- 2448 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
MEVSİMLER
Mevsimleri dört diye biliriz. İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış.
Mevsimler konusuna değişik açıdan bakmak istiyorum. Ben mevsimleri İki ana bölüme ayırıyorum. Yaz ve Kış. Yazdan önceki kısa dönem İlk Yaz (İlkbahar), sonra Yaz; İlk Kış (Sonbahar) ve Kış
Bundan önceki İlk Kış 22 Eylül 2011 de başlamıştı.
22 Eylül 2011
Bu gün 6 Nisan 2012 yaz mevsiminin yani İlkyazın başladığı gündür. Bundan önceki İlk Kış 22 Eylül 2011 de başlamıştı. İlk Kışta görülen havaların sıcak olması sizi aldatmasın. Bu zaman zarfında havalar yaz günü gibi yaşanabilir. Bu yaşadığımız yine ilk kıştır. İlk yaz Mart ayı ve Nisan ayı içerisinde herhangi bir gündedir. Bunu kesin bilemeyiz ancak bu iki ayın herhangi birinde olduğu kesindir. İlk kış için de başlangıç olarak eylül ve ekim ayı vardır. İlk kışın bu iki ayın ne zaman başladığını kestiremeyiz. İlk yaz başlamadan ağaçlar çiçek açabilir bu bizi yanıltmasın. Tam bahar geldi, yaz geldi diye içimizden sevinebiliriz. Ürünlerimizi ona göre eke biliriz ancak yanılırız. Ağaçlarımızı soğuk vurur sebzelerimiz donar. Hatta ansızın kar yağabilir bunlar seni yanıltmasın.
Kar dağa çıkınca tatlanır. İlk yaz yani ilkbahar tam gelmeden karın tadı olmaz. Kar ilkyaz başlayınca tatlanır, bulgur bulgur olur, yanan ciğerleri soğutur. Eriyen karların altından hemen çiğdemler çıkra çirişler canlanır. Zaman zaman mevsimler konusunda yazmaya devam edeceğim.
6 Nisan 2012
2012 Mevsim değişimi 21 Ekimde yaşandı. Yaza elveda kışa merhaba dedik. Mevsim değişimi bir gün ya da daha fazla gün sürebilir. Mevsim değişiminden bütün canlılar bedenen ve ruhen etkilenir. Bu takdiri ilahidir. Yılanın kabuğunu değiştirmesi gibi bir şeydir bu mevsim değişimi. Coğrafyaya ilgim olduğu için bunları yazıyorum. Okuyanların tecrübelerimizi paylaşmalarını istiyoruz. Herkes benimle aynı görüşte olmayabilir. Herkese görüşlerinden dolayı saygı duyuyorum.
Yüce Rabbim Kureyş suresinde kış ve yaz yolculuğundan bahseder. Bu sure mevsimleri ayırma açısından önemlidir.
İlkbaharın bir kısmı yaz mevsimine, bir kısmı da kış mevsimine girer. Sonbahar mevsimi de öyledir. Sonbaharın da bir kısmı kış mevsimine, bir kısmı da yaz mevsimine dâhildir. Bu mevsimlerin ayrılma ve uzunlukları her yıl farklı olabilir. Ayrılma zamanları bilinmez.
Bu mevsimlerden yaz ve kışa ayrılan payların hesabını ancak Allah bilir. Her şeyin doğrusunu o bilir. Bu mevsim değişiminde insanların kendilerine dikkat etmeleri gerekir. Şu anda ilk kışa merhaba demiş bulunuyoruz.
Tabi ki bu durum, Kuzey ve Güney yarım küre için ayrıdır. Her şeyin doğrusunu yüce Allah bilir.
6.04.2012
Çekerek
2013 yılının ilkyaza girimi 12 Mart 2013 tarihinde yaşandı. Yeni bir mevsime merhaba dedik 12 Martla. Mevsim değişiminin yaşandığı şu günlere çok dikkat edilmelidir. İnsanlar, hayvanlar ve diğer canlıların en asabi oldukları dönemdir. Herkes bu devrede birbirine çatarak, adeta kavga etmek için yarışır.
İnsan hücrelerinin adeta yenilendiği insanın yeniden doğduğu gün gibidir mevsim değişimi. Doğumda nasıl bir sancı çekilirse, bu mevsim değişiminde de aynı durumlar yaşanır. Bu tarih, yılın bütün aylarının başlangıcıdır. Atılım, büyüme, filizlenme, ficar salma bu aydan sonra başlar. Her şey hızla büyümeye başlar bu değişimle.
Hücreler bu mevsimde kendini yeniler. Bu mevsimde ana rahmine düşenler, daha olgun olur. Bu Rabbimizin bize verdiği bir nimettir. Mevsimler nimettir. Ayı ve güneşi bizim emrimize vererek mevsimleri tanımamızı, yaşamımızın planlarını ona göre yapmamızı ister yüce Rabbimiz. Güneş ve ay takvimini zamanları belirleme açısından kullanırız. Her iki takvim de bizi aydınlatır.
İlk yaz yani ilkbahar bizi deruni duygularla kuşatır. Tefekkür deryası önümüze açılır bu mevsimde. Kimi bu deryada yüzerken, kimisi de bu denizde boğulur inkârı yüzünden. Bu mevsim, geçiş mevsimidir. Çevremizdekilere ve sevdiklerimize zarar vermeden bu mevsimi atlatalım.
Sevdiklerimizi kırmayalım. Asabi duygularımızı körüklemeyelim. Çünkü bu mevsim başlangıcı herkesin ama herkesin sinirli, morallerinin bozuk olmaya yüz tuttuğu bir dönemdir. Sabretmesini bilelim. Kendimize ve sevdiklerimize zarar vermekten kaçınalım.
Canlıları sevelim. Ağaçları, meyveleri sevelim. Onların geçiş dönemlerini takip ederek, tefekkür denizinde yüzelim. Bir ağacın çiçek açmasını, yapraklanmasını ve filizlenmesini gün be gün takip edelim. Bunu sebzeler, meyveler ve bütün canlılar için de deneyebiliriz.
