HRİSTİYANLIĞIN TARİHÇESİ VE BARNABAS İNCİLİ-2
Hz.İsa 33 yıl ömür sürmüştür.Kendisine 30 yaşında iken peygaberlik görevi verildiğine göre Hz.İsa’nın 3 yıl gibi çok kısa bir dönem peygamberlik yaptığı ortaya çıkar.Bu üç yıl içersinde de kendi ırkı olan yahudilerin yıldırmalarına maruz kalır.Nihayet peygamberliğinin 3.ncü yılında iken çarmıha gerilir.Hz.İsa’nın öldürüldüğünü iddia edenlerin Herkesin gözü önünde çarmıha gerildiğine göre mezarını göstermeleri gerekir.Çünkü cesedi yok edilmemiştir.Allah O nu katına almıştır.Nitekim Miraç hadisesine inanan biz müslümanlar için Peygamberimizin Miraç’ta Hz.İsa ile de görüştüğüne inanırız.
Hz.İsa 3 yıl peygamberlik yaparken,Peygamberimiz de (s.a.v) 23 yıllık bir peygamberlik yapmıştır.Peygamberimizin ,peygamberliğinin ilk 13 yılı çok sıkıntılı geçmiştir.Başta kendi kavmi olmak üzere O’na (sav) çok itiraz edenler olmuştur.İlk müslümanların canlarına kastedilmiş,ambargolar uygulanmıştır.Sonuç itibariyle peygamberlerimiz hep inkara uğramış,hem küçük görülmüş,hep dışlanmış,hep toplumu bölmekle suçlanmıştır.Oysa O mübarekler insanlığın kurtuluşu için gelmiştir de bedbaht olanlar Onları tanıyamamışlardır.
Hz.İsa’nın baş havari seçtiği balıkçı Petrus Hz.İsa ile tutuklandığında konsey karşısında Mesih İsa’yı 3 kez inkar etmek zorunda kalmıştır.Bu bizlere Peygamberimiz döneminde müşriklerin hışmına uğrayan Ammar bin Yasir’in peygemberimizi dil ile inkarını anımsatmaktadır.Peygamberimiz bu olayı kendisine nakleden Ammar’a “eğer aynı zorlamalara maruz kalırsan yine dilin ile inkar edebilirsin” sözünü söylemiştir.Gerek Hz.İsa,gerekse Hz.Peygamberimiz’e (sav) ilk inanan insanların halkın fakir kesimlerinden insanlar olduğu göze çarpar.
Hz.İsa’nın çarmıha gerilmesinden sonra havarileri değişik bölgelere dağılarak Hristiyanlığı yaymaya çalışmışlardır.Baş havari Petrus ta MS 66 lı yıllarda Roma imparatoru Neron tarafından baş aşağı asılarak şehit edilmiştir.Diğer havarilerde değişik bölgelere yayılmışlar çoğu şehit edilmişlerdir.İlk hristiyanlığı gizli gizli Roma toprakları olan Anadolu’da,ortadoğu da yaymaya çalışmışlardır.
Hz.İsa döneminde Kıbrıs’ta doğan Joseph (Yusuf) isimli bir yahudi Hz.İsa’nın paygamberliğini duyunca ona tabi olmuş ve havarileri ile tanışmıştır.Havariler ona “cesaretli” manasında “Barnabas” ismini takmışlardır.Tarihte Joseph Barnabas diye bilinir.Meşhur “Barnabas incili”nin müellifidir.Saint (aziz) Barnabas diye de bilinir.Kıbrısta adına kilsesi vardır.Orada taşlanarak şehit edildiği bilinir.
Hz.İsa nın çarmıha gerilmesinden kısa süre sonra inciller yazılmaya başlanmış ve miladi 325 li yıllara gelindiğinde incil sayısı 300’ü aşmıştır.Bu okunan 300 civarındaki incilden birisi de meşhur Barnabas incili’dir.Barnabas incili’nin en büyük özelliği gerçek İncil’in ruhuna en uygun incil olmasıdır.Barnabas incilinde geçen fakat günümüz incillerinde yazılmayan bazı konular şöyledir :
-Hz.İsa Allah’ın oğlu değildir.Bir peygamberdir.Diğerlerinde Allah’ın oğludur diye geçer.
-Hz.İbrahimin Allah’a kurban etmek istediği oğlu Hz.İsmail dir.Diğerlerinde Hz.İshak geçer.
-Domuz eti yemenin yasaklığından bahseder.
-Sünnet olmanın gerekliliğinden bahseder.
-Şarap içmenin yasaklığından bahseder.
-Son peygamber Hz.Muhammedin (sav) geleceğinden bahseder.(Ahmet ismi olarak zikreder)
Şimdi burada aynı dönemlerde yaşamış olan Tarsus’lu Saint Pavlus (Paulos) bahsetmezsek olmaz.Barnabasla aynı dönemlerde yaşamışlar,tanışmışlardır.Kendisi de tıpkı Kıbrıslı Barnabas gibi yahudidir.Barnabas’ın temiz fikirlerini etkilemeye çok çalışmıştır. Roma vatandaşlığı hakkını kazandığında Pavlus ismi yerine Saul ismini kullanmıştır.
Koyu bir yahudi iken Hz.İsa’nın ruhu ile konuştuğunu iddia edip kendine kutsallık atfetmiş ve tertemiz bir dini (Hristiyanlığı) yozlaştıran yegane insan olarak tarihe geçmiştir.Hristiyanlığa teslis inancını sokan adamdır.Teslis (üçlü birlik) ya da trinity (üçleme)-Baba-Oğul-Ruh’ül kudüs üçlemesini hristiyanlığa sokup yozlaştıran adamdır.Hristiyanlıkta tevhid inancını daha ilk yıllarda yozlaştırmaya başarmış ve bunda etkili olmuştur,ki günümüzde bu etkiyi sanırım sizler de görüyorsunuzdur. Adına Tarsusta Saint Pavlus diye kilise vadır ve şu an ibadete açıktır.
(devamı gelecek…)