Arif ve Aşıklardan-4
Kulun Hakka vuslatında zillet ve muhtaçlıktan daha üstün bir makam yoktur... (Arabi)
Ayran kasem önümde oldukça, kimsenin balı aklıma gelmez. Yokluk beni ölümle korkutsa da hürriyeti kulluğa değişmem. (Mevlana)
Senin aklın ve fikrin neye eriyor, kendini neden böyle parçalıyorsun? Ezeli hakikat sahibi Rabbinin hesabının dışına çıkman mümkün mü? Hakikatte her şeyin sahibi Allah’tır. Bu emanetler birkaç günlüğüne bizdedir. (Mevlana)
Gönüle söyle gam etrafında dolaşmasın, zira gam yemekle eksilmez. (Mevlana)
Vefakârlıkta bulunalım, halkın kınamasını hoş görelim, Hoş olalım. Çünkü yolumuzda incinmek kafirliktir. (Şirazi)
Üzerine dilenme kapısı açan ölünceye kadar hep muhtaç kalır. Sen hırsı bırak da padişahlık et. Tamahsız kişinin başı hep dik olur. (Sadi)
Bu dünya pazarında bir fayda varsa yine kanaatkâr derviş elde eder. Yarabbi, sen bana nimet olarak dervişliği, kanaati ihsan et! (Şirazi)
Ey oğul neden böyle gamlara dalmadasın, bütün ümitlerin kaybolduğu bir anda yepyeni bir filiz baş gösterir. (Mevlana)
Bu bağda nice güller açılır. Fakat hiç kimse diken cefası çekmeden gül bile koparamaz! (Şirazi)
Ney gibi inlersem beni ayıplama her kim dayak yerse elbette feryat eder! (Hücendî)
Felsefemde yok ötem çünkü sırrı vahidim
Cemi-i kesrette yekûnen sıfri mutlak olmuşum
Yokluğumla aşikarım, Ehl-i Beyt’e aitim
Secdemin şeklindeki İsmi Muhammed şahidim
(Neyzen Tevfik)
Ne gece uyuyorum ne gündüz rahatım var, ne de senin zerre kadar bana merhametin var. (Nizamî)
Her nereye bakarsa gözün bilki sırrı subhan ondadır
Her neyi işitirse kulağın, bilki mağzı kur’an ondadır.
(N.Mısri)
İnsanı görmek, bilmek; onun iyi-kötü yönlerini bir tarafa bırakıp özünü anlamaktır. (Mevlana)
İnsanların gizli ayıplarını ortaya atan onları maskara eder, kendini de güvensiz. (Sadi)
Nereye kadar zamanenin renk ve kokusuna dalacağız
O güzel huylu sevgiliyi görme vakti gelmiştir
Ona baktıkça kendi hayalimi görüyorum
Kendime baktıkça onun hayali sanıyorum
(Mevlana)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.