12 Mart 2013
Çekerek
Değerli coğrafya bilgisine ve mevsimlere ilgi duyan kardeşlerim. Bu gün 30 Mayıs 2013 bu gün ikinci yazın başlangıç günüdür. İlk yaz bitti son yaz mevsimi başladı. Bu günlerde de insanlar kendilerine dikkat etmelidir. Bu günler insanların sinirli stresli olduğu günlerdir sudan bahanelerle en sevdiğinizle kavga yapabilirsiniz dikkat etmek gerekir. Meyvelerin olgunlaşmaya canlılığın daha gür olduğu andır. Rabbim mevsimleri böyle takdir etmiştir. O bizim için ne verdiyse doğrudur. Hayatla ölümün bu günler birbirine bağlandığı günlerdir...
Serdiklerinizi üzmeyin etrafı doğadaki canlıların hareketini inceleyin ve bol bol tefekkür ediniz. Bu sizi yüce yaratıcı Allah’a yaklaştıracaktır.
30 Mayıs 2013
Çekerek
Bu gün 7 Kasım 2013 mevsim değişimi günüdür. Değerli iklim bilgisine ilgi duyan değerli kardeşlerim mevsimlerin hareketlerini yaşayarak takip edin ve önemli notlar alın. Bu yaşadığınız zamanı belki bir daha yaşayamayabilirsiniz.
Bu gün ilk kışa giriş günüdür. Mevsim değişikliğinin yaşandığı özel gündür. Damardaki kanlar kıpır kıpırdır. Esneklik yoktur.
Bu günleri iyi değerlendir kendine dikkat et. Kalın ve sıkı giy üşütme. Havanın durumu seni aldatmasın. Lütfen bu günlerde sevdiklerini anla ve onları kırma. Kırılgan bir havada sevdiklerini üzme. Kanadı kırık kuşlara merhamet kanatlarını ger.
Bu saldırgan inatçılık oyunbozanlık kabullenmeme kin nefret size yaklaşmak ister dikkatli olun.
Bu gün biliyorum üzerinizde bir yorgunluk bitkinlik hayata küsmüşlük var bu geçici duruma sabret sabretmek zordur ama meyvesi tatlıdır.
Rabbim bu mevsimleri bizlere nimet olarak vermiştir. Onların zamanını iyi ve verimli geçir.
Anne babanı kardeşlerini eşini çocuklarını kısaca seni seven sana değer verenleri asla üzme. Onlar senin her daim yanındaydılar ve yine olacaklardır. Zengin oldum diye böbürlenme dağ kadar yüce ol ova kadar engin ol. Dağın yüceliği gurunu okşamasın ovanın enginliği seni rehavete itmesin.
Biliyor musun bu gün ilk kışın başlangıcı Rabbim izin verdiğinde illaki yazı da göreceksin. İlk kışın geldiğine şükrettiğin gibi ilkyazın geldiğine de şükret. Şükretmek seni yüceltir, nankörlük ise alçaltır. Alçaklar her devirde işini yürütmeyi düşünür ama sen dağ gibi yüce ve dik dur tekbir getir.
Mevsimleri yüce Allah’ı zikrederler sende onlarla Rabbini zikret ibadetten geri kalma. Secdeye kapan, secdesiz alın bir hiçtir. Secde yapan alnı inşallah ateş yakmayacaktır.
Bu gün hava beni seni hepimizi etkiledi bu sünnetullahtır. Hastalanmamak elde değil kendimize dikkat edelim. Sudan bahanelerle sevdiklerimizi üzüp kırmayalım, kırık kalbin tamiri zordur, tamir edilse bile izi asla kaybolmaz. Yağmuru, karı, doluyu, kırcıyı, çiseyi ve kırağı sev. Çünkü onlar Allah’ın izniyle tabiata can verirler. Onları bir Azrail gibi görme. Azrail’de Rabbimin emrini uyguluyor.
Kur’an ve sünnetten ayrılma. İslam’ın yoluna git. İnsanlara iyilik et gururun yüzünden bir başkasına işkence etme. Haksız nefsini ayaklar altına al.
Yaz mevsimini sevdiğin gibi kışı da sev sıcağı sevdiğin gibi soğuğu da sev ve zevk al o zaman tefekkür edersin sevap işlersin. Bu gün toprağa atılan tohum dumanlı olur aklı karışık olur aceleci olur panik atak olur heyecanlı ve atak olur. Sen tohumunu tarlaya zamanında at.
Değerli kardeşlerim 7 Kasımı ve iklim değişikliğini unutmayın. İlkyazın gelmesini bekleyin bu benim şahsi kanaatlerim ve tecrübelerim. Her şeyin en doğrusunu Yüce Rabbim olur...
7 Kasım 2013
Çekerek
Hayırlı sabahlar bu gün 3 Mart 2014 pazartesidir. İlkbaharın başlangıç günüdür. Bu günden sonra kanlarınızdaki, ruhunuzdaki kısaca bedeninizdeki hareketleri izleyin. Siz, bu güne, mevsim değişikliğin yaşandığı güne dikkat edin.
Coğrafya bilimi insanların yaşamlarının bir parçasıdır. Bunun için de mevsimler anlaşılması gereken olaylardır. Herkesin bu bilim ilgisini çekmeyebilir. Bu bilimi öğrenmek de diğer ilimleri öğrenmek gibi farzı kifayedir. Özellikle psikologların, sosyologların ve eğitimcilerin bu ilme daha bir değer vermeleri gerekir. İnsan davranışlarının, toplumsal olayların iyiye ve kötüye yönlendirileceği bir olgudur iklim bilgisi. Bu yüzden iklim bilgisini önemsiyorum.
Bana diyeceksiniz ki siz bunu nereden anlıyorsunuz? Ben, doğayla iç içe biriyim. Günlük hava olaylarını, iklimleri ve mevsimleri takip ederim. Bu gün havada bir hal var. Yağmur yağacak gibi ama yağmıyor. Her taraf pusanlıdır. Pusan, sise benze ama sis değildir. Pusanla sisi karıştırmayalım. İşte bu gün mevsimin kırıldığı, değiştiği gün bu gündür.
