolcularını bıraktık birbirimize helallik dileyerek.
Çok güzel bir gezi oldu rabbim nasip etsin yine gezelim diyerek ayrıldık.
Aydına geldik kış diye çıktığımız yolculuk çok güzel geçmişti hiç soğuk görmemiştik oysa aydına yağmur yağıyordu kış burada kalmış meğer,
Bu güzel yerleri anlatmak kolay değil dostlarım
Ben sadece unutmamak adına aldığım notlarımı sizlerle paylaştım okuyup yorum yazan yazmayan dostlarıma teşekkürlerim saygılarım hiç bitmeyeninden
Yeni yollar yeni yolculuklarda buluşmak üzere saygılarımla
gönül dostları bu yolculuğu yaptığımız yıllarda biraz rahattı sanırım şimdi o yolları geçmek biraz riskli terör yine devam ediyor
biz o yık çok şanslıydık ki hiç korkmadan o dağları aştık şimdi görüyorum da içim eriyor kuzucuklar askerlerimiz nasıl dolanıp o dağlarda terör arıyorlar
saygımlasınız herdaim
YORUMLAR
Güzel bir yurt turu yaptık sizinle beraber..Elleriniz dert görmesin...
Selam ve saygılarımla.
AYSE 09
Sayenizde bir Türkiye Turu yaptık Ayşe bacı...
Hakkınızı helal edin.
Yurt dışı turları da isteriz...
Şaka bir yana, böyle anılarınız varsa onları da okumak isterim.
Her şey için teşekkürler...
Kadir Tozlu
AYSE 09
batı var ve yurt dışıda inşallah bir gün onlarda anlatmaya çalışırım
saygımlasınız
Yurdun cennet gibi köşelerini yazılarınla bize sunan Annem ellerine sağlık öncelikle.
Erzurumun oltu tespihcilerini ve güzelim çağ kebabını
Erzincandaki bakır ustalarının resimleri bakırın üzerine işlediğini
Sivastaki kongre binasını ve daha nicelerini bana hatırlattın.
Bu arada bak annem Malatya' ya yolun düşerse misafirimsin bilesin... (yaz tatilinde ordayım)
TEKRAR ELLERİNE SAĞLIK DİYİP ELLERİNDEN ÖPERİM..
HER DAİM SAYGILARIMLA ANNEM....
AYSE 09
sağ ol oğlum gitmiş gibi oldum çok teşekkür ederim sayg sevgimlesin
evet illerimiz hakkında anlatacak çok şey varda bazen kısıtlı oluyor
okuyanı yormasın diye
inşallah yeni gezilerde buluşmak ümidiyle
:))
ehh finale yetişdim be yahu:)
emeğine saglık seninle yeniden gezik dört bir yeri annem
seni seviyorum
tebriklerimlee
AYSE 09
yetiştin ya olsun güzelim
yeni yollarda buluşmak üzere diyelim sevgimlesin annemmmmmmmm
AYSE 09
yeni yollarda görüşmek üzere
çok güzel bir çalışma emegini tartışılmaz bir eser sizin sayenizde hayalde olsa o güzelim anadolu turuna katılıyoruz..tebrikler saygı selamlr..
AYSE 09
saygılarımlasınız herdaim
yeni yollarda buluşmak üzere
emeğinize kaleminize sağlık.
Allah razı olsun.Bizlerle yaptığınız paylaşım için teşekkürler.
AYSE 09
sidende Allah razı olsun
yeni yolculuklarda buluşmak üzere
Sizinle birlikte yolculuk yapma güzeldi...
Misafir perverliğiniz için çok teşekkür ederim..!
SANCAKTAR
AYSE 09
saygımlasınız
yeni yolculuklarda buluşmak üzere
Yurdumuzun harika cennet gibi yerlerini sizinle birlikte bizde gezdik sanki, anlatımın çok güzeldi
annem.Dönüş'te,sizi çok bekledim gözüm yollarda kaldı ama gelmedin,hayal kırıklığına uğradım.
Gezi yazınız bütünüyle fevkalade,yüreğimin derinliklerine kök salmış çınar gibi sevgine,sevgilerimle
ve selamlarımla.
AYSE 09
bu gezilerde yoktu o düzergah ama annen uşağada uğradı bir gün inşallah onuda yazma fırsatım olur
bir maceraydı
sevgimlesin güzel kızım sevgimlesin herdaim
AYSE 09
seni seviyorum
AYSE 09
çok mutluyum ne mutlu bana böyle güzel dostlarım var
sevgimlesiniz herdaim inşallah yeni yolculuklarda buluşmak üzere
canım benim kutlarım..sagolasın.....seninle beraber bizfe adım.adım anadolu yu gezdik.....geçen pazar bizim bura da yagmur vardı ve yola çıktık aydın ilimize vardıgımızda sıcakta hepimiz mest olduk..hele zeytin agalçarını görünce içim gitti .akbüke gitmiştik arkadaşlarla...gece döndük buralara hlaa yagmur yagıyordu...selam larımla sıcak memleketimin sıcacık gönül dostu.olsaydın eyer bir çayını kesin içerdik.hep kulagını çınlattım.tlf u almadıgıma pişman oldum.......güller diyarından selam lar..
AYSE 09
sağ ol bitanesi sağ olasın sevgim saygımlasın herdaim
tevekkeli kulaklarım çınladı ah be gülüm uğramazmı insan aydından geçipte
neyse bekliyorum canımcığım sevgimlesin