YİNE YOLLARDAYIZ HOPA
Yollar bir gün önceki gibi yine muhteşem.Şimdi sol tarafımı daha iyi görüyorum.
Çamlarıyla, kayalarıyla, dereleriyle,tek tek ayrı evleri ile,bu muhteşem vadiden ayrıldık.
Yine bir çok yerleşim bölgelerini geçtik şu an isimlerini unuttum yalnız unutmadığım Of du çünkü bir arkadaşım vardı Of lu belki ondan. Yine sahilden gidiyoruz, bir taraf deniz bir taraf dağ, yollar o kadar dar ki, Denizi dolduruyorlar, yolu genişletmek için.
Rize ye girmeden çay fabrikasını dolaştık.
Bir yerden yeşil yaprak giriyor yıkanıyor doğranıyor ve kurutulmuş olarak paketleniyor. İşte içtiğimiz çayların öyküsü.Mis gibi çay kokuları arasında izledik, çayın oluşunu.
Dışarı çıkınca da kivi asmasını gördük asma dedim o kadar çok benziyor ki çardak yapmışlar ve kiviler sallanıyor salkım saçak.
Bahçesi bağı olan çok kişi çubuklardan aldı dikelim bizde de olur mu diye. Yine yollardayız ve Rize çok güzel bir şehir büyük ve çok katlı binalar la bezeli denizi doldurup yapmışlar.
Bunları görünce İzmit depremi geldi aklımıza, orada da Denizi doldurup yapmışlarmış ama malasef Deniz af etmedi hepsini aldı bağrına ,rabbim göstermesin temennisiyle biraz kaldık dolaştık Rize de , Benim terliğim kopmuştu günlerden Pazar çarşı kapalı ne yapalım derken şansımıza ayakkabı tamircisini gördük gösterdik dikeyim idare eder dedi. O işini yaparken bende sordum çok merak ediyorum dağlarda evler niye aralıklı iki evi bir arada göremezsiniz.
Ne olcak dedi nerde toprak var orada ev.
Anlamıştım kayalardan, bol ne var ama toprak yok ah Egem dedim topraktan bol neyin var,evet her evin önünde de ya Fasul ya Kabak ve mısır onlarda öyle çok değil da birazcık yerler hani tadımlık derler ya aynen.
Yine yola koyulduk bu güzel şehri de gerilerde bırakıp.
Yolumuz Hopa sonra sınır kapısı.
Bu gün Karadeniz çok sessiz ve durgun arada bir tatlı tatlı Fısıldaşıyor ve sahile vuruyor dalgaları.
Hep sahilden gidiyoruz,yollarda çalışmalar pek çok ha’bire denizi dolduruyorlar , ah dedim Türkiye’nin parası buralara gidiyor,Deniz dolar mı demek doluyor.
Gümrük kapısına yaklaştık,burada çok ilgimi çeken yol oldu gidiş tuneller den dönüş se sahilden yol ne kadar dar dağların altına yapmışlar yer yok ne Kadar çok tunel geçtik’ki, sayamadım.
Sınıra geldik. Bir duvar var karşımızda Gürcistan.
Ve evleri aynı bizim kiler gibi farkı yok dağlarda onlarda,
Nöbet tutan iki asker bizi görünce heyecanlandı. Manissa’lı imişler
Gözleri doldu kuzucukların.
Biraz oyalandık fazla yaklaşmak yasak,Hopaya geri geldik bu gece buradayız. Bu sahil kentinde de yine inşaatler köprü yapımları yol yapımları otele zor geldik.çok güzeldi yine. Lüks oteller büyük binalar çarsısı ve güzel bir yerleşim.
Bu gece Karadeniz’de son gecemiz. Yarın ayrılıyoruz artık sahilden.
Bu tabiat güzelliğini gerilerde bırakıp başka yerler başka güzeliklere yelken açacağız.
Sabah saat sekiz Hopa’dan ayrılıyoruz.
Karadeniz hüzünlü gibi geldi bana çok durgun gökyüzü gri Deniz gri ve yağmur yağıyor.
Yağmur taneleri Denize ince çisiltilerle, ulaşıyor sanırsınız Karadeniz ağlıyor, ya bana öyle geldi koyulaşmış rengiyle bu güzel yere veda ediyoruz anladı’mı ki,ayrılığı belki.
Artık sahilden ayrıldık.
YORUMLAR
AYSE 09
sağ ol canım sevgimlesin
AYSE 09
saygılarımlasınız
Çok harika yerlerden bahsetiğiniz gibi harika resimler koyuyorsunuz yazılara..Kutlarım.