Hava olaylarının yaşandığı bu olaylara dikkat edin. Bu gün kışa ile baharın kırılma noktasıdır. Yani kışın sona erip, baharın başladığı ilk gün.
Değerli kardeşlerim! Kendinize dikkat edin ve sevdiklerinizi üzmeyin. Ağlamayın ve ağlatmayın. Sabırlı olun. Sabretmek bedensel en güzel ibadettir. Dedikoduya inanmayın. Kendinizi bir nefret küpüne döndürmeyin. Mevsim başlangıcı sinirler yükselir. Vücutta bir gerginlik oluşur.
Ağaçların çiçek açtığı, ağaç sürgünlerinin uzamaya başladığı zamandır iklim değişimi. Duygusallık ve alınganlık ön plandadır. Sinirlilik, öfke ve en ufak bir şeye kızma had sahadadır.
Vücut bir değişim içinde olduğu için, hastalık insana çok yakındır. Mikroplar ağzını açmış beklemektedir. Bu yüzden iklim değişikliklerinin yaşandığı günlere dikkat edilmelidir.
Bu mevsim değişikliği, coğrafi olarak bölgelere göre değişebilir. Ben karasal iklim bölgesine değindim. Şu an bulunduğum ilçenin rakımı 850 m. civarındadır. Bu sabah 1440 m. rakımlı yerden geçtim durum yine aynıydı.
Bu bahar, İslam âlemine ve insanlığa hayırlar getirir. Sağlıcakla kalınız ve baharı tadınız.
Allah’ın selam ve bereketi üzerinize olsun. Selam ve dualar.
03/03/2014
Çekerek
Bu gün mevsim değişiminin yaşandığı gündür.
Bu gün 23 Eylül 2014’tür. Bu gün iklim değişikliğinin olduğu gündür. Bu gün yaz mevsimi bitti. İlk kış başladı. Coğrafya kitaplarında okuduğumuz 23 Eylül 21 Mart Kuzey ve Güney yarım kürede gece gündüzlerin eşit olduğu zamanlardır. 2014 tarihi 23 Eylüle mevsim değişikliğinin denk gelmesi sizi bu tarih için odaklandırmasın. Bu başka tarihlerde değişik zamanlara rast gelebilir.
Bu günden itibaren her şey hızla değişiyor. Bu günden itibaren yapraklar hızla sararmaya başlayacak. Yaprakların bu tarihten itibaren hızla döküldüklerini göreceksin. Ey insanoğlu bu yapraklardan ders al. Sen de yapraklar gibi bir gün döküleceksin. Sana ayrılan ömrünü iyi geçir. Tefekkür et ve tevekkül yap. İnsanları kırma. Bu ilk kışın güzelliğini tatmak mı istiyorsun? Tabiat ile baş başa kal. Ağaçların dallarındaki yaprakları gözlemle. Rabbimin vermiş olduğu akıl sayesinde derin derin tefekkür et. Sararmış yaprakları her gün gözle. Bahçendeki bir ağacın evindeki bir çiçeğin gündelik hareketlerini izle.
Mevsim değişiminde hastalıklar hızla yayılır. İlk kışta esen rüzgârlar mikropları çok çabuk yayarlar. Bu mikroplara karşı duyarlı ol. Dikkat et üşütme. Kalın ve sıkı giyin. İklimler insanların en çok ders alması gereken olaylardır.
Sen sen ol anneni babanı kardeşlerini asla üzme! Hele annen baban senin için bulunmaz eşsiz bir hazinedir. Onları kırma ve üzme. Sinirlerine hâkim ol. Asabi davranma sevdiklerini asla kırma.
Mevsimlerin her anını sev birini severken diğerinden nefret etme. Hayat zıtlarıyla kaimdir.
23/09/2014
Yozgat
21 Kasım 2014 ilk kış bitti bu günden sonra ikinci kış yani çetin kış başlayacaktır. İlk kış elli sekiz gün sürdü. İkinci kış üç buçuk ay yâda dört aya yakın sürebilir. İnsanlar bu zamanda kendilerini soğuğa ayrıldığı için hastalanma pek olmaz ruhen ve psikolojikmen rahat bir döneme girildi denebilir. Bu mevsimde ılıman bölgelerde kaza ve ölümler sel ve su baskınlarından oluşur. Yüksek ve soğuk yerlerde ise dondurucu soğuktan insanlar yaşamalarını yitire bilmektedir. İkinci kış mart ayının içinde olacaktır. Ama gününü net olarak bilmiyorum onu ancak yüce Rabbim bilir. Birde o günü yaşayarak görenler bilebilir. Bu mevsimde bol bol yağış vardır ve de bereketlidir. Bol bol yağmur ve kar yağar. İnsanlar soğuğa karşı dikkatlidir.
21/11/2014
YOZGAT
21 Kasım 2014 Cuma akşamı başlayan kar Cumartesi de devam etti. Böylece yılın ilk karı yağmış oldu. Rabbimin nimetlerine sonsuz hamdüsenalar olsun.
Yozgat ilk gök gürlemesi 11/03//2015 tarihidir.
“Kar 4 derce ve altında yağabilir.
Bu gün 28 Mart 2015’ mevsim değişimi mevsim değişiminin olduğu gün bu gündür. Bu günü mevsimlerin hareketini anlayanlar bilir. Kış bitti ilkyaz başladı. Kuşlar seher vakti baharın müjdesini çoktan vermeye başladı. Bu gün kuşlar sabah namazına uyandırdı. Etrafa neşeler kattı. Bu günler kırılgan bir dönem bu günlere dikkat etmemiz lazım. Bu günden önce çiçek açan ağaçlar yine aldandı ve çiçekleri soğuk vurdu.
Erken çiçek açan meyvelerin bu sene üz ürünleri az olacak, geç açanlarda ise ürün çokluğu bekleniyor inşallah. Çocukların sağlıklarına dikkat ediniz bu mevsim geçişinde sağlığımıza dikkat etmeliyiz.
28/03/2015
Yozgat
Değerli iklim bilginleri Yüce Allah’ın bize lütfetmiş olduğu nimetlerden biri de tabiattır. İçinde yaşadığımız tabiat bize emanettir. Onun kadir ve kıymetini bilmemiz gerekir. İklimler ve onun etkileri hayatımızı günden güne değiştirmektedir.
