- 1160 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Pes;
Balkonun güneşliğini kaldırırken komşuma baktım.Her sabah birbirimize el sallar,işaretle hatırımızı sorarız.
Karşısında bir hanımla oturuyor,el ele tutuşmuşlarlar, bazen kalkıp birbirlerine sarılıyorlar.
Öğle hararetli konuşuyorlar ki, beni görecek hali yok. Bu sabah bana bakmıyor,tam geri dönecektim ki baktı. Ayağa kalktı, hanımı işaret ederek.
-İşte geldi,dedi.
Uykulu olduğum için tam çözememiştim. Doğru dün söylemişti kız kardeşinin geleceğini.
-Gözün aydın dedim, kardeşine de hoş geldiniz.
Onlar kaldıkları yerden devam ettiler.Divana oturdum, gözüm onlarda kaldı.Tam bir sevgi yumağı oluşturmuşlar.
Birden kendimi çok yalnız hissettim.Duyabileceğim bir ses tonu ile ağzımdan şu tümce çıktı.
-Benimde bir kardeşim olsa idi.
Gözüm onlara sabitlenmişti sanki.Gözlerimden sıcacık iki yaş ,yanaklarımdan ,boynuma kaydı.Tırnaklarım avuçlarımın içine geçmişti.Benimde kardeşim olsa,işte böğle komşum gibi oturur dertleşirdim !
Komşum bana el sallıyor.
-Hadi gel, lütfen !
-Yok , sonra diye işaret ediyorum.
İçim daraldı , eve sığamadım, kalktım , biraz yürümek bana iyi gelir dedim. Her zamankinden daha hızlı yürüdüm.
Bankta bir hanım gördüm, başını ellerinin arasına koymuş, hıçkıra hıçkıra ağlıyor!!!
-Merhaba dedim
Başını kaldırmadan
-Merhaba dedi
-Yardımcı olabilirmiyim ?
-Nasıl olacaksınız ?
-Nasıl isterseniz !
-Bana kimse yardım edemez !!
-Bir deneyelim, oturabilirmiyim ?
-Buyrun
Çok terlemiştim, aldırmadım ,oturdum. O gene ağlıyordu, ağlasın dedim, boşalmaya ihtiyacı var.
Üstü başı düzgündü, kaliteli idi, evsiz olamazdı. Türkçe side düzgündü , belliki okumuş.
Bir süre sonra kaldırdı başını, yüzüde çok hoştu , bebek gibi , o güzel kahverengi gözleri kan çanağı olmuştu !!!
-Anlatsam dinlermisiniz ?
-Tabiiki, ben iyi bir dinleyiciyim buyrun.
-Adım Nurşen, on iki yıldır eşimden ayrıyım. Çocuklarımla beraberim. Hepside okudu maşallah suphanallah , meslek sahibi oldular, onları çok seviyorum , onlarda beni.
-Eeee ne güzel dedim, neden böğle mutsuzsunuz ? Bu arada ben Lale’yim.
-Çok memnun oldum efendim dedi.
Heralde ayrılık travması yaşıyor geçti içimden ki
-Şimdi anlayacaksınız. Biri benden büyük , biride küçük, üç kızdık bizve gene hıçkırdı.
Haaa ! der gibi içimle konuştum, ölmüş kardeşleri.
-Bunlar bana kocalarını yakıştırdılar biliyormusunuz ?
Yer altımdan kaydı !!!
-Nasıl yani diye ıslık gibi ses çıktı boğazımdan.
Ayağa kalktım , yerimde duramıyorum.
-Büyüğün, kızının ve kendinin anlatmasına göre, bütün kabahat küçükte imiş, o tezgahlamış, onlarıda fişeklemiş, kızını, oğlunu doldurmuş, üstüme salmış, oğlunada sen erkek değilmisin , topla arkadaşlarını git Nurşen ’ in camları kır apartmanda rezil et !!!
O demiş yuva yıkar, benim iki kocamıda elimden aldı..üçüncü kocamada büyü yaptırıp bizi ayırdı.
-Hadi canım ! siz üveymisiniz ?
-Hayır malesef değiliz, anne, baba aynı
-Hay ben onun.............dedim.
Nurşen hanımı görmenizi isterdim .Tam bir hanım , o taraklarda bezi olacak en son kişi.
Gözümde o kadını canlandırdım , anlattım
-Evet aynısı dedi, tanıyormusunuz ?
-Öbürünüde tahmin ettim
-Evet dedi
Bildiğim bütün küfürleri ve bedduaları ederken, şimdi bu onların ayıbı siz neden ağlıyorsunuz, bunu normal bir insan yapmaz, şizofreni bir beynin icraatı.Sizde oturmuş iki para etmezlere ağlıyorsunuz.
- Haaadiiii kalkın , bize gidelim, koluna girdim.
