- 683 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KEMALİZM ÇIĞI
Tektonik hareketler sonucu dünyanın bölgesel bazda bazı yerlerin coğrafi konumunda yüksek dağlar vardır. Bu dağlar insanın kozmos anlayışına hakim bulunmayan daha doğrusu bu sürece etki edemediği bir çok alandan bir tanesidir. Bu dağların eteklerinde kar birikir. Temiz sakin dingin huzur verici bir doğa harikasıdır. Fakat bir ses yada içinize çekeceğiniz bir nefes o dağlarda, sizi ve kendini imha eder. Kemalizme benzettim hep karlı dağları. Sinsice en zirvesine çıkıp attığınız adımlardan korkarsınız. Bir kere yerine bin kez ölür etten kalbiniz. Bu dağlar bizim demeye kalmazsınız yüreğinizde atan korkakça kalp atışları bu hareketin tetikleyiticisidir. Ve bir nefes bütün dağ eteklerine yayılacak kadar tane tane dağılır. Bu dağlarda korkaklar, dini sömürenler, paraya tamah gösterenler, yüreğinde padişahlık kuranlar değil, hak ila yaradan için illallah deyip, insan ve vatan sömürenlere eyvallah dememektir. Kuranın ve Allahın bana bahşettiği bu toprak bu inanış özgürlüğe köle olmamı istemiştir. Hak her yerdedir, bende onsuz tek yerde olamam. Tek tip protatif insan değil insan hz Alinin dediği gibi ’’cihan içine konulmuş eyy insan’’ tipidir . Yaratılanı severim yaradandan ötürü yaratılana tapmam paradan ötürü severim Muhammedi Aliyi cesaretten ötürü. Anatomide kalp bedensel fonksiyonların işleyişinde beyin kadar önemli bir fonksiyondur. İnsanlık felsefesinde cesaret demektir eş anlamlı hale gelip yürek olur. Kemalizm vatan toprağında aklını ve yüreğini serperek büyümekse, peygamberim ’’ bilim çinde olsa git al’’ ’’ ben ilim kapısıyım Ali benim kapımdır’’ hz Ali’’ bilmediklerimi ayağımın altına koysanız serim arşa eğerdi ’’ dediyse Kuranım OKU diye başlıyorsa ilim kendini bilmektir kendini bilmek HAKKI tanımaktır. Mustafa Kemal benim gözümde yaradanın güzel kullarından Muhammed ümmetinin gurur duyacağı bir düşünce akımıdır. Mustafa Kemal düşüncelerini senden çok sevdim. Bu topluma aklın egemen olduğunu göstermeni çok isterdim. Ama sende bir insansın. Kemalizm bu yüzden doktrin değildir. benim yanımda benden ileri demektir. Hak bana akıl ve yürek verdiyse o dağlara kar gibi yakmak benimle Hakkımdır.
YORUMLAR
chat_in_fb
chat_in_fb
chat_in_fb
chat_in_fb
Mehlikam
tekrar okuyun beyefendi...Mustafa Kemal düşünce akımı diyorsunuz sonra doktrin değil diyorsunuz sonra sen de bir insansın diyerek başta söylediğiniz düşünce akımı söylemini boşa çıkarıyorsunuz....Hepsini geçtim noktalama işaretleri koymayı çoğu yerde nedense gerek görmemişsiniz..
Ben bu konuları iyi bilirim merak etmeyin. Ama siz de ilkokul çocuğu gibi yazı yazmayı iyi beceriyorsunuz...