30 Temmuz 2015 tarihinde iklim değişikliği yaşanmıştır. İlk yaz bitti son yaz başladı. BU son yaz da tahminen iki ya da iki buçuk ay sürebilir. Bunun zamanını yine bilemeyiz. Ancak yaşayanlar bunu görür ve bilirler. Ancak bunun bilgisi yüce yaratıcı Allah’tadır. O bir şeye ol dedi mi o şey hemen oluverir. Bizden istenen bu emaneti güzelce koruyarak Allah’a kul olabilmektir. Ondan gelen her şeye sabretmektir. Rabbimin verdiği iklim bilgisini incelemek tefekkür etmek gerekir. Nice hayırlı mevsimlere...
30/07/2015
Yozgat
Değerli kardeşlerim 23/10/2015 tarihinde mevsim değişimi yaşandı. Yaz ayı bitti kış ayı başladı. Bu durum nisan veya mayıs ayına kadar devam eder. Ancak bunun zamanını bilemeyiz. Bütün mevsimleri sevmek gerek bizi hastalandırsalar bile. İklim insanlar için bir nimettir. Güzellikleri ortaya çıkaran kenarlardaki çirkinliklerdir. Tabi ki bize göre çirkin. Aslına bakarsanız çirkin yoktur. İyi ve kötü vardır. Bırakalım mevsimlere diş bilemeyi de içinde bulunduğumuzu zamanı güzelce yaşayarak değerlendirelim.
Yine bu mevsim değişikliklerine karşı duyarlı olalım özellikle çocuklar ve yaşlıları koruyalım. Yaşlılar tecrübeleri sayesinde bu durumdan korunmaya çalışabilirler. Çocukların buna da aklı ermez. Onları koruyup kollamak görevimiz olmalıdır.
Hepimiz mevsimler gibi değil miyiz? Sonbahar yaprakları gibi sararıp dallardan bir bir dökülmüyor muyuz?
Altı ay yaz altı ay kış sadece kutuplarda yaşanmaz bütün bölgelerde yaşanır ancak bunu anlamak ve kavramak gerek. Kalplerimizdeki iklim değişikliklerini ihmal etmeyelim. Onun üşümesi ve hastalanması çok tehlikelidir. Tedavi olması neredeyse imkânsızdır.
Yozgat’ımıza ve ülkemizin çoğu yerine ilk kar 9 Kasım 2015’te düştü. Hayırlı olsun bu güzel nimet.
Rabbimize dua şükür ve ibadetten geri kalmayalım. Ne mutlu Müslüman olarak yaşayıp da Müslüman olarak vefat edene.
10/11/2015
Yozgat
Değerli coğrafya severler ve tefekkür edenler! Bu gün yine mevsim değişim günüydü. Bu günü bilerek yaşamak insana mutluluk veriyor. Mevsimler insanın ruh ve bedenine işler. Bir ağaç nasıl ki sürgün vermeye başlar insanda mevsim değişiminden sonra bedenen ve ruhen bu değişikliği yaşar fakat bunun farkında olamaz.
Mevsimleri yaşamak güzeldir mevsim değişimini bilip o günü yaşamak da daha güzel bir duygudur. Ağaçların Canlıların hayat devşiriminin olduğu bu gün özel ve anlamlıdır.
Mevsimlerin değişim gününü takip ederek yaşamak benim için önemlidir ve özeldir. Tabi ki tabiata sevdalılar bunu fark ederler.
Açan çiçekten zevk almayan yaprağın sararmasını umursamayan meyvenin olgunlaşmasını izlemeyen, insanları Allah için sevmeyen insanlar bu değişimi fark edemezler. Ancak bunu hakkıyla tefekkür edenler anlarlar Allah’ın nimetlerini takdir ederek şükrederler. İnsan başıboş bırakılmamıştır.
Tabiatı anlarsan Rabbimin nimetlerini üzerinde görürsün ve Allah’a daha çok tevekkül ederek tefekkür dünyasına dalarsın.
Ben doğaya biraz daha farklı bakıyorum. Rabbim bana bu güzel günleri yaşattığı için çok şükrediyorum.
24/03/2016
Yozgat
24 Nisan 2016 tarihi de hava olaylarının incelenmesi gereken tarihlerden biridir. Evet değerli kardeşlerim bu günlerde dikkatli giyinelim sağlığımızı koruyalım.
24/03/2016
Saygıdeğer Edebiyat defteri yazar arkadaşlarım. Yine bir mevsim değişimini kaleme alıyorum. 12 Ekim 2016 tarihi bu yılın Mevsim değişimiydi. Özellikle coğrafya ilmiyle uğraşan arkadaşlarımı bu mevsim değişimi tarihine dikkat etmeleri gerekir. Coğrafya mevsim bilimlerini de inceleyen bir bilim dalıdır. Kitapları okumak okutmak güzel mevsimi değişimi okuyarak yaşamak da daha güzel olsa gerek. Mevsim konusuna duyarlı olan coğrafya öğretmeni Ahmet Temur hocamı tebrik ediyorum. Bu senenin yaz bitimi mevsim değişimini keşfedenlerden biri olarak kutluyorum kendisini. O bu hava olaylarını yaşayarak öğrencilerine öğretecek öğrencileri de öğrencilerin...
Yine bu mevsim değişimine dikkat edeceğiz yememize içmemize ve giysilerimize. Bu Rabbimin Sünnetullahıdır bu. Yeni bir mevsim değişimini takip için baharı bekleyelim. Nice Hayırlı mevsimlere...
