- 730 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İdealler (Yeni Kayıp Mehmet'e Mektup 2)
İDEALLER(Yeni Kayıp Mehmet’e Mektup 2)
Merhaba,Mehmet nasılsın
Bu dünyanın güzel ideallere olan insanlara ihtiyacı var.İdeallerin olduğu yerde umut ayrık otları gibi çabuk çoğalır.Tabi çiçeklerde ...Bu sözümü ekleyebildiğim her yere ekledim.Biliyorum ki cümle en çok senin mektubuna yakışır.Güzel ideallerimizin ne kadarını hayata geçirebiliriz.Ne kadar hayal kırıklığı yaşarız.Ve ne kadar umut ve güzellik ekleyebiliriz.Bu mektup çok sorulu ve yanıtları bir denklemin ucuna takılmış gibi olacak.
Dünle bugün arasında farklı olan ne diye düşündüm.Dünkü ideallerimle bu günkü ideallerimin arasında hiç fark yok aslında.Zaten izlenecek yol hiç belirgin olmadı.Tamamen belirgin sınırları çizilmiş bir yol düşünemeyiz.Sadece ardımızdaki yola bakabiliriz.Kat ettiğimiz yola
Dün bir arkadaşım dedi ki
- Boşlukta gibiyim sonra ölüm
- Senin ideallerin yok
- Neden sen farklı mısın?Şimdi birazdan işyerine gideceksin bende buradayım
- Ben senin gibi değilim dedim
Tabi ki onun gibi değilim.Benim gibiyim.O da kendi gibi.İdeallerinin olmadığını söylediğimde samimi değildim aslında.Onun boşluğu anlıktı.Yaşantısındaki küçük çalkantılarda düştüğü küçük bir boşluk o kadar.
Tüm insanların idealleri olmalı bunun için sanatçı veya bilim adamı olmak gerekmez.Her insanın içinde bu dünyaya bırakabileceği bırakmak istediği bir şeyler var.Hep oldu.Olmalı..
Bu mektubu yazmıştım sana Mehmet beş altı saat önce ama gerçeğin soğuk rüzgarı çarptı yüzüme.Bir boşluğun yamacına savurdu beni.Tut beni Mehmet Arkadaşım görünmez ellerinle.Öyle bir bağır ki sesten hızlı sesle uyumayayım.Uyumak zamanı değil bir gün kaybedersem ideallerimi seninkilerden getir en güzel olanlarını dünya için tabi.Böylece anlamış oldum bu dünyada bazı şeyler paylaşılmalı.
Beni uyutma mı?Dedim .Hayır hayır uyuyayım gece yarısını çoktan geçti.Sabah uyanmam lazım .Uyanmamız lazım unutma.Ayrık otları arasında ki çiçeklere bakmamız lazım açmış mı?
Selamlar
30-31-3-2012
Jale KESKİNKILIÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.