Entelektüel Bir Sızısın Perizer
HAYRETTİN TAYLAN
*Mağlubun mor beresinde entelektüel bir hava sezdim. Rüyalarıma kadar işlenmiş riyanın metafizik sorgularında sustum.
-Suskunların lalını oynadım laleler açarken baharımda.
İçimdeki çocuğun şimdi pişman olmak için affını soluna çağırıyor. Sokaklarda hep solcular var, sen soluma gel, aşk ve ilim orada. Bırak sokakların papağanları ağızlığını kullansın
Perizer
Yüreğe bağlantılı bağlamların dilinde ve ilmindeyiz. Yenilmişiz aşk ile aşk- alanın ilim küresine. Kutuplaşmış bir toplumun geoit dünyasında kutup ayıları yerine sevi pengueni olarak buzullardan sevdalara yani sıcak ilgilere gidiyoruz.
-Su savaşı kadar gizil olan petrol savaşında rolümüz belli.
Beli sevdaların orantısız güçleri arasında değiliz. Gücümüz sevgimizden .
-Kesintiye uğramayan hasıllarımız var. Ver hasıllarımızı hasır altı etmeyecek aba telimiz ver ruhtan çalınan.
Werther’in
leş kanını Lute’ye yazdığı sözler gibi değil meramımız hani hatırlar mısın?
Werther
...: 10 Eylül
Ne geceydi! Wilhelm! Artık her şeyin üstesinden gelebilirim. Onu bir daha görmeyeceğim.! Ah, keşke uçarak yanına gelebilsem, boynuna atılabilsem ve bitmez tükenmez gözyaşlarımla, bütün coşkumla yüreğime saldıran bu duyumsamaları dışa vursam. Şimdi burada oturup soluklanmaya, sakinleşmeye çalışıp sabahı bekliyorum; gün doğarken atlar hazır olacak.
Ah, o şimdi dingin bir uykudadır ve beni bir daha göremeyeceği hiç aklına gelmiyordur. Kendimi ondan kopardım, iki saat süren konuşmamız sırasında hiçbir şey demeyecek kadar güçlüydüm. Tanrım, ne konuşmaydı!
Aşk susar, bulantı bilinci kütüğe çevirir.Çevrimdışı alışkanlıklar başlar. Eyl
-Birleşmemize neopolitik engeller dizilir. Sol yanından akan nehrin tersinden kaderin ıslanır, ıslanmamış ve uslanmamış bir ben süzülür .
Cemil Meriç bilinç kulelerini uzatır.Bilince dair ,dairelerim var.Giderim ustamın gölge boylarına. Biraz ondan dinlenirim aşk ve dünyalık her şeyi.
• …:” Her toplum bir kitaba dayanır: Ramayana, Neşideler Neşidesi veya Kur’an: Senin kitabın hangisi? ”
• Sahi ustamın dediği gibi senin kitabın var mı? Kutsi, son mucize, dünyadaki bütün kitapların toplamından daha öte bir kitabımız Kur’an var.Onun dışında senin kitabın var mı?
Dedin ki:
• -Senin ustan benim de ustam onun deyimiyle : “Kitap, istikbale yollanan mektup… smokin giyen heyecan, mumyalanan tefekkür.” O yüzden kitabım var sana dair ,sana aitlerimle,ilklerimle, özlemlerimle, hayallerimle, kadınsılığımla.
• Kadınsılığımı tümleyen sosyal, bilge, ufku açıklığım, algılarımın yoğunluğu, hoşgörüm, sadakatim, güvenim ,narinliğim, nazlılığım bir kitap gibi .
Sus !
-Biliyorum sen kaç kitabın özeti, özü, ruhu, şuuru, kutsi aynası, ruhsal derinliği, nursal gölgesi.
-Sus Perizer polemik yapma:
• “Polemik zekaların savaşıymış. Zekalar birbiriyle savaşmaz. Kinlerin, peşin hükümlerin, gizli çıkarların savaşı, polemik. Eski bir inancı yok etmek isteyen yeni bir düşüncenin savaşı. Ve her mübariz kendi cephesinde muzaffer.”
Ben sana k’an vereceğim yüzyıllık bedenimiz canlansın.
Cumhurun ben olacağım inkılaplarımda ölenler olmayacak.
-Kendi yürek ermişlerim karşı çıksa da ölmeyecek kimse.
Latif bir kimliğin adılıyım. İlke ve inkılaplarıma karşı çıkanları idam etmeyerek büyük liderliğin meşalesini yakacağım.
-Büyük lider:
-Kendi ulusundaki her sese ünlem olabilendir? Bütün sorularının sonundaki soru işareti olabilendir. Kendi insanını yargılayarak, hapse atarak, idam ederek kendi fikri duruşmasını sergilemek liderliğin meczup grilleridir Perizer.
Senin saçlarım uzun, benim bıyıklarım uzun, dedenin f’esi var.Senin gözlerin ela, benim kalbime bela. Şimdi nasıl seni seveceğim ki?
-Beni de mi idam edecekler? Heykeller felsefe yapar mı?
Ulusal papağanlar ötgeçliğini benim içinde seferber eder mi?
Hangi kuyruğun acısında dile getirmeyenlerimizolacak söyler misin Perizer.
• Oysa Ustam (Cemil Meriç) der ki:” Tarihimiz, mührü sökülmemiş bir hazine.” Ya vicdanındaki mührü acılara, dışlanmışlıklara, ayrıştırmaya basan derin sülünlere ne diyeceğiz.
• Düşünce şüpheyle başlar. Düşünce, tezatlarıyla bütündür. Zıt fikirlere kulaklarımızı tıkamak, kendimizi hataya mahkûm etmek değil midir?
• O yüzden herkes biraz kendine dünya sonra dünyaya dünyalık olsun. Beni sevgi ummanında bekle.
• Algıların ve kolların açık olsun.Ben insaniliğin aşkıyım.Ben evrensellikten öte, mutlak gerçeklerin en güzel yaşandığı, uygulandığı ,bilindiği mecraların ayna başıyım.
• Ruhum güneşine yakın bir hazine.Sense aşkın,sevmenin, güzel hayallerin ve yaşamanın suyu.Akmalısın aynalar şehrime Perizer.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.