- 843 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RESİMLERDE KALAN DÜNLER AH RESİMLER AH RESİMLER
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
RESİMLERDE KALAN DÜNLER AH RESİMLER AH RESİMLER
Ocak
Çok anlamları vardır.
Asker Ocağı: Vatanı seven için ulvi değerdir. Pergamber Ocağı olarak görülür. Vatan bekçiliği yapmak; rüştünü ispat etmek anlamı taşır. Anadolu’da; mazaretsiz olarak askerliğini yapmayana güvensizlik vardır.
Türk Ocağı: Atatürk tarafından kurulan, Türk Milletinin öz değerlerini unutmamak, geçmiş ile gelecek arasında bağ oluşturarak; İlim Adamı yetiştirmek üzere faaliyet gösteren bir "İlim Adamları" Birliğidir.
Aydınlar Ocağı: Bilimsel olarak meselelere yaklaşım gösteren, İlmin ışığını genç nesillere yansıtan, bilim adamlarından kurulu bir Aydın İlimciler Topluluğu olarak faaliyettte bulunurlar.
Baba Ocağı: Aslımızın en belirgin olarak resmedildiği evimizdir.
Ülkü Ocağı: Gelecek nesillere bilgili bir toplum yetiştirmek, millete hizmet etmek, eğitimli nesiller ile daha güzel hizmetlerin yapıldığını insanlarımıza izah etmek için ve Geçmişten kopmadan geleceğe doğru yön çizmerek Milli Meselere Eğitimli Bir Nesil İle Çözüm Bulunur anlayışı ile Örf ve Adetlerden uzaklaşmadan, isnanımıza hizmet gayesi ile kurulmuştur.
Çay Ocağı: Bu isim bile kulağa hoş gelir. Ocak adı ile çay içilirken edilen sıcak sohbet ifade edilmektedir.
Ocak Ay’ında çok önemli hadiseler meydana gelmiştir. Bunların tamamını burada sıralamamız çok zordur.
Kan emici, baş katil, bölücü Öcalan’ın İdam Dosyası’nın bekletilme kadarı Ocak Ay’ında alınmıştır.
Bir zamanlar; sokaklarda kavgayı "Oyun" sanan ve "Oyun" çağlarında Kavgalarla birbirini vuran, genç fidanlar Darağaçlarında dünyaya veda etmişler. Ama 35 bin insanımızın katlinden sorumlu olan; bu sorumluğu Mahkeme Kararı ile Zapt-ı Rapt Altına alınan; cani idam edilmesi için Genel Kurula gönderilmesi gereken "Dosya" bekletilmiş, bir anlamda "İdam" Durdurulmuştur.
24 Ocak;
Türk Ekonomisinde çalkantıların olduğu dönemlerin aşılması için "Ekonomik Tedbirler Paketi" nin uygulamaya konulduğu gündür.
Gerçi ekonomimizde çalkantılar hiç durmadığı için; her iki ayda bir "Ekonomik Tedbirler Paketi" uygulamaya konuluyordu. Ama 24 Ocak Ayakta alkışlanmış, Bu tedbirlerin tutmadığı da; bir süre sonra, ard ardagelen yeni tedbirler ile daha net anlaşılmıştır.
24 Ocak’da Olan Olayları Gelişmeleri Bir İzleyelim;
Her ne kadar Ocak Ay’ı; karlı, buzlu, soğuk, karakış yaşanan bir ay olmuş olsada, bu soğuklar Ocak adının sıcaklığı ile ortadan kalkmaktadır.
Sitelere göz atın; Bir tabutun başında; eli tabuta doğru uzanmış, biz kız çoçuğu göreceksiniz. O resim neyi ifade ediyor?
O resme bakmanızı rica ediyorum.
24 Ocak 1955 Tarihinde; evlerine, evlatlarına ekmek götürmek için yerin yüzlerce metre altında çalışan "Kara Elmas İşçileri"nin evlerine O gün ellerinde "Ekmek Poşeti" gülümseyen yüz ile gelen "Baba, evlat, eş, ağabey, dayı, amca" yerine Tabutlar geliyordu.
Kara Elmas Kara Haber olmuştu.