12/10/2016
28/04/2017 iklim değişikliğinin olduğu tarihtir. Bu sene ilkyazın gelimi adım adım oldu. Her yer yine yeşillendi dağlar taşlar... Hastalıklara karşı duyarlı olabilmek için iklimle iç içe olmalıyız. Mevsimlerden kaçmak yerine onlarla yaşamaya alışmalıyız. Yine grip alerji olayına dikkat edelim. Rabbim mevsimleri bizim için hayırlı kılmıştır. Mevsimlere kızacağımıza Yüce Rabbimizin bir nimeti olarak görüp mevsimlerin tadını çıkarmalıyız. Allah’a çokça şükredip ibadet etmeliyiz. Unutmayın iki cihanı da sabredip şükreden ve Allah’a hakkıyla ibadet eden kazanacaktır. Allah’ın rızasına uygun bir yaşamı tercih edenler kazanacaktır. Yaşamak yaşatmak görevimiz olmalıdır. Rabbim mevsimlerle bizi nasıl yaşatıyorsa ibadetlerde bizim mevsimimiz olmalıdır.
28/04/2017
Yozgat
24/10/2017 Bu gün Salı günü iklim değişikliğinin yaşandığı gündür. Bu tarihten sonra kış ayına girmiş bulunuyoruz. Bazen havaların güneşli ve sıcak görünmesi sizi aldatmasın. Kendinize dikkat ediniz. Sıkı giyininiz. Bu günlerde hastaneler de hasta sayısı artacaktır. İklim değişikliğine hazır olmayanlar bu soğuk algınlığı mutlaka kapılırlar. Rabbimin sünnetullahı devam ediyor. Bizim onun sünnetullahına boyun eğmemiz gerekir. Biz tevekkül edip takdiri Allaha bırakırız.
24/10/2017
Yozgat
Bir yerde kuraklık olmaması için yılda üç kez üç gün boyunca yağış olması gerekir. Ayrıca mahsulün yetişme zamanlarında aralıklı yağışlara ihtiyaç vardır.
23/12/2017
Yozgat
2018 yılı kıştan yaza geçiş tarihi 18 Mart 2018’dir. Bu sene diğer yıllara göre İlk Yaza(İlk Bahara) geçiş erken oldu. Bildiğiniz gibi 18 Mart Çanakkale Zaferinin yıl dönümüdür. 18 Martla ilgi hızlı bir mevsim değişikliği yaşanmaktadır. Hava rüzgârlı pusludur. İnsanları bedenen ve ruhen rahatsız eden hava da budur. Psikolojik rahatsızlıkları olanlar bu havada dikkat etmeliler kendilerine. Bir kadın doğumda nasıl acı ve ıstırap çekerse tabiatta baharın aynı durumu yaşar. Çiçekler açar, çimenler, otlar büyür, ağaçlar yapraklanır ve sürgünler verir. Bu hava Rabbimin bir takdiridir. Bizler şükretmek düşer. Bedenen de her insan bu geçiş dönemi havasında hastalanması muhtemeldir. Şiddetli baş ağrıları, halsizlik ve yorgunluk her insanda görülebilir. Bu rahatsızlıkları kötüye yorup da karamsarlığa kapılmayın. Bütün bunlar geçicidir. Rabbim bütün hastalıkların şifasını vermiştir. Hekimden uzak durmayınız. Hepinize hayırlı, sağlıklı, bereketli ve uzun ömürler dilerim.
18 Mart 2018
Değerli iklim severler! Biliyorsunuz iklim insan hayatının her evresine heyecan katan hava olaylarıdır. Hava bazen ısınır, bazen soğur; rüzgâr durmaz eser; yağmur yağar, kar yağar, dolu düşer, kırağı çise düşer. Olaylar birbiri arkasına durmadan devam eder gider. Biz istemesek de iklim hayatımızın içindedir. Biz düşünmesek bile iklim hayatımızın içindedir. Bu yıl yazdan kışa iklim değişimi üç gün sürdü. 17 Ekim 2018 günü başlayan değim cuma günü tamamlandı. Yani 19 Ekim cuma günü yazın son günüydü. Bu üç günlük zaman dilimi insanları ruhen, psikolojikmen ve bedenen fena etkiledi. Bu doğaldı, sünnetullahdı, Rabbimin takdiri böyleydi. Bizim de buna boyun eğmekten başka çaremiz yoktur. Biz Allah’a teslim olanlardanız. Önemli olan insana biçilen bu ömrü güzel değerlendirip Rabbimizin huzuruna iyi çıkabilmektir. Yoksa zaman şöyle ya da böyle geçiyor. Hava olaylarına kazacağımıza kendimize çeki düzen vererek ona hazır halde beklemek olmalıdır gayemiz. İşte tevekkül tam da bu demektir. Biz tefekkür edeceğiz, tevekkül edeceğiz sonucunu Yüce Rabbimize bırakacağız. Rabbim ne eylerse güzel eyler. Biz de bu güzelliği görerek onan teslim olacağız inşallah. Hepinize yeni kış döneminde güzel günler diliyorum...
19/10/2018
Cuma
26/04/2019 Bu gün kıştan yaza geçiş mevsim değişimidir. Soğuklar ayazlar bitti. Ağaçları sebzeleri soğuk vurmaz. Bu günlerde şiddetli baş ağrısı hissedeceksiniz ayrıca halsizlik de görülebilir. Göz kızarmaları, alerjiler kaşın vb. durumlar oluşabilir. Bütün bunlar geçicidir. Ama yine de dikkat edilmelidir. Şöyle bir çevrenize bakın kelebeklerin göç ettiklerini, çevrenize geldiklerini göreceksiniz. Ayrıca göçmen kuşlar da gelmektedir. Yüce Rabbim bu mevsim geçişini bizlere bereketli kılsın inşallah.
26/04/2019
Yozgat
Sevgili iklim bilimciler 11 Temmuz 2019 bir iklim olayı yaşandı. Bu olay ülkemiz ve dünyamız genelinde kendini gösterdi. Fırtına ve yağmur arka arkaya geldi. Ağaçları söktü, çatıları yıktı. Bu tarihi de buraya not düşüyorum. Selam ve sevgiler...
11.07.2019
Yozgat
17 Ağustos 209 tarihli günde büyük bir mevsimsel bir hava olayı yaşandı. Yaşanan bu durum küreseldi bütün dünyada görüldü. Rüzgârlar yağmurlar sel felaketleri ve gelgitler oluştu. Havalar soğudu. Daha önceden de hatırladığınız gibi 17 Ağustos 1999 da ülkemizde büyük bir deprem olmuştu.