-Benim cep ve ev tlf. umu erkeklere dağıtmış beni arattırıyor !!!
O kadını bir yakalasam var ya !
-Eeee boş verin , o karakter yapar takmayın.
-Onuda takmıyorum. Anne ve babamın kemikleri sızlıyor ona ağlıyorum, şu msj. ı okuyun dedi.
Msj. şöyle; Ben evliyim.......benim metresim.
-Ohh dedim bak ne güzel, kazdığı kuyuya kendi düşmüş.
-Daha çooook var dedi
-İyi işte rezilliği ortada
-Annem , babam hissediyor bütün olanları, yerlerinde onlarıda rahatsız ediyor.
Hem biliyormusunuz anneciğimi üze üze kanser etti. Anneciğiminde katilidir.Ben işte bunlara ağlıyorum !
Yürümeye başladık, yol boyu küçük bir ses tonunda, edep sınırını bozmadan bipli anlattı anlattı..
Ben hayretler içinde kaldım !!!
-Bunu bana biri anlatsa, yalana bak derdim , ama bakın hayatın içinden ve gerçek, bunları bizati yaşayan da benim !!!
Yol bitmesin istedim , ama bitti
-Bize gidelim diye ısrar ettim.
-Sağ olun , olmaz dedi , çocuklarım çıktığımı bilmiyor, yanlarında dimdik olmak zorundayım.Bir başka zaman karşılaşmamızda.
Uzun uzun seyrettim arkasından.
Öbür iki kadınlarada bildiğim büyün ......saydırdım.
Evime geldim, komşum hala balkonda idi kardeşi ile.
Kardeşim olmadığı için şükrettim Rabbim’e
-Ya benimkilerde böğle olsa idi, ben Nurşen hanım kadar sabırlı olurmuydum ?
-Yoooook olmazdım !
Oğlum
-Ne olmazdın tombiş dedi ?
İrkildim ansızın gelişlerinden, sarıldım iki kolumla üçünüde kucakladım.
-Ooohhhhhhhh iyiki benim kardeşlerim yok dedim.
Ve Nurşen hanım dikildi gözümün önüne..
Çocuklar tam anlamadılar, birbirlerine baktılar..
-Allah büyük dedim canım, görelim Mevla neyler , neylerse güzel eyler.
Nazlıgelin
10 / Nisan / 2012
YORUMLAR
Heyecanlı bir filmi izler gibi okudum yazınızı.Çok etkileyici bir anlatımdı,tebrikler..
Nazlıgelin
ÇOK GÜZEL AMA BİŞEY DİYECEĞİM EĞER YANLIŞ ANLAMASSAN BEN SENİN KARDEŞİN OLURUM BENİM DE ABLAM YOK DERTLEŞECEK KİMSEM YOK SEN OL
Nazlıgelin
yüreğinize sağlık çok güzeldi anlatım betimlemleer tebrikler kutladım
Nazlıgelin
Habil ve Kabil de kardeşti...
Peygamberden asi doğmadı mı(Hz.Nuh ve oğlu)
Asiden peygamber olmadı mı? (İsim zikretmek hoş değil aslında.)
Allah herşeyin hayırlısını versin.
Ders alınacak bir eserdi.
Kutlarım.
Nazlıgelin
Lale Hanım. Hayır diye bildiklerinizde şer Şer diye bildiklerinizde Hayır vardır Buyurmuşlardır
Kimi kardeşim yok diye sizin gibi komşusuna özenir kimi böyle kardeş olmaz olsun diye feryat eder
Rabbim ne vermiş ise biz kullara mutlaka bildigi vardır
Allah herşeyin hayırlısını versin inşallah bizlere
Yalnız şurada kendimi tutamadım gülme kırizine girdim adeta çünkü o anki halinizi bir an görür gibi oldum halada şu an kendimi tutamıyorum orası aklıma gelince.
( Yer altımdan kaydı !!!
Nasıl yani diye ıslık gibi ses çıktı boğazımdan.
Ayağa kalktım , yerimde duramıyorum. ) İşte burada samki karşımda sizi seyrediyor gibi oldum
Lale Hanım Yürek gülleriniz solmasın Kaleminiz daim yuvanız saadet huzur olsun İnşallah
selam ve sevgilerle Mutlu kalın...
Nazlıgelin
Ben tez canlı biriyim, haksızlık tahammül edeceğim en son şey.
Bakmayın esip gürlediğime zararım kendime !!!
Ama o iki kadını kör bıçakla kesebilirim heralde..
ALLAH razı olsun.Siz ne kadar kalendersiniz.Dileklerinize bin şükran ve bilmukabele.Saygımla.
Harika bir yazı...
Baştan sona heyecanla okudum.
Sanki öykünün içinde buldum kendimi.
Kadir Tozlu