Gemlik Ocaklarında Çökme ve patlamalar olmuş "ELLİ İKİ" emekçimiz, oracıkta DÜNYAYA VEDA ETMİŞLERDİ. BİLİR MİSİNİZ "MADEN İŞÇİLERİ İŞE GİDERKEN GÖRDÜĞÜ HERKES İLE HELALLEŞMEKTEDİR..
EKMEK YERİNE O GÜN TABUTLAR GELMİŞTİ.
52 YUVA, 52 CAN, 52 GELECEK....
HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ???
24 OCAK 1958 CERRAHİ MODERNLEŞTİREN, MODERN CERRAHİYİ GETİREN;
PROF. DR. CEMİL TOPUZ’U YOLCU ETTİK
24 OCAK 1962 TARİHİNDE; AHMET HAMDİ TANPINAR’I KAYBETTİK
"ANNEME"
Bir günümüz bile sensiz geçmezken
Şimdi mezarına hasretiz anne...
Issız bir mezarlık, kimsesiz bir yer
Gölgesinde ulu, loş bir mâbedin
Bir yığın toprakla bir parça mermer
Sırrıyla haşr olmuş orda ebedin.
Bir yığın toprakla bir parça mermer,
Üstünde yazılı yaşınla, adın;
Baş ucunda matem renkli serviler
Hüznüyle titreşir sanki hayatın.
Seni gömdük anne yıllarca evvel
Göz yaşlarımızla bu ıssız yere
Kimsesiz bir akşam ziyaya bedel
Matem dağıtırken hasta kalblere.
Kimsesiz bir akşam, ezelden yorgun
Hüznüyle erirken Dicle de sessiz,
Öksüzlük denilen acıyla vurgun
Bir başka ölüydük bu toprakta biz.
DİYEN;
AHMET HANMDİ TANPINAR......
24 OCAK 2007 TARİHİNDE İSMAİL CEM’İ KAYBETTİK.
24 OCAK 1993 TARİHİNDE UĞUR MUMCU’YU KAYBETTİK.
VE
GAFFA OKKAN İLE BEŞ KAHRAMAN GENCİMİZİ KAYBETTİK
BU KAYIPLARI HATIRLAMAZSAK
YARIN BİZİ KİM HATIRLAYACAK
GAFFAR OKKAN................
SABRİ KÜN....................
SELAHATTİN BAYSOY.........
MEHMET KAMALI................
MEHMET ÇİTFÇİ.............
ATİLLA DURMUŞ.................................
BU KAYIPLARIN HEPSİ MİLLETİMİZİN KAYIPLARIDIR, CANLARINA KAST EDENLER "ÜLKE BÜTÜNLÜĞÜNE KASTETMİŞLERDİR...
SİZLERDEN BİR RİCAM VAR;
BÜTÜN ZAMANIMIZ ALAN
İNTERNETTE
GÜNDE
SADECE 30 DAKİKANINZI DÜN NELER OLMUŞ DİYEREK
ARAŞTIRMA YAPMANIZDIR....
KİM BİLİR
O 30 DAKİKALAR BELKİ DE DÜNÜ İYİ TAHLİL EDİP YARINA DÜNDEN DERS ÇIKARAKA ADIM ATMAMIZA SEBEP OLACAKTIR.
VE 30 DAKİKA İÇİNDE
RESİMLERE
ŞEHİT CENAZE RESİMLERİNE
TABUT BAŞINDA
BABASINA BABASINI UĞURLARKEN SELAM DURUŞUNA BAKIN;
GERİDE KALAN EVLATLARIN...
YAHUT
EVLAT TABUTUNA SARILAN VAKUR DURUŞLU BABALARA BAKIN.
EŞİNİN TABUTU BAŞINDA GÖZ YAŞLARININ YÜĞREĞİNE AKITAN HANIMLARIN "TÜRK DURUŞ"LARINA BAKIN.
ANALARIN
EVLAT TABUTUNA SARILIRKEN;
FERYADINA
HAYKIRIŞINA BAKIN...
VE
BİR DE ETRAFINIZA BAKIN.
DÜN YOLCU ETTİKLERİMİZE BUGÜN FATİHA YOLLUYORUZ.
SAYGILAR SUNUYORUM
LEBİDERYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.