- 3917 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DÖRT YAPRAKLI YONCA..!
Büyüklerinin konuşmalarından duyup, öğrendiğine göre; dört yapraklı yonca bulmak zormuş. Çünkü, nadir bulunurmuş doğada. Bulan insanlara ise; çok şans getir ve o insanlar çok başarılı olurlarmış. İnanış buymuş ya…
Bunu duyan çocuk; nerde bir yonca, yoncalık görse elleri ile karıştırarak dört yapraklı yoncayı arar olmuş. Aradan zaman geçmiş bir zamanların çocuğu, genç delikanlı olmuş; ama, dört yapraklı yoncayı aramaktan asla vazgeçmemiş.
Yaşı kemale ermiş; her yoncalık gördüğü, bulduğu yerde dört yapraklı yoncayı aramaya devam etmiş!..
Her gördüğü yoncalığı aramış, taramış; ama yine bulamamış.
-Demek ki o şanslı insanlarda değilim galiba diye düşünmüş..! Fakat, her yoncalıkta dört yapraklı yoncayı aramaya devam etmiş!..
Bir gün dört yapraklı yoncayı defalarca aradığı yoncalığı sularken, sulamayı bırakıp dört yapraklı yoncayı tekrar aramaya koyulmuş. Ama bu kez kararlıymış. Karış karış aramış, taramış; yoncalığın altından girip, üstünden çıkmış!..
Ve sonunda; aradığı dört yapraklı yoncayı bulmuş!.. Hem de aynı gün içinde ayrı ayrı dallarda olmak üzere üç tane..!
Cengiz KORKMAZ
YORUMLAR
Aradığını bulmak uğrunda çok zaman geçse de, bir ömür bitse de; insan aradığını elbet bulur! Arayıp bulduğu dört yapraklı yoncası bazen çok şans getirir, çooooook mutlu eder insanı! Bazen ise; arayıp da bulduğunu sandığı asla değildir!
İnsan duygularının adı ne olursa olsun, hangi büyüklükte yaşanırsa yaşansın; tarif ve tanımı mümkün olmayan olursa olsun, bütün duyguların yolunun, yollarının kesiştiği bir yer vardır: MUTLUKUK…
Onu yaşamak, yaşatmak için ilgi duyarsın; onu yaşamak, yaşatmak için anlarsın karşındaki; onu yaşamak, yaşatmak için çok güvenirsin; onu yaşamak, yaşatmak için paylaşırsın her şeyini; onu yaşamak, yaşatmak için bağlanır kalırsın, gözün görmez başkasını; onu yaşamak, yaşatmak için saygıda kusur etmez, hoşgörü ile davranırsın; onu yaşamak, yaşatmak için canından çok seversin; …ve onu yaşamak, yaşatmak için sevdiğinle MUTLU OLMAK İSTERSİN!
İncecik ve zarif ruhunla sadece o’na yönelir; gözlerin sadece o’nu gürsün, yüreğin sadece o’nu duyup hissetsin istersin ve her şey o’nun uğrunadır, o’nun yolumadır..!
Uğrunda her şeyi yaşamayı göze aldığı için bazen üzülür, bazen üzersin!
Mutluluk ve mutlu olmak istediğin içinse üzülmek ve üzmek; inanın bu da her şeye değer. !
İnanı ki, MUTLULUK için her şey değer!
Umut, fakirin ekmeği demişler..Umutsuz olmuyor işte.Gerçek hayatta hangimiz aramadık ki o dört yapraklı yoncayı !
Ben çok buldum bahçemizde..Faydası olmuşmuy du ? Bilmiyorum, çok oldu, unuttum gittii..
Cengiz KORKMAZ
İnsan duygularının adı ne olursa olsun, hangi büyüklükte yaşanırsa yaşansın; tarif ve tanımı mümkün olmayan olursa olsun, bütün duyguların yolunun, yollarının kesiştiği bir yer vardır: MUTLUKUK…
Onu yaşamak, yaşatmak için ilgi duyarsın; onu yaşamak, yaşatmak için anlarsın karşındaki; onu yaşamak, yaşatmak için çok güvenirsin; onu yaşamak, yaşatmak için paylaşırsın her şeyini; onu yaşamak, yaşatmak için bağlanır kalırsın, gözün görmez başkasını; onu yaşamak, yaşatmak için saygıda kusur etmez, hoşgörü ile davranırsın; onu yaşamak, yaşatmak için canından çok seversin; …ve onu yaşamak, yaşatmak için sevdiğinle MUTLU OLMAK İSTERSİN!
İncecik ve zarif ruhunla sadece o’na yönelir; gözlerin sadece o’nu gürsün, yüreğin sadece o’nu duyup hissetsin istersin ve her şey o’nun uğrunadır, o’nun yolumadır..!
Uğrunda her şeyi yaşamayı göze aldığı için bazen üzülür, bazen üzersin!
Mutluluk ve mutlu olmak istediğin içinse üzülmek ve üzmek; inanın bu da her şeye değer. !
İnanı ki, MUTLULUK için her şey değer!
Cengiz KORKMAZ
Aradığımı bulma umudu değimlidir peşinden koşmak?
Her insanın peşinden koştuğu, duygularını beraber yaşamak, yaşatmak istediği kişiler hep vardır ve hep o’nu arar durur “dört yapraklı yonca” misali!
Ömrünün bir bölümü onu; dört yapraklı yoncasını aramakla, bir bölümünü ise; arayıp bulduğu dört yapraklı yoncası ile yaşamak, yaşatmak istediklerini tatmaya çalışmakla harcar insan!
Aradığıdır çünkü!..
Cengiz KORKMAZ