17.08.2019
Yozgat
Bu gün 26.11.2019 salı günüdür. Bu gün iklimin değiştiği günüdür. Yani yazdan kışa dönüş günüdür. Bu sene, mevsim dönüşü yaklaşık olarak bir ay gecikti. Bunu tecrübe edinenler hep fark etti. Ancak bu konuda kafa yormayanlar bundan mahrum kaldılar. Bu da Rabbimin güzel takdiridir. Kasım ayında sıcaklık değerleri yüksek çıktı. Bu yüzden sıcaklık ortalaması da yüksekti. Kasım ayı boyunca üç ile beş gün arasında kırağı düştü. Ekim ayında ilk kırağı düşmüştü ama etkisiz bir kırağı idi. Şu günlerde, ağaçlar yapraklarını son hızıyla döküyor. Yağışlar başladı. Kurak bir yaz mevsimi yaşandı diyebiliriz. Barajlardaki su seviyeleri bayağı düştü. Ama endişelenmeyin yüce Rabbim yarattığı canlıların suyunu da rızkını da bol bol verecektir. Yeter ki biz ona şükreden bir kul olalım.
Bu günlerde ki hava olaylarına dikkat edelim. Kendimizi hastalıklardan muhafaza edelim. Grip bu mevsim değişikliğin olduğu şu günlerde sık sık sizleri ziyarete gelebilir. Havanın bir iyi, bir kötü olmasına aldanmayın. Sıkı giyinin; ayaklarınızı, sırtınız ve başınızı sıcak tutun. Soğuğa karşı yiğitlik olmaz. Yiğitlik tedbirli olmaktır, bütün konularda. Yüce Rabbimizin mevsimlerinden ibret alarak, hayatımızın düzenine katkı sağlamasına çalışmalıyız. Hayırlı, yağmurlu, karlı ve soğuk bir kış geçirmeniz dileğiyle.
26.11.2019
Yozgat
12.05.2020 Bu gün Mayıs’ın yirmisi Kuzey yarım kürede mevsim değişiminin yaşandığı gündür. Bu sene mevsim değişimi diğer senelere göre gecikmeli yaşandı. 2019 yılının mevsim değişimi de geç olmuştu. Bu günlerde ağaçlar yeşile boyandı. Etraf yeşillendi. Bu yıl yerküremiz bir salgınla mücadele vermektedir. Çin’in Wuhan kentinde yarasalardan insanlara bulaştığı iddia edilerek ortaya çıkan Covid-19 virüsü buna Cirona Virüsü de denmektedir. Bu salgın hastalık ortalığı kasıp kavurmaktadır. 13.05.2020 tarihindeki son verilere göre dünyada bu hastalığa yakalananların sayısı 4.357.791’dir. Toplam ölüm 293.226’’dür. Toplam iyileşen 1.611.154’tür. Tedavi sürecinde olan hasta sayısı 2.453.051’dir. Durumu kritik olan hasta sayısı 46.275’dir. Bu bilgiler Haberler.COM internet sitesinden alınmıştır. Türkiye’de ise toplam vaka 141.475’tir. Ölüm:3.894’tür. Toplam iyileşen hasta sayısı 98.889’dur. Tedavi sürecinde olan hasta sayısı 38.692’dir. Durumu kritik olan hasta sayısı 1045’tir. İnşallah bu hastalığı millet olarak insanlık olarak atlatırız. Bu günler geçiş günleri olduğu için gribal enfeksiyonlara dikkat etmemiz gerekir. Bu günden itibaren ağaçların çiçeklerini soğuk vurmaz, meyveleri zedelenmez. Rabbim hakkımızdan hayırlısını versin inşallah.
12.05.2020
Yozgat
Bu gün 12 Eylül 2020 mevsim değişiminin ilk günü. Bu gün 12 1980 yılında yapılan askeri darbenin de aynı zamanda yıl dönümü. Darbelerin bu millete verdiği zararı mevsim değişimi asla vermemiştir. İlk mevsim değişimi canlıları etkilemeden geçti. Bu sünnetullahtır. Rabbimin takdiridir. Allah ne eylerse güzel eyler...
12.09.2020
Yozgat
Bu gün 1 Kasım 2020 mevsimin son değişim günü. Bundan itibaren kışa merhaba diyoruz. Bembeyaz kar yağmasa da kışa merhaba diyoruz. Kasım ayı gariban bir aydır. Ne şaire yaranır ne de şiire. Onların varsa yoksa bir eylülleri vardır. Hep onu severler ona özlem duyarlar. Şiirlerini eylül ayının üzerine bina ederler. Ekim ayı da kasıma göre şansı bir aydır. Kimseyi kızdırmaz iki tarafı da idare eder ve arabuluculuk yapar. Olanlarsa kasım aynına olur ne son baharı tadasıya yaşar ne de kışı. Ah benim gariban ayım. Ben seni seviyorum unutma senin bir sevenin vardır. Kasım ayında iğne yapraklı ağaçları lütfen izleyin ve bu ağaçların iğne yapraklarının dökümüne şahit olun. Sessizce ve deriden yaparak değişimi yaparlar. Reklam yapmazlar. Kendilerini pazarlamazlar. Fakirliklerini hiç hissettirmezler. Yılanın kabuk değiştirdiği gibi bir anda yaprak değişiminde bulunur. Bu yüzden iğne yapraklı ağaçları gözlemleyin onları sevgiden mahrum bırakmayın. İğne yapraklıların içinde en çok sevgiye muhtaç olan gariban çam ağaçlarım benim. Çam ağaçlarını bir ben severim bir de kasım ayı. Çam ağaçlarının yaprak değişimi doğumu bu kasım ayında başalar. İşte bu yüzden kasım ayını önemsiyorum ve değer veriyorum. Önemli olan garibanları sevmek değil mi? zengini herkes sever...
