Hamdiye'ye Mektuplar-23 / İyi ki varsınız,iyi ki sizi tanıdım
Tarih:24 Kasım 2009 Salı 16:28:53
RE:Selam üzerinize olsun
Tarih:24 Kasım 2009 Salı 15:42:45
Selam üzerinize olsun
Saygıdeğer hocam nasılsınız inşaallah iyisinizdir.Hocam öğretmenler gününüz kutlu olsun.
Rabbim ilminizi ve ömrünüzü bereketlendirsin,sizin ilminizden bütün öğretmenleri de nasiplendirsin inşaallah.Bizlere de sizden aldığımızın hakkını vermeyi, layık olmayı nasip etsin.
Hocam duamda 41 güne 4 gün kaldı. iyi geçtğini söyleyemem, aslında olumlu yada olumsuz yaptıpımız her şey doğal olarak kendi sonuçlarını oluşturuyo. işin acı tarafı bile bile yanlışa düşmek.ben toparlanmaya çalıştıkça diğer insanların olumsuz etkileri artıyor.daha doğrusu dışardan etkiyle kendi eksiğimi fark etmeye başlıyorum.şunu çok iyi anladım; yaşadığımız olaylar, yani bizi üzen, yakan herşey aslında nefsimizeymiş; yanan oymuş. belkide yaşadığım onca şok uyanmam içindi. uyandım mı bunu da davranışlarımdan anlayacağım değil mi .
daha sakin bir yapıya sahip olmalıyım; en önemli eksiklerimden biri bu .bu geçen dönemde şöyle hissettim. sanki dalga gibi,kademe kademe açıldım. şimdi de yapayalnızım, kendime doğru çekilmekteyim. neden bilemiyorum ama öyle hissediyorum.
hani mahşerde denecek ya herkes tapındığının peşinden gitsin. şimdi de öyle değil mi,hayatımız.belki tam takvalı yaşayabilseydim, onlar için birşeyler yapabilirdim. ne kendimi kurtarabiliyorum ne diğerlerini. bu çok acı.
Rasulullaha deniyor ya ’’eğer onlara kaba davransaydın yanından uzaklaşır giderlerdi.’’aslında herşeyin cevabı var; bilgi heryerden geliyor. içten ve dıştan. diyorum ki kendime; iyi de sen bunların neresindesin.haddi aşmaktan, nankörlerden olmaktan Allaha sığınıyorum.
Hocam iyi ki varsınız... iyi ki sizi tanıdım.. Allaha hamd olsun. Allah sizden razı olsun; yaratığı mahluklar adedince ...
siz gerçek bir öğretmensiniz. sizi çok çok çok seviyorum, şükürler olsun..
Allaha emanet olun
Hamdiye hanım;selam üzerinize olsun..
ğretmeler günümü kutlayan ilk üçtesiniz..Yedi evladım bir eşim varken,onca arkadaş,akraba ve dostlar içinde ilk üçe girdiniz..Teşekkür ederim..
Sizinle yazışmayı özlemiştim.
Yazdığınız mektubu döner bir kere, bir kere daha okursanız görürsünüz ki hikmet ve belagat olarak olağanüstü olduğunu görürsünüz.Tanıştığımız günlere döndüğünüz taktirde aradaki fark bariz olarak ortaya çıkar..İşte Allah’a yönelmenin farkı burada gizlidir.Hani bir söz var ilk bakışta kimse hakkını tam veremez ..arif olunmadıkça gerçek değeri belli olmaz...
’’Önce can / sonra canan’’
Kişi yalnız doğar,yalnız ölür.Rahimde ne kadar sıkıntı çektiğini ve doğum anındaki ölümle kalm arasını kimse bilmez,bilemez...Ölürken de rabbiyle beraberdir.Yanımızda su verenimiz olsa bile çekilen bizi ilgilendirir..Anlatamayız ,anlayamazlar..Gelen melek cehenneme mi cennete mi yöneliktir.O nedenle ölünün yüzüne bakarlar arifler..Gülümsemişse, aydınlık bir yüzle gitmişse, kurtuldu derler.
Korku izi varsa eyvahhhh...
Sizin de bu yakınlaşmalarınızda kendinize dönmeniz esastır...Hele kendiniz bir huzur bulun,rahatlayın sonra başkalarına faydalı olmaya,sıkıntılarına tecrübelerinizle çare bulmaya çalışırsınız..Kendine hayrı olmayanın kime ne faydası olacak ki..
Hayat çok yönlü olduğundan,dertler de çareleri de sınırsız..O halde katetmemiz gereken çok yol var,çözmemiz gereken çok problem var demektir.
İnsanların büyük bir çoğunluğu dünya cehenneminde yaşar da farkında olmaz.Çünkü imanın ve ibadetin güzelliğinden,dünya cennetinin imanda ve ibadette,allah’a yakınlıkta olduğunun farkında değillerdir.Mescidin bir köşesinde hakk’a yakın olan bir canın huzurunu,dünyanın hangi sarayında,hangi evinde bulabilir ki insan..Ama çoğunluk bunu bilmez..
Bir söğüt gölgesinde geçici konaklama yapmış bir ebedi yolcu,seyyah olan insanoğlu sürekli yolcu olduğunu unutur, bağlanır (bazı geçici şeylere) ve ayrılırken de ciğeri sökülürcesine acı çeker...
Yapmakta olduğunuz zikirinize gına (doygunluk)oluştuğunda yeniden arayın..En çok sıkıntısını çektiğiniz alanda çare olacacağını umut ettiğimiz bir başka zikirle yardımcı olalım...
Sevginizin Allah muhabbetinden kaynaklandığını biliyoruz,aynı dercede karşılığının olduğunu bilmenizi istiyoruz.
Mübarek bayram öncesinde sevindirdiniz.
Allah da sizi sevindirsin.
selam es selame