- 681 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SANA SÜT YOK
Daha önce ki yazım da köyümden bahsetmiştim,(Görev yaptığım yerden ) günlerim farelerle öğrencilerle soğuk ile yemek bulaşıkla dört senemi geçirmiştim.
Mezun olmadan öğrenci iken ,o zamanlar anarşinin bol olduğu hergün sağdan soldan canların gittiği o günlerde .Okul yaşantım sıkıntı ve zor geçmişti.
Mezun olursam ; Allahım öyle sakin bir yere tayinim çıksın da ,şöyle bir kafamı dinleyeyim diye dua etmiştim.Duaların kabul saatine mi geldi tam dediğim gibi bir yere tayinim çıkmıştı .
Biraz içine kapanık birisiydim herhalde,evden okula gidip geliyordum.Sağ olsunlar evli arkadaşlar bazen yemeğe çağırıyorlardı bizim için sıcak bir aile ortamı o zorlukları alır giderdi .
Kahve ile pek aram yoktu,zaten 4-5 kahvesi vardı ağzına kadar dolu olurdu kış günleri.Yer bulamadığımdan kimseyi rahatsız etmiyeyim diye çoğu kez geri evime dönerdim.
Karadeniz erkeği kahvede kadınlar evde halı ,hayvanlar çocuklar ev işleriyle uğraşıyorlardı .Bütün yükü onlar çekiyordu .Köyün dışında samanlıklar vardı.Büyük küfelerle saman üstüne ot koyarak sırtlarında evlerine taşırlardı .
Evimin karşısında Ahmet amca vardı,ilk okula giden oğlu vardı.(Yıllar sonra çocuklarımla yaşadığım yeri evimi göstermeye gittiğim de memur olmuş köyden gitmiş evlenmiş.)
Yanlız evde vakit geçmediği siğara da içmediğmden kahveden geldiğim de elbiselerim kazaklar siğara kokardı , acil Televizyon almam gerekti.Memleketten küçük ekran televizyon getirmiştim.Artık evime filimler de komşu çocuğu bazen de haberler de babası geliyordu.Farelerden sonra müsafirim de vardı artık..
o yıllarda renkli Tv yoktu BJK li ye zaten siyah beyaz yakışırdı.
Akşam üstü 5-6 odun dışarıya çıkarır odun bölerdi ,Ahmet amcam bir gün dayanamadım sordum.
-Ahmet amca ben odunumu böldüm döşedim.Sen neden böyle bölüyorsu dediğim de .Hocam çok bölersem çok yanar demişti.
Kış günlerin de evim de hapis gibiydim.Dışarıda kar soğuk yemek bulaşık köşeden kova ile su taşırdım köyde çeşmeler de musluk yoktu boşa akardı buz gibi sular.Okulun tatil olmasın istemezdim ,cumartesi pazar ev de zor vakit geçerirdim
Devam edecek...
YORUMLAR
HOCAM! Hatıralar ve anlatım çok güzel.vakit bulursam takip edeceğim.
Aslında benim de anılarım var.bölümler halinde olmasına rağmenbazı okuyucular
çok uzun diyorlar.Bu nedenle kısaltarak şiir haline getirdim.(ilk yolculuk,ilk kazancım vs. gibi)
selam ve saygılar
Hasan Özaydın
küçük yerler köyde kasabada yaşamak güzeldir samimidir hayat orada güzel di sami hocamın dediği gibi kısa bana ve benim gibi yazanlara bakın desten gibi yazıyoruz maşallah devamı gelecek heralde
selam ve saygılar