En İyi Olmak İsteyenler Engellerine Karşı Daha Hoşgörülüdürler ( Alıntı)
En iyi olmak isteyenler daha dayanıklı, daha araştırıcı, daha meraklı, daha çalışkan ve engellerine karşı daha hoşgörülü oluyorlar. Hayatınıza bir anlam vermeniz, hayatınızı bir anlama vermeniz demektir. Bunun için sadece hedefler değil, gösterilen çabalar da sevilir. Sabaha yürekten vurgun olanlar geceyi de severler. Kavuşmak için yola çıkanlar yoldaki güçlükleri de seveceklerdir. Madem bir anlam içinde karıldınız, öyleyse güçlüklerle, sıkıntılarla beraber yaşamak da mutluluktur.
Buğdayı sevenler, hasada gönül verenler yalnız tohumu değil güneşin kavuran ışığını, ekini örten karları da sevmek mecburiyetindedirler. Bu şuurda olanların engellerine karşı hoşgörülü olacakları, zaman zaman onların zorlamalarından keyif duyacaklarına şüphe yoktur. Yoldaki sıkıntı, kavuşmanın vereceği rahatlığın bir parçasıdır. Yoldaki sıkıntıyı reddetmek kavuşmayı reddetmektir. Karanlığa katlanamayanların aydınlığı olmaz. Sıkıntı olmasın demek hiçbir şey olmasın demektir.
’En iyi’ olmaya çalışmakla ’birinci’ olmaya çalışmak arasında farklar çok hissedilir, çok görünür farklardır. İlki bir yaşama üslubudur, bir hayat biçimidir. En iyi olmaya çalışan birisi bunu gerçekleştirdiğine inandığında, başkalarının bu inancı paylaşıp paylaşmadığı ile derinden ilgilenmez. Onlar bu inançlarında yalnız da kalsalar derinden sarsılmazlar. ’Birinci’ olmak isteyenler için ise bunlar tahammülü zor durumlardır. ’Birincilik’ meraklıları uzun zaman sessiz yaşayamazlar. Aynı alandaki ’yarışmacılara’ yardımcı olmazlar, insanların omuzlarına basarak yükselmekten kaçınmazlar. En iyi olmak isteyenler sanatkardır, birinci olmak isteyenler zanaatkardır.
En iyi olmak isteyenlerin en büyük destekçisi en iyi olmak isteyenlerdir. En iyi olmak için insanca bir gayret gösterenler en iyi olabilenleri samimiyet ve sevgi ile alkışlıyor.
Recep Şükrü Apuhan
2006.01.21