1.11.2020
Yozgat
Bu gün, 5 Nisan 2021 Pazartesi günüdür. Kıştan yaza dönüm günüdür. Hava puslu yağmur yağacak gibi ama yağmıyor. Baskın bir sıcaklık var ortalıkta. Sıcak mı desem sıcak hava. Bunaltıcı bir hava var. Bu günlerde göçmen kuşları yer değiştirler. Balıklar sürü sürü başka ılıman bir tarafa doğru akıp giderler. Mevsim geçişi yapıldığı bu günlere giyime ve kuşama dikkat etmelisiniz. Hastalık kapınızı derhal çalabilir. Nezle ve grip alınganlıkları çok olur. Boğaz ağrıları ve halsizliklerde bu günlerde hep karşınıza çıkar. Alerji fazla olur. Toprak kabuğundan sıyrılıp yer değiştirmemektedir. Ağaçlar ficarlarını ve tomurcuklarını açmak için beklemektedir. Doğa hamile bir kadın gibi beklemektedir. Mevsim değişimine dikkat bazı ağaçlar bundan sonra aldanıp çiçeklerinden ve tohumlarından olabilir. Geç açan ağaçlar hep kazanır. Zaferler geç gelir ama sürekli olur. Acele işe şeytan karışır. Şıp sevdiler de öyledir. Sever âşık oldum der sevdiğini iki gün sonra bırakır. Çünkü sevgi ve aşk çiçeğini soğuk vurmuştur erken açtığı için. Bu yüzden acele etmeden seven sabırla aşkın ve sevginin meyvesini yiyecektir.
Korona virüsü belasını birinci yılı ülkemizde çoktan geride kaldı. Şu anda Korona virüsünden dünyada vefat edenlerin sayısı 3 milyon 2 yüz bindir. Ülkemizde bu hastalıktan vefat edenlerin sayısı ise 40 bine yaklaştı. Unutmayın bu hastalık dört yıl sürecektir. Tahminime göre bir buçuk yılı geride kaldı geriye iki buçuk yıl kaldı. Ülkemizde ve dünyamızda aşı çalışmaları da son hızıyla gidiyor. Bu da insanlık için bir imtihandır. Sağlık maske mesafe ve hijyen yönünden önemlidir. Bunu hep beraber başaracağız. Bazı ülkeler, bu virüsle ilgili gerçekleri saklamaktadırlar. Ölüm habbelerini gizlemektedirler. Vaka sayılarını gizlemektedirler. Bizim ülkemiz Türkiye, bu konuda en şeffaf hareket edenlerdendir. Ölümler çoğaldı. Bu hastalıktan dünyada gündelik olarak on beş bin insan ölmektedir.
05.04.2021
Yozgat
09.11.2021
Bu gün mevsim değişimi günüdür. Kışa merhaba dedik. bu günlere dikkat edelim. korona Virüsü ülkemizde ve dünyada hala devam ediyor. Hastalıklar ve ölümler yoğun olarak yaşanıyor. İkinci aşımızı olmuş bulunmaktayız. Maske mesafe ve hijyen konusuna dikkat etmeliyiz. Şu anda hala maske kullanmaya devam ediyoruz. Rabbim bütün insanlığı covid-19 hastalığından muhafaza buyursun.
09.11.2021
Yozgat
Bu gün mevsimsel değişimin yaşandığı ilk gündür. Bu belirlenen tarih hiçbir takvim bilgisine dayanmamaktadır. Tamamen yaşanılarak elde edilen tecrübe bilgisidir. Diğer yazılarımda anlattığım gibi yaşanarak belirlenir. Bu kış mevsimi çok yağış oldu. Belki otuz belki kırk yıldır bu kadar yağış olmuyordu. Bu sene toprak suya kandı. Çok kar yağdı kutru dereler coştu. Barajlar doldu nehirler taştı. Nisan ayı içindeyiz dağlarda hala kar var. Kaba yel çok şiddetli esiyor. Her taraf toz buutlarıyla kaplı. Hava puslu yağacak gibi oluyor yağmıyor baskın sıcak bir hava var. Bu geçiş günlerinde çok dikkat etmeliyiz. Dağlar şuan çiğdemlerle örülü. Ölen ölüyor kalan kalıyor hayat devam ediyor. Madımaklar otlar dağarlarda yürümeye başladı meşe ağaçlarının tomurcukları dünyaya merhaba diyor. Söğütler uyandı kavaklar yine öyle. Solucanlar hareket etmeye başladı. Bu günlerde şubat ayından başlayan Rusya Ukrayna savaşı hala devam ediyor. İnsanlık ilerliyor derken teknolojinin baskı altında ünden güne eriyor. Çocuklara güç yetmiyor ailelerine her islediklerini yaptırıyorlar. Nesli yetiştirmekte insanlık zorlanıyor.
02.04.2022
Yozgat
Değerli coğrafya sevdalıları ve ekolojik düzeni takip eden kardeşlerim. Bu gün kıştan yaza geçiş mevsim değişimin günüydü. Tabiat uyandı. Canlılar hücrelerini yeniledi. Bu günler İslam âleminin oruçlu günleri. Ülkemizde ve dünyanın dört bir yanında ramazan orucunu tutan kardeşlerimizin oruçlarını Allah kabul etsin inşallah. Allah açlıkla sabrımızı deniyor ve bizi imtihan ediyor. Bu değişim karasal iklimin hâkim olduğu kuzey yarımada için geçerli deniz ikliminden etkilenen yerler bu sevinci daha erken yaşarlar. Onu da tecrübe etmek gerekir. Ben bunları kısacık ömrümde tecrübe ederek yazıyor ve anlatıyorum. Bu günlere dikkat edelim sevdiklerimizi kırmayalım. Saldırgan hareketlerimizden uzak duralım. Suların bunaldığı anlardaki mevsimsel değişmelere dikkat edelim son samanlarda mevsimsel değişmelerim başladığı zamanlarda kene zehirlenmeleri de git gide artmaktadır. Kırım Kongo hastalığı denen bu illet mevsim değişimiyle başlar gün dönümüze kadar etkili bir şekilde devam eder. Yapraklar dökülmeden de tamamen sona erer. Yine asabiyet psikologlara müracaatın en çok yapıldığı zaman dilimi bu zammalardır dünyada boşanma olaylarının en çok yapıldığı dönem bu dönemlerdir. İnsanlar duygularına hâkim olamazlar öfkelerinin hâkim olamazlar bu mevsimsel değişimde. Soğuk algınlığın ve gribin zirvede olduğu dönem bu dönemdir. Bu dönem de sağlığımıza dikkat edelim.
