Müzik hayatımıza ne kazandırır?
MÜZİK HAYATIMIZA NE KAZANDIRIR?
Müzik hayatımıza ne kazandırır? Çok güzel bir soru ancak müzik zaten hayatımızın her anında var olan bir olgudur. Önemli olan var oluşumuzla birlikte olan müziği bizlerin en iyi şekilde kullanmamız ve hak ettiği yerde tutmamızdır. Yaşadığımız her anda duyduğumuz bu ses topluluklarını zevk ve mutlulukla dinlemeliyiz. Öncelikle üzerinde yaşadığımız dünyanın tabiatında olan bu eşsiz ritmik sesler; içimizde ki kalp atışımızla başlayarak, esen yelin fısıltısı, akan suyun şırıltısı, kuşların cıvıltısı, bir çocuk ağlamasında ve benzer bir sürü işleyişte vardır. İşte insanoğlu kendisini ve kainatı yaratan yüce Allah’ın bahşetmiş olduğu bu güzelliği yani müziği öyle bir harmanlayıp, o kadar güzel bir hale getirmiştir ki… Müzik ruhlara akan ve besleyen, hayat iksiri olmuş, bir çok ruh rahatsızlıklarında terapi olarak da kullanılmıştır.
Müzikle uğraşan insanlara şöyle bir baktığımız da yüzleri aydınlık, gözlerinin içi pırıl, pırıl, bulundukları yaştan daha genç görünen, uzun ve kaliteli bir ömür süren insanlardır.
Müzikle ağlar müzikle güleriz. Ağlayarak vücudumuzun negatif elektrik yükünü boşaltırken, gülerek pozitif enerji yükleniriz. Buradan da görüyoruz ki müzik gönüllere nasıl bir şifa.
Ben şahsen müzikle iç içe yaşamayı seven bir insanım ve müzik benim elim, ayağım, gözüm kulağım hatta damarımda gezinen kanım. Müziksiz bir yaşam düşünemiyorum. Şarkıların ya da melodilerin olmadığı yerlerde doğanın sesine kulak veririm. Gece el ayak çekildiğinde rüzgarın sesini, damlayan yağmurun şıpırtısını, sabaha girerken ise ezanın yüreklere dokunan saba makamını ve kuş cıvıltılarını… Yani kulağıma dokunan ahenkli hangi ses gelirse gelsin gözlerimi kapatır bu sesleri ruhumun en derinlerinde hissetmeye çalışırım.
Tabii ki bütün bunların yanında insanı rahatsız eden sesler de vardır. Ama ben derim ki Doğanın içinden gelen ritimle başlarsak müziğe teslimiyeti, bugün ki melodileri, şarkı ve notaları çok daha iyi anlarız, içimize yolculuğu daha mutlu yaparız.
Müzik ayrıca hayatın rengidir de, daha ziyadesiyle eğlence olarak hayatımızda yer aldığı bir gerçektir. Eğlence yönüyle de insanlara hayat kaynağıdır.
Diğer canlıların da müzikten çok olumlu etkilendiği gözlenmiştir.
Ben sözlerimi burada noktalarken, öncelikle bize bu değerli armağanı lütfeden Allah’ıma şükranlarımı sunuyorum ve tüm insanlığın sonsuza kadar müzikle kalmasını diliyorum.
YORUMLAR
köyümüzden bir ırmak akar gece yatarken o ses ayrı bir ahenk verir.Allah ayetinde''suların akması, ağaçların rüzgardan ses çıkarması hep ALLAH a zikretme-sidir
Müzik müstehçen olmadıktan sonra yararlı insanı dinlendiren bir olgudur
yine güzel bir konuya temas ettin
kutlarım
ozanali tarafından 4/11/2012 11:56:49 PM zamanında düzenlenmiştir.