- 836 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SANA SÜT YOK 2
Okuduğum yıllar da düşünce stres derken midem rahatsız olmuştu.Köydeki problemlerde eklenince birgün yatakta kıvranıyorum.Midem acayip ağrıyordu ,iki büklüm olmuştum.Akşam yediklerimi bir kaç kere çıkararak sabahı zor ettim .
Tamam artık ben gittim dedim kendi kendime.Bir doktor bir hemşiresi olan sağlık ocağına gittim.Ülser gastrit gibi birşeyler söyledi acımdan duramıyordum.
Ertesi gün ilçeden ilaçlarım geldi.Sulandırılmış kireç suyu gibi bir iki tane ilaç.
Köyde süt arıyorum koca köyde süt yok.O köylü olan Osman öğretmen bir tas süt getirmişti bir gün hiçbirşey yemeden onunla idare ettim.
Sonunda araya araya evin üst kısmında K.Hasan lakaplı birinden süt buldum.ilkokula giden kız çocuğu sütümü getiriyordu.Haftada bir çanak yoğurt getiriyordu.Ay başlarında hesaplayıp parasını veriyordum.
Birkaç ay bu şekilde devam ettim perhize de devam ediyordum bu arada.
Araya yarı yıl tatili girdi,memlekete gidip geldim.geldiğimi söylememe rağmen sütüm gelmedi,evine gittim.Kapı çaldım karısı çıktı.
-Hocam sana süt yok.
O anda başımdan aşağıya sanki kaynar sular döküldü,zor bela buldum bu nereden çıktı diye aklımdan saniyeler içinde geçti kafamdan.
Şaşkınlığımdan ağzımdan neden sorusu çıkıverdi.
_ İneğin sütü azaldı gibilerden laflar etti.
Ben yapılacak birşey olmadığını anladığımdan gidiyordum,seslendi.
-hocam zam yaparsan olur dedi.
İçimden şunu baştan söyleseydin dedim içimden ne isteseydim verecektim zaten.
-şu fiatla olursa olur dedi.
Tamam kabul dedim.
Gidiyordum yine seslendi
-hocam güzel yoğurt yaparım lazım olursa söyle
Tekrar gitmeye yöneldim seslendi.
-Hocam güzel tereyağı yaparım lazım olursa söyle.
Tamam olur söylerim diyerek ayrıldım birden bizim ineğin sütü çoğalmıştı.Ah para sen nelere kadirsin diye içimden geçirdim.
Bir iki ay bu şekilde devan etti.
Bir sabah kapım çalındı saate baktım sabahın 5’i korktum.İnsan yaban da olunca aklına memlekette ki babası annesi kardeşleri aklına geliyor.
Hemen kapıyı açtım bizim sütçünün kızı derin bir nefes aldım.
-Babamın selamı var bir araba saman aldı şu kadar para verecekmişsin.
O parayı verseydim 5-6 sene belki daha fazla süt almam lazımdı.Birde köylüleri söylemişlerdi batakçı para filan verme alamazsı demişlerdi. Kızım parayı memlekete yollamış öğretmenim dersin dedim.
-Babam o zaman süt vermeyecekmiş sana dedi.
Ertesi gün hesabımızı kestik.
Pastörize sütleri görünce şimdi ki öğretmenler ne kadar şanslı ...
YORUMLAR
ÜSTADIM; PARANIN AÇAMAYACAĞI KAPI MI KALDI Kİ ŞİMDİLERDE... PARAN VARSA HERKES SENİN CAN DOSTUN, YOKSA DA HİÇ BİR ŞEYİN. O PARA VAR YA O PARA BİZİ BİZDEN EDEN NİCE AİLE HAYATINI SÖNDÜREN O PARA. BOŞUNA GÖZÜ KÖR OLSUN DEMEMİŞLER. GÜZELDE YAZINIZ. SAYGILARIMLA...
Hasan Özaydın
Ne yazık ki böyle şeyler yaşanıyor hayatta..iyi ve kötüler yan yana..kötü bir anı olsa da güzel bir anlatımdı..kutlarım...
Hasan Özaydın
keşke bizim köye gelseydiniz biz sabahtan götürürdük sütü yumurtayı kahvaltıya taze yesin diye emektar öğretmenlerimize herçocuğun elinde ayrı tere yağı balı sütü yumurta öyle gidenler elma armut ceviz fındık kışın ayrı yazın ayrı mevsiminegöre sebzesi yakacağı odunu her çocuk hergün bir odunla giderdi okula ayda 15 .20 arabada babalarımız götürürdü hangi öğretmenin aylesinden biri köyümüzegelse çok güzel ağırlarlar her şeyini dolu gönderirlerdi bir gün öğretmnler çocuklara herkesinvelisi okula gelsindedi herkes geldi korka korka ne olmuştu herkesiçağırıyodu öğretmen tüm öğretmenler teşekkür ederek başladılar söze artık bişey yollamayın çokfazla ziyenoluyor velilerbir ağızdan tek ziyanolsa süt olur kalanıevlerinize yollayın hoca biz ayrı yiyemeyiz sizden kötüanıların yüreğinizden silinip güzel anılara gülümsemeniz dileğiyle saygılar...
İSİMSİZ ŞAİR tarafından 5/4/2012 11:59:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hasan Özaydın
Değerli arkadaşım.
Bir memleketi diyar diyar dolaştığınız zaman mutlaka iyi insanlar yanında böyle kötülere, çıkarcılara da rastlıyorsunuz. Benim yazılarımda hep yardımsever ve iyiliğe koşan insanlar olarak anlattğım görev yaptığım yerlerdeki insanlar arasında hiç mi yoktu böyleleri. Vardı elbette..Ama inan bana onları anmaya bile değmez...Anıp da iyi anıları gölgelemeye hiç değmez.
Üç tane sarı erik yüzünden ''Bunu benimle beraber mi diktiniz ulan '' diyerek ağaç kesen insanlar da tanıyorum ben...Ama dediğim gibi değmez onları anmaya...Nefret de bir duygudur çünkü ve insanlara duyulur...İnsan olmayandan nefret bile edemezsiniz.
Selam ve saygılarımla.
Hasan Özaydın
İSİMSİZ ŞAİR
şu anda şoktayım siz şifa niyetine alıp içiyorsunuz ve orada öğretmensiniz ücretssiz olması lazım hadi parayla veriyorsun bu ne çıkarcılık insanları sömürme insanın mayası bozuk olmaya görsün ondan her türlü kötülüğü bekliyebilirsin ve paranın esiri olaya görsün burada ki ineğin sahibi gibi olursun çok güzel bir yazıydı tebrikler
saygılar
Hasan Özaydın
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
napolyon para para para demeseymiş ne olurmuş acaba ?
düşündüren bir anıydı bu paylaşımınız.
sevgiler değerli kalemm...