Hopadan sonra Gürcistan da var mı?
Selam ve saygılrımla.
AYSE 09
teşekkür ederim sağ olun da
orası sınır ötesi sokmuyorlar sadece görüp geçtik uzaktan
saygılar benden herdaim
Haci Ablam güzel yerlere gitmişsiniz.Ben Zigana'dan Trabzon'a öğrencileri voleybol maçına götürmüştüm.Yıldızlar katagorisi olarakErzurum temsicisi olarak gitmiştim.Sarp dağların içinde ki vadiler,görkemli çam ve gürgen ağaçların harika güzellikleri hala anısı bugün gibi imgemdedir.Aydın'nın güzelliklerinden farkı yüksek dağların oluşudur.Güzel bir dille anlatmışsınız.Tebrikler,gördüklerinizle güzel yaşayınız.Sevgi ve saygılarımla Haci Ablam...
AYSE 09
saygımlasın
AYSE 09
Bazı anlatımlar; gitmeden, görmeden, gezmeden oraları gezdirir, gördürür; orayı, oraları yaşatır!.. Anlatımınızla gitmediğimiz yerlere bizleri götürdüğünüz için çok teşekkür ederim...
Yolcuya durmak olmaz tabi ki, yolunuz açık olsun...
Saygılarımla...
AYSE 09
evet oolculuk devam edecek inşallah
Annem,tüm gezi yazılarınızı okudum ve nihayet sınır şehri Artvin'in kazası Hopa'ya ve Gürcistan
sınırına geldik, bakalım burdan nerelere gidip gezeceğiz. Her bir yerden ayrılış,başka bir yer ile
buluşma demektir.Sizinle birlikte gezerken inanınki nefes nefese kaldım.Yolun sonu Uşak'da
sizi bekliyorum.Yüreğinizden sevgiler hiç eksilmesin,sağlık ve mutluluk dilerim hiç yakanızı
bırakmasın.Saygı,sevgi ve selamlarımla.
AYSE 09
sevgimlesin
herdaim
sen anlattıkça insanın oralara gidesi geliyor...
ellerine sağlık güzel bir yazı okudum...
annem ellerinden öptüm...
saygılarımla selamlar...
AYSE 09
inşalah nasip olur gider görürsün oğul saygımlasın
Yağmur taneleri Denize ince çisiltilerle, ulaşıyor sanırsınız Karadeniz ağlıyor, ya bana öyle geldi koyulaşmış rengiyle bu güzel yere veda ediyoruz anladı’mı ki,ayrılığı belki.
Artık sahilden ayrıldık.
İlk okulu Karadeniz
in ünye kazasında okudum.Babamın Görevi icabı oradaydık.
Hiç unutamam.Allahın cennet olarak vasıflandırdığı yerler de ancak o kadar güzEL OLUR.
Elinize sağlık.Selam sevgi Saygılar.
AYSE 09
görmesini bilene birde kıymetini bilseydik
sevgimlesin meleğim
Elimde olsa bu degerli eserinizi, her sair adayinin okumasini isterdim...tarihi güzellikleriyle dolu bu güzel vatanımızı tanımaları açısından .. her okuyani güzelligiyle yanı başına götürüyor mu bilemem amma! Beni alip götürdü, kardenizin yedi iklimleri dolastirdi... Tebriklerimi sunuyorum...
AYSE 09
karadenizden önce güneydoğu anadoluyu yazmaya çalıştım a
gezelim görelim diye
yurdunm çok güzel cennet gibi memleket birde kıymet bilsek
saygılarımlasınız herdaim
çok güzel zaten doğu karadeniz çok güzelmiş batı karadenizi gezdim doğuyu görmeye kısmet olmadı çok güzel bir gezi olmuş bizde okuduk ellerinize sağlık
sevgiler
AYSE 09
karadeniz bitti geri dönüş başladı
sevgimlesin bitanesi
Anlatmakla bitmez ki o güzellikler
Karadenize bağlı ayrı o özellikler
Bir ülkeyi ayakta tutan birliktelikler
Anlatmakla bitmez ki o güzellikler
Yüreğine kalemine kuvvet Ayşe kızım sevgiyle kal.
AYSE 09
çok güzeldi dizelerin
evet çok güzeldi gezdiğimiz yerler
saygım sevgilerimlesin
Duyguların dilinden yazılmış güzel bir yazı okudum ve bende karadenizli oldugum için keyifle okudum yazan o güzel kaleme hürmetlerimi sunuyorum Bogazın kıyısından slm
AYSE 09
ilginize çok teşekkürler saygılarımlasınız herdam