Bu sene mevsimsel değişim geç yaşandı kış geç bıraktı. 31 Mart 1 Nisanda diz boyu kar yağdı eksi 10-12 derce gece soğu yaşandı. Mevsimsel değişimden sonra ağaçları budayabilirsiniz etkilenmez. Hepinize sağlıklı ömürler diliyorum bu dönem de yazacağım bu kadar kışa geçiş mevsim değişikliğinde buluşmak üzere hepinizi Allah’a emanet ediyorum.
18.04.2023
Yozgat
Bu gün 28 Mayıs 2023 mevsimsel kırılmanın ikinci günü. Ortalık busbulanık. bulutların gözü yaşlı fakat ağlayamıyor. gözlerinden bir damla yaş çıkmıyor çıkamıyor. bu günlerde insanların ruhları o kadar bozuk hale geldi ki doğruyu yanlış yanlışı doğru görüyor. doğruyu anlatmaktan usandık inandıramadık. şunu da itiraf edeyim ki doğrular azaldı yanlışlar çoğaldı. insanlar bile bile yanlışa hatalıya batılı akın akın gidiyor. Mevsimlerden ders çıkarmıyoruz. çevresel bozukluklardan ders çıkaramıyoruz.
nisan ve mayıs ayı yağmurlu geçti. haziran ayında da bu devam edecek gibi. bu yıl mantar yılı oldu ben öyle isimlendiriyorum yer gök mantarlarla dolu mantarın bol olması bereket yılı demektir. kuraklık olmayacak demektir. yedi yıl bolluk olacak bu ikinci yıl tedbirinizi millet ülke ve dünya olarak ona göre alın
insanlardaki revizyon hala devam ediyor. doyumsuzluk bütün toplumları kuşattı. Şükürsüzlük kan rengini değiştirdi. Şimdilik yazacaklarım bu kadar. rabbim ömür verdiği sürece bu değişiklikleri yazmaya devam edeceğim inşallah.
Bu gün 26 Kasım 2023 kuzey yarım kürede mevsimsel değişimin yaşandığı gündür. bu gün ilginç hava olayları oldu. fırtına tipi gırcı yağdı yağmur yağdı. Çatılar uçtu ağaçlar devrildi. bu günlerde sık sık hastalanmalar olmakta . sağlık ocakları hastanelerin acilleri grip soğuk algınlığı hastalarıyla dolup taşmaktadır. bu tarihten önce ufak tefek soğuk hava olayları olsa da bu gün mevsimsel değişimin yaşandığı gündür. kendinize dikkat edin. sıkı giyinin . Yapraklar dallarından bir bir düşmektedir. bu sene de rahmetin yağışın bol olacağı bir yıl ocaktır inşallah her şeyin doğrusunu Allah bilir. Bize mevsimleri anlama melekesi vermiştir. her insanın bu ilgisini çekmeye bilir benim mevsimsel olaylar dikkatimi ve ilgimi çekmektedir. meleklerimi bunun üzerine yoğunlaştırıyorum. Kar yağmur bundan sonra çok olacak şiddetlim don olayları olacaktır. Bedenen ve ruhen kendinize dikkat edin Allah’ın size vermiş olduğu bedeni ve aklı güzel kullanın. hakkın kulpuna sarılın. Doğruların yanında adaletin yanında olun. Allah insana verilmiş olduğu en önemli lütuf İslam’dır. bir kimsenin İslam’la şereflenmiş keşinin bu dünyadaki en birik kazancıdır. tabi ki İslam’la müşerref olanlar onun emir ve yasaklarına uyarak Allah’ın rızasını kazanırlar ebedi yurtta da cennete ulaşırlar.
bu mevsimsel değişimden yazacaklarım şimdilik bunlardan ibarettir. 26.11.2023 Yozgat
Bu gün 2 Nisan 2024 mevsimle değişimin yaşandığı ilk gündür. hava yine hırçın hırçın gözleri dolu dokunsanız ağlayacak gibi. bulutlar bir türlü göz yaşlarını indirmek istemiyor. bu günlerde hastalıklar yine arttı. bağışıklık sistemi zayıf olanlar bu durumlarda çabuk hastalanıyorlar ve hastalığı kolay kolay atlatamıyorlar. çok dikkatli olmak zorundasınız. giysilerinize dikkat edin. grip hastalığı çok yaygın bir biçimde ihtişamını sürdürüyor.. bu sene mevsimsel değişim geçen seneye göre bayağı erken geldi. bu da şunu gösteriyor ki kış bu sene erken gelecektir. bu kış istenilen şekilde kar yağmadı bazı bölgelere ise hiç düşmedi.. yağmurun da şu ana kadar yeterli yağdığı söylenemez. olsun rabbimin rahmeti gelecektir. bu yıl bolluk yılının üçüncü yılıdır. ülkeler birikimlerini ona göre yapsınlar. bildiğiniz gibi bolluğun arakasından kıt başlayacaktır. ben müneccim değilim. kurandaki Hz. Yusuf kıssasındaki olaydan esinlenerek tahminde bulunuyorum. düşüncelerim ilahi kitaba dayanmaktadır. ama her şeyin doğrusunu ancak yücel Allah bilir.
02.04.2024 Yozgat
Bu gün mevsimsel geçişin ilk günü olan 30 eylüldür. busene mevsimsel geçiş günü erken oldu. her zaman söylediklerimi tekrar ediyorum. bu günlere dikkat edin. hav olayları sizi aldatmasın bir gün sıcak bir gün soğuk olabilir. havanın geçici sıcaklığına aldanmayın. dünyada salgın hastalıklar artmaya başladı bağışıklık sistemi canlılarda azaldı. dünyanın dengesini sağlayan canlılar bilinçsiz bir şekilde yok ediliyor. siz üzerinize düşeni yapın. iyiliklerim güzellikleri emredin kötülükleri engelleyin gücünüzün yettiği kadar bir canlıyı yaşat ki sen de yaşayasın. depremler ve doğal afetler artacak tedbirinizi şimdiden alın.